• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos stotterd & houdt in op top.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 mar 2011 18:44

peut
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 24 mar 2011 19:16

Afbeelding
Nou dat is em dan :P
De verf van die 2 kappen benede heb ik er afgespoten met hogedrukreiniger vanmiddag :$ (perongeluk)

Afbeelding
Het lieve tandwieltje (A)

Afbeelding
Me voorspatbord ga ik nog onder handen nemen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ontgrensde spruitstuk + nieuwe imbusboutjes :D

Dat waren ze :P uiterlijk ga ik nu pas aan opknappen hoor ;)
Moest hem eerste effe wat harder laten lopen en goed lopend krijgen (A)
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 26 mar 2011 14:46

de snelheid blijkt toch niet ietsje te langzaam te zijn, dus ik ga die 14/12 carburateur toch nemen :)
dan zou hij in principe goed moeten zijn motorisch :)

allen bedankt voor de hulp! :D
en de foto's staan hierboven als je interesse hebt ;)

nog tips of leuke weetjes voor me als je die foto's ziet ? PM me dan :D
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 26 mar 2011 15:49

de snelheid blijkt toch niet ietsje te langzaam te zijn, dus ik ga die 14/12 carburateur toch nemen :)
dan zou hij in principe goed moeten zijn motorisch :)

allen bedankt voor de hulp! :D
en de foto's staan hierboven als je interesse hebt ;)

nog tips of leuke weetjes voor me als je die foto's ziet ? PM me dan :D
Nice pica's

Hou er rekening mee dat als je naar 14 /12 gaat , dat je misschien ook weer met een iets groetere sproeier moet nemen.
Maar dat is een kwestie van warmrijden en de kleur van je bougie checken.

Ik heb er dan nog een snelle membraam tussen gezet en mijn spruitstuk met dremel bewerkt,
Kost niks en leuk om te doen :mrgreen: ...
Hiermee is de gasreactie merkbaar verbeterd.
Verder heb ik de snorkel uit mijn luchtfilter gerukt en bij het tuutje wat in je frame verdwijnt
heb ik het gat rond gemaakt .

Verder wil ik nog het smalle pijpje vervangen van mijn standaard uitlaat voor een grotere diameter.
Heel de demper komt dus te vervallen en maak ik een nieuwe dop met gotere pijpje erin ,
maar dan wel zodanig dat de sound toch nog gedempt wordt.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 26 mar 2011 16:31

Oh dat klinkt goed allemaal :o
Wat voor nut heeft het als je dat gat in je frame voor je luchtfilter rond maakt ?
Als ik die slang uit me luchtfilter haal dan past hij niet meer goed op me carb :s

En die carburateur koop ik 2dehands, dus zou een sproeier in moeten zitten,
zoniet dan moet ik effe kijken welke ik moet hebben :)
Grootste sproeier die ik heb is 54, dus begin daar wel mee ;)

Ik hoop dat me tomos ongeveer 40 loopt met die 14/12 :)
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 26 mar 2011 16:45

Die slang moet je zonder problemen uit je rubber moeten kunnen halen, want die zit in het achterste deel van het rubber, en niet bij de ring die op je carb gaat. Dan zou ie exact hetzelfde moeten passen. :?
Sproeier 54 lijkt me prima om mee te proberen als de rest standaard brom is.
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 26 mar 2011 17:17

Als ik dat zuigrubber weer op me carb doe dan trekt hij zichzelf een beetje uit me luchtfilter :o
Wanneer die slang eruit is heb ik dat. Of zou ik dat rubber effe primitief vast moeten lijmen ? :P

Setup:
Brom cilinderkop
Ontgrenst spruitstuk
Luchtfilter (nog) begrenst
14/9 carb. (nog wel)
Standaard uitlaat
Tandwielverhouding = 26-24
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 26 mar 2011 17:48

Als ik dat zuigrubber weer op me carb doe dan trekt hij zichzelf een beetje uit me luchtfilter :o
Wanneer die slang eruit is heb ik dat. Of zou ik dat rubber effe primitief vast moeten lijmen ? :P

Setup:
Brom cilinderkop
Ontgrenst spruitstuk
Luchtfilter (nog) begrenst
14/9 carb. (nog wel)
Standaard uitlaat
Tandwielverhouding = 26-24

inkeping op de juiste plaats houden en klem niet te strak aantrekken , dan is er niks aan de hand.
ik rij momenteel met 14/12 en sproeier 60 ... 54 lijkt mij dus dat je tekort gaat komen.
Maar 60 had ik al liggen en ik heb daarna weinig gereden dus misschien dat die ook weer vervangen wordt.
Ligt eraan wat de kleur van mijn bougie gaat zijn als ik hem warm gereden heb.

Momenteel heb ik ff ander probleempje dus kan ik er even niet mee rijden.
Waarschijnelijk morgen weer.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 26 mar 2011 17:54

Als ik dat zuigrubber weer op me carb doe dan trekt hij zichzelf een beetje uit me luchtfilter :o
Wanneer die slang eruit is heb ik dat. Of zou ik dat rubber effe primitief vast moeten lijmen ? :P

Setup:
Brom cilinderkop
Ontgrenst spruitstuk
Luchtfilter (nog) begrenst
14/9 carb. (nog wel)
Standaard uitlaat
Tandwielverhouding = 26-24
Je kan het rubber wel vastlijmen met rubberlijm, maar let op dat je m dan goed vastlijmt met de kleine opening vooraan het rubber omhoog. De luchtfilter kan een beetje naar voren/achteren schuiven als het goed is. Er zit wel wat speling op. Als je het ronde rubber waar je luchtfilter in je frame gaat achteraan naar voren verschuift, past het dan nog niet?

Edit:
Afbeelding
Bij het rubber wat op de carb gaat, zit een kleine uitsparing voor het rondje wat bovenop de carb zit. Ik zie op deze foto dat je het rubber niet goed heb zitten. Die zit bij de c op je carb. Die hoort bovenop te zitten. Het zit naar de zijkant verdraaid, daardoor kan het zijn dat het los gaat zitten bij je luchtfilter.
Het aanzuigrubber heeft namelijk een speciale vorm, het rubber bij de luchtfilter zit namelijk niet in het midden van het rubber bij de carb.
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 26 mar 2011 18:33

Ohhhhh vandaar! Dan moet ik effe goed kijken hoe het rubber moet :$ bedankt voor de tip! Vroeg me al af waar die uitsparing voor was haha (a)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 26 mar 2011 18:37

Ohhhhh vandaar! Dan moet ik effe goed kijken hoe het rubber moet :$ bedankt voor de tip! Vroeg me al af waar die uitsparing voor was haha (a)

Mitch o|O

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 26 mar 2011 19:02

Haha ja dat was idd best dom (a)
Gelukkig heb ik jullie nog :P
Nouja dan het uiterlijk wat netjes maken he :)

Kan niet wachten tot ik die carb heb :D
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 30 mar 2011 19:10

Oke het foutje met dat rubber is opgelost (A) hij blijft nu goed zitten :) + die snorkel is er nu ook uit :)
Morgen of overmorgen krijg ik me 14/12 carb binnen :D hoop dat hij dan ca. 40km/u loopt :D

1 klein vraagje nog, als ik snelheid ga maken (wat je snelheid noemt :P) dan hoor ik iets aan me voorwiel gieren/gillen.
Wat het is weet ik niet precies, iemand enig idee ?

Me voorwiel heb ik vandaag er al uitgehad, heb gekeken naar me wiellagers. Die zagen er op het 1ste gezicht gewoon nog goed uit, heb ze voor de zekerheid gesmeerd. Probleem is er nog steeds.


Alvast bedankt (A)
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 30 mar 2011 20:02

kilometerteller aandrijving?
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

018Mitch
Tomosforummer
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:02
Locatie: IJmuiden
  • Citeer

Berichtdoor 018Mitch » 30 mar 2011 20:26

Uhhm, ik heb geen km-teller ;) kun je ook zien op me foto's ;)
Iemand anders nog een idee wat het kan zijn ?
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 30 mar 2011 20:33

wiellager of rem die blijft hangen
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 30 mar 2011 21:23

Uhhm, ik heb geen km-teller ;) kun je ook zien op me foto's ;)
Iemand anders nog een idee wat het kan zijn ?
Ik heb ook geen teller, maar er zit wel een aandrijving voor bij het voorwiel. Zo'n pinnetje wat in het voorwiel valt. Die dingen maken nog wel eens wat geluid, vooral als het pinnetje uit het wiel is geschoten. En anders kan het je lager zijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 31 mar 2011 13:20

Uhhm, ik heb geen km-teller ;) kun je ook zien op me foto's ;)
Iemand anders nog een idee wat het kan zijn ?
Ik heb ook geen teller, maar er zit wel een aandrijving voor bij het voorwiel. Zo'n pinnetje wat in het voorwiel valt. Die dingen maken nog wel eens wat geluid, vooral als het pinnetje uit het wiel is geschoten. En anders kan het je lager zijn.
als het pinnetje van je km teller blijft draaien zonder kabel en raakt los, moet je uitkijken want dat pinnetje kan zo je velg aan gort krassen

en anders je rem
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 31 mar 2011 13:40

Uhhm, ik heb geen km-teller ;) kun je ook zien op me foto's ;)
Iemand anders nog een idee wat het kan zijn ?
Ik heb ook geen teller, maar er zit wel een aandrijving voor bij het voorwiel. Zo'n pinnetje wat in het voorwiel valt. Die dingen maken nog wel eens wat geluid, vooral als het pinnetje uit het wiel is geschoten. En anders kan het je lager zijn.
als het pinnetje van je km teller blijft draaien zonder kabel en raakt los, moet je uitkijken want dat pinnetje kan zo je velg aan gort krassen

en anders je rem
Mja, dat is er dus bij mij gebeurd, en ik heb een vette kras op de velg. Dit was ook al gebeurd voordat ik m kocht, dus ik wist gelijk wat het was. Ik heb nu het magneetje van mijn digiteller op dat pinnetje zitten, en als mijn teller opeens wegvalt weet ik hoe laat het is. :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 31 mar 2011 13:43

bij een vriend van me zat de kras zo diep dat de velg weggegooid kon worden
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.