• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

nieuw van 0tot100 %

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
106 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 27 apr 2011 14:15

ik heb even uit gereken en met de (dure vezendkosten) waren ze met een aantal onderdelen toch een stuk goed kopen
heb voor ruim 600 euro aan spullen besteld verdeeld over 4 winkels. over 3 van de 4 ben ik zeer tevreden. ik hoop dat ik de 4e ook snel aan die lijst kan toe voegen. onder het nummer laat maar goed.

NOG IEMAND EEN GOEDE WINKEL VOOR IN DE TOEKOMST MISCHIEN ???????????

ik ga binnen kort even een prijslijst per winkel/onderdeel hier posten. is mischien wel handig voor de mensen die net als ik wat verschillende spullen nodig hebben

WORDT VERVOLGD
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog


Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 28 apr 2011 12:36

hallo

kijk ook even in groep straat tomos bij topic kruk as vullen met kurk

heb ik net gedaan en gepost:

stel rustig je vraag of plaats reactie.
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 29 apr 2011 10:55

de 4e en voorlopig laatste bestelling is er ook dit is wel veel klein spul:
veer 1e en 2e versnelling
koppeling plaat veer
achter as
tandwiel 24,26,22
lagers krukas
keringen a5 blok
achter rem kabel
pakking set 44mm

ik denk dat ik nu alles heb binnekort even foto met alles (incl taxitty wrak)
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 03 mei 2011 11:19

zo ik ben nu al weer een eind naar de 100%
gister even door gewerkt:

carters op maat
sploeler op cilinder aansluitend op carters
uitlaatpoort na 67.5%verbreed
inlaat vergroot
cilinder hemd opmaat aan carters? zuiger
alle lagers in carters vervangen (nog wel even persen)
alle draad weer schoon getapt
membraan (polini carbon)zit en op
afgewerkt15mm spruit
koppeling veer ingekort
koppelings plaatveer vervangen

hier de foto s






hier onder wat foto s
DSC02643.JPG
carter 1 kant klaar
DSC02652.JPG
2 kanten klaar
DSC02658.JPG
daag spijl
dit is het nu zo beetje denk 60% (ja van de motor dan he)

vragen reactie welkom :)
ow niet de opmerking dat me carter spoelen niet glad zijn dit komt door de foto (bling bling) 8)

binnekort hier verder met montage en test. mis ook wel video maar moet ik eerst uit zoeken hoe dat moet.
Bijlagen
DSC02677.JPG
zo moet het lukken
DSC02674.JPG
beetje nieuwe setup
DSC02667.JPG
ook dit nog
DSC02666.JPG
alles nieuw
DSC02657.JPG
+4 mm
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 04 mei 2011 00:11

hier ben ik weer na een lange dag sleutelen

lagers gingen er makkelijk in net als de keringen
ook de krukas met beetje kracht ook

pakking cilinder pakking kop ging goed
ben maar meteen begonnen me de bewerkte DMP cilinder op de foto s hier boven te zien.
de nieuwe uitlaat met pakking ge monteerd

wel even lopen klote met de ontsteking (hoe zat die ook al weer)
net iets voor brom stand (dus ongeveer 10 voor)aan sluiten van de kabels meteen een vonk.een goed begin :)

caburateur er op. kraan open en starten maar en nog een keer en nog een keer choke er op kick choke er af kick
na 2 minuten kramp in mijn been van he kicken. beetje jammer

caburateur open gemaakt 16/16 toen zag ik sproeier 82. dit lijkt me een beetje heel groot voor mijn setup. toen maar 68 proberen nog niks toen 56en nog niks
dan maar grooter,72 nog niks maar wel vonk ook benzine.
toen ontsteking op brom, je raad het al ook niks.
na ongeveer 200+ keer kicken maar even iets gaan eten (ik had er vling de bale van) :(

na mijn lunch maar even de 44mm kop losgemaakt en even gekeken of alles nog heel was.alles was nog heel
maar wel een rooie drap in de cilinder en op de zuiger (dit vas valma vloeibare pakking)(TIP VAN DE DAG GEBRUIK DEZE ZOOI NOOIT BIJ JE CILINDER)ik denk eigelijk helemaal niet voor je brommer :oops: beginners foutje.

toen maar de hele cilinder er af .ja de bewerkte DMP cilinder

mijn andere nieuwe airsal 44mm niet bewerkt gemonteerd
kick niks kick niks nog steets met sproeier 72
en toen op eens kick WROOOOOM JA HIJ DOET HET
beetje jammer van de nieuwe verkeerd bewerkte DMP van nieuw na rijp voor de vuilnisbak binnen een week
met 0 km

maar wel weer blij dat en geluid in zat. beetje gas ja komt op toeren
goed geluid geen ratel of tik in het blok.

even kijken hoe hij nu rijd.

ik spring er op geef een beetje gas
komt op toeren.MAAR ik kom niet vooruit.a ik denk de koppelingveer ingekort (2cm)
zou wel te veel zijn. olie er weer uit,kap open koppeling er uit veer los oude veer er weer in ,koppeling er weer op ,kapje dicht, olie er weer in .
kick in 1 keer aan. gas weer niks. ja hoop geluid maar geen tempo.
ik in het hand boek kijken .tekining van de inhoud van de carterkap
(ik zou wel een shim-ring vergeten zijn)
niet dus alles zat er in .toen maar even gekeken na het voortandwiel ,maar dit zit ook goed.
weer even eten maar snap er niks meer van. even gekeken op i net wat dit zou kunnen zijn.GEVONDEN(denk ik)
het ?veertje was wel net nieuw maar goed het zou zo maar weer kapot kunnen zijn.

of dit nou het probleem is of iets anders weet ik nog niet na 9 uur sleutelen met een matig resultaat en 1 cilinder minder
hou ik het voor gezien en type ik nu dit morgen weer een dag of anders de volgende keer.

IS ER MISCHIEN IETS ANDER WAT DIT PROBLEEM VEROORZAAKT?
(wil niet alleen gassen in zun vrij) :cry:

WORDT VERVOLGD
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

Gebruikersavatar
JesseJeremy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:34
Locatie: Enschede

Berichtdoor JesseJeremy » 04 mei 2011 00:23

tis net een soapserie
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54

Berichtdoor Pascal » 04 mei 2011 00:28

Zit er een koppeling in? :')
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 04 mei 2011 00:37

de soap met een happy end hoop ik.
een koppeling lijkt haast van niet nee.
maar alles zit er in!

ik hoop nu maar dat het het ?veertje is
dan is het zo opgelost.
MAAR ZOU HET OOK IETS ANDERS KUNNEN ZIJN ???
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 04 mei 2011 00:51

? teken veertje niet verkeerd om? Gebruik eerst idd de normale nieuwe koppelingsveren, om te kijken of alles werkt. Daarna kan je dingen aan gaan passen naar wens. Vloeibare pakking moet uren uitharden (liefst 24/48 uur) voordat je uberhaupt kan starten, anders is het in 1 kick weg. :x Gebruik ook echt vloeibare pakking die ervoor gemaakt is, zoals Power1 (daar heb ik mijn cilinder mee gedicht, kan overal tegen en tot 600 graden) en Loctite blauw (5926) wordt ook wel eens gebruikt, maar die kan maar tot 250 graden volgens de beschrijving bij webshops. Als je goede passende pakkingen bij de cilinder hebt gekregen, kan je die gebruiken. En die DMP is waarschijnlijk nog wel schoon te maken en te gebruiken.
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 04 mei 2011 10:08

het ?veertje komt uit een ander rijdend blok vandaan.dus dat moet goed zitten.

ik heb voor de carters een ander vloeibare pakking gebruikt .namelijk culi dat betere oranje pakking.en bij de cilinders nu pakking papier dat er origineel bij zit.

ik heb nog niet kunnen vinden hier op i net of het probleem wat ik nu heb ook echt door dat ?veertje komt
en wat het efect is als er idd een kapot ?teken veertje in zit

heb alleen gevonden dat er minder of bijna geen kopel is. niet het gas geven en toeren maken maar niet rijden probleem
ga zo maar even op onderzoek uit zodra ik wel voor uit kom is dat hier te lezen.

tot dan
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 04 mei 2011 14:00

Alle koppelingsdelen goed, met de standaard koppelingsveren gemonteerd? Alle vrijloop/naald lagers/koppelingen goed gemonteerd? Rembeugel en vraagtekenveer 100% goed gemonteerd?
Alle ringen erin? Zomaar een aantal dingen die ik kan verzinnen. Als je het blok open hebt, is het verstanding om alles te checken, ook al denk je dat het goed zit.
Succes ermee. Ik blijf dit project wel volgen. :)
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 05 mei 2011 12:11

net weer even gesleuteld wel 10 keer de carter kap er af en koppiling er af.
maar het wil maar niet.
me kick start bijft maar mee draaien en geen aandrijving.

nu heb ik van 3 oude blokken 1 gemaakt.een 1 speed een a35 blok en een a5

dit is me op gevallen:
er zijn 3 midden tandwielen 2 grote en een die een stuk kleiner is. de kleine is van 1 speed blok (gebruik ik niet)
dus het gtote midden tand wiel.
hier heb ik de shimring in gedaan. en toen de rembeugel en de kick as. aan de andere kant bij het voor tand wiel de v bus/ ring om de as van het midden tandwiel.toen de kering,het tand wiel borgplaat en de moer borg plaat zit vast,

toen de as met de 2 tandwielen en de vraagtekenveer. om die 2 assen de ketting.dan op de krukas een ring en dan de koppeling weer een ring dan de bout.alles zit vast .de 2 dunnen(groot) shim ringen op de kick as en en 1 dikken(klein) op de midden as. de de kap er op aan draaien en starten weer niks.WAT DOE IK FOUT.

alles is origineel op de cilinder en kop en uitlaat en caburateur.na
start goed slaat snel aan maar die aan drijving. daar zit het probleem
vieg wie draait (ja loot anders niet)
bij veel toeren schakeld hij wel over lijkt het maar ook niet met echt veel kracht op het achter wiel vind ik.

nu bedenk ik me net dat ik met de koppeling veer monteren lijm klemmen heb gebruikt.
zou het kunnen zijn dat de koppelings segmenten iets in gedrukt zijn en nu dus te strak op de koppelings plaat veer zitten. maar weer even kijken.

tot zo
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 05 mei 2011 12:21

Kan je de kickstarter wel gewoon stil houden met je voet? Zo niet zit daar echt een probleem met de lagers/remveer ofzo.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website

Berichtdoor Ingmar. » 05 mei 2011 12:24

en ik maar denken dat een tomosblokje zo dammm simpel is xd

weet je zeker dat je ontsteking wel goed staat/;)
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 05 mei 2011 12:32

Een blokje is ook simpel. Als alles goed zit. Probeer anders aan de hand van plaatjes in exploded views, of van scootbike.nl na te kijken of je niet iets vergeet. Er zitten ook one-way naaldlagers(naaldkoppeling) in het blok die je niet omgedraaid moet monteren anders gaat het dus fout.
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 06 mei 2011 01:13

de kick start tegen houden met de voet uh NEEE dat ding draait echt met kracht op volle toeren mee
als hij aan slaat moet je echt zorgen det je er met je voet of met je been niet in de buurt bent.

de rem beugel zit in het daarvoor bestemde vakje lagers draaien als nieuw.

de ontsteking staat op brom 4 spoel (mooie blauwe vonk)
en slaat aan met 1 keer kicken

ik heb allerlij platjes bekeken en daar staat precies alles op vet er in me blok zit
ik mis dus niks.

maar als de ontsteking niet goed staat zou ie toch ook niet moeten starten (vlieg wiel draait komt op toeren start in 1 keer blauwe vonk alle ringen zitten goed morgen even nieuwe ?veer had de oude gesloopt maar heb al nieuwe koppeling is ook nieuw)
ik ben echt heel benieuwd wat hier nu uitgaat komen
IEMAND NOG EEN GOUDE TIP VOOR DE OPLOSSING VAN DIT (PROBLEEM)????????????????????????????????????
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 06 mei 2011 02:02

dat van het meedraaiende kickstart komt volgens mij doordat er wat mis is met de middelste as ( waar je 1e en 2e tandwiel zit) kun je die niet omwisselen met een andere as?
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 06 mei 2011 09:43

ik heb het al met 3 verschillende middentandwiel assen geprobeerd. zelfs ook al een keer het hele binnenweerk van het a5 blok omgebouwdt naar 1 speed.
maar elke keer weer het zelfde probleem.

zo maar even nieuwe ?veer er in en dan ???????????

wordt vervolgt
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

Gebruikersavatar
taxmaxR
Tomosforummer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 apr 2011 21:04
Locatie: dorp bij nijmegen

Berichtdoor taxmaxR » 06 mei 2011 12:29

:) hallo HALLO hallo :)

het is zo ver :)

ik kom weer vooruit.
het probleem is opgelost,het lag aan de ontsteking.

ik heb een jaar geleden een blok gekocht (50euor)
dit heeft al die tijd in de schuur gelegen met het idee om er ooit een keer een lopende brommer van te maken.
nu he ik hier nu de beste onderdelen af gehaald waar onder de ontsteking.4spoels
omdat mijn andere ontsteking ook 4 spoel een kabel breuk heeft.
net heb ik die 2 maar eens naast elkaar gezet.en viel me dus meteen op dat de spoellen verkeerd om op de grond plaat zaten(MET DANK AAN DE VORIGE EIGENAAR)die zegt "een origineel lopend blok" . :oops: had ik eigelijk ook zelf moeten zien hoor :oops:
maar ja met het vliegwiel er op en een draaiende motor denk je daar niet zo snel aan. ik teminste niet. :mrgreen:

vraagtekenveer zit er in,
koppeling met strakke veer -2cm, 65cc, 16/16 caburateur,sproeier 72, technigas next,
nu nog met tand wiel 22 achter maar wordt 26,en dan het uiterlijk.
de top schat ik nu op 75 km/u

rijd nu trouwens goed tot zeer goed.
iets meer trekkracht zou nog wel leuk zijn. :)

ik wil de forumers nu toch bedanken voor de tips.
en ik hoop dat je me blijft volgen hier op het forum.

tot de volgende keer.
setup:
airsal 65cc(dremel)
44mm HD kop
koppeling veer-2.5cm leer
16/16 del
spr 72
gianelli (minarelli)
26/24
powerfilter
krukas met kurk
M stuur
16"x 250 semi-slick
achterbrug +20cm
top snelheid ???
TaxmaxR
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 06 mei 2011 12:50

mooi dat je probleem hebt gevonden :)
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
106 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.