• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos D6 wegracemotor

Voor de echte coureurs onder ons!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
114 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 23 jun 2011 20:37

Afbeelding
13.500 rpm, 10,5 kW (14 pk!!) en 6 versnellingsbak.
Dat bedoelde ik dus. Hele goede cilinder en versnellingsbak ;)
Je komt niet zomaar op 160 km/u met 50cc. :P
Die cilinder moet op hele hoge toeren, en veel koppel getuned zijn, en dan op een goed blok met 6 bak.
Waarschijnlijk hele grote vlinderpoorten, ook voor de uitlaat. Roterende in- en uitlaat zodat je geen expansie nodig hebt, en zo op alle toeren het meeste vermogen en koppel eruit halen. Of een hele goede opmaat voor een brede powerband, waar je meeste koppel en vermogen ligt, en dan de bak en vertanding aangepast op die powerband. Dan heb je onderin elke versnelling het beste koppel, en bovenin het beste vermogen.
Er komt meer bij kijken dan een standaard blokje in elkaar zetten.
Omhoog


Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 23 jun 2011 21:26

Klopt helemaal wat je zegt :wink:

Je kunt De binnenvertanding van een D6 gewoon kopen dus 6 vbersnellingen past in een 4tl blok
Ze hebben ook een 4tl blok gebruikt voor de D6

deze cil zat oa op een d6
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 21:57

14 pk uit een 50 cc is niks hoor ;)

Je kan 20-21 pk makkelijk halen als je genoeg kennis hebt ;)
Weet zelfs een tuner die denkt dat je 27 pk heel makkelijk kan halen.
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 23 jun 2011 22:04

Ja klopt

Het enige wat je nodig hebt is veel geld en veel verstand
Vanmij foeft hij geen 160 te lopen 130 ofzo is ook prima
Het is maar dat ik legaal over de snelweg kan :P
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 22:15

Als je 60 km/h gaat mag je de snelweg al op :P

Alleen persoonlijk zou ik niet zoon cilinder als basis nemen voor zoon brommer:P
Zo heel veel potentie zit er namelijk niet in deze cilinder er zijn leukere cilinder.
Die meer vermogen leveren en nier enorm duur zijn.

En nog even over die roterende inlaat. als je zoveel toeren(15-16k) wilt draaien dan is zuigergestuurd niet echt ideaal.
Ook omdat je zegt dat je een 29mm carb wilt gebruiken. Die inlaatpoort in die cilinder is daar veels te klein voor.
dan krijg je er dus niet zoveel mengsel in als je wilt.
Wat wel kan met een roterende inlaat

En die putjes in de cilinder ios voor de smering aangezien het chrome wand cilinders zijn.
Tegen woordig heb je nicasil cilinder en dan is dat niet meer nodig ook is nicasil gewoon beter
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 23 jun 2011 22:25

Als je 60 km/h gaat mag je de snelweg al op :P

Alleen persoonlijk zou ik niet zoon cilinder als basis nemen voor zoon brommer:P
Zo heel veel potentie zit er namelijk niet in deze cilinder er zijn leukere cilinder.
Die meer vermogen leveren en nier enorm duur zijn.

En nog even over die roterende inlaat. als je zoveel toeren(15-16k) wilt draaien dan is zuigergestuurd niet echt ideaal.
Ook omdat je zegt dat je een 29mm carb wilt gebruiken. Die inlaatpoort in die cilinder is daar veels te klein voor.
dan krijg je er dus niet zoveel mengsel in als je wilt.
Wat wel kan met een roterende inlaat

En die putjes in de cilinder ios voor de smering aangezien het chrome wand cilinders zijn.
Tegen woordig heb je nicasil cilinder en dan is dat niet meer nodig ook is nicasil gewoon beter
Oke maar ik wil hem het liefst wel zo orgineel mogelijk houden lijkt me wel het vetst
Roterende inlaat word veel ste moeilijk voor mij

Ik wan wel een ts50 cilinder kopen Hetzelfde als een bt alleen voor 4tl
En dan de poortmap erin freezen van een tomos senior cilinder die draaien rond de 12000 toeren dus heeft ook wel potentie
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 23:00

Oke word dus gewoon een zo goed mogelijke replica ?

Foto van die cilinder?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 23 jun 2011 23:01

Het antwoord is er al, voor veel vermogen met kleine cilinders. Dat heet 2 takt injectie. :) Sterker dan 4 takt, en zuiniger dan gewone 2 takt, soms nog zuiniger dan 4 takt.
Het mengsel wat je injecteert kan je eigenlijk zo veel maken als je wilt. Een injectie heeft niets te maken met inlaatpoorten, of expansiepijpen, of roterende in/uitlaat. Moment van injectie gebeurt als de uitlaatpoort dicht zit, dus er gaat geen mengsel verloren, en de verhouding van het mengsel is onbeperkt regelbaar. Je moet wel een goed afgestelde ECU hebben.
Goede 50 cc injectie cilinder, goede schakelbak, en de 150 km/u is zo bereikt. ;)

Dan een mooie grote uitlaatpijp met demper, aangezien je toch geen expansie nodig hebt. Dan is een grote pijp, die de uitlaatgassen goed kan wegvoeren genoeg. Demper tegen het geluid.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 23:20

Een 2 takt met gewone spoelers geeft wel stukken meer vermogen ;)

En 2takt heeft zoizo al meer vermogen dan 4takt :wink:

Een goeie expansie uitlaat is kan het vermogen met bijna een ongelovelijke 200%! omhoog brengen.
En Expansie uitlaat is eigenlijk een soort turbo.

Daarmee kan je met alleen injectie niet aan tippen !
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 23 jun 2011 23:41

Expansie zorgt voor het terugblazen van het mengsel je cilinder in, wat normaal verloren gaat door de tegelijk geopende spoel en uitlaatpoorten. Daarom geeft expansie meer vermogen op een gewone 2-takt, omdat je anders veel mengsel kwijt raakt. Dat is de funcie van expansie, en werkt eigenlijk alleen maar in een bepaald toerengebied. Daar heb je met injectie nooit last van. Je hebt een injector die op tijd mengsel in spuit als de uitlaatpoort dicht zit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_d ... ke_engines
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 23:48

En welk voertuig heeft dat dat?
En hoeveel vermogen gooit het er uit
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 23 jun 2011 23:53

Aprilia Di-Tech en Piaggio Purejet bijvoorbeeld. Gaan met alleen ECU tuning en variobegrenzing eruit al 80/90, en trekken keihard op. Een standaard ditech trekt al zo hard op als een ontgrensd minarelli verticaal blok. ECU getuned, en met overrange en lange vertanding trekken ze nog zo snel op, en halen makkelijk over de 100.
http://www.speed-sports.com/motorscoote ... itech.html

ps, in standaard setup halen ze al meer dan 1 op 50, en dat voor een 90 kilo zware scooter. ;)

Wat je niet nodig hebt: carburateur, sproeiers, expansieuitlaat.
Wat je nodig hebt: injector, regelaar voor je mengsel, olie en benzine pomp, compressor en ECU met sensoren.
Nadeel. Eenmalige aanschaf.
Voordeel: Zuiniger en krachtiger dan alle andere motoren.
Laatst gewijzigd door brombertje op 24 jun 2011 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 23 jun 2011 23:59

Snelheid en keihard optrekken zeggen niks ;)
12 pk kan hard optrekken maar 27 pk gaat nog harde ;)

En dat hij 100km kan en er rap is zegt niks over het vermogen wat zoon motor kan leveren.

Maar laten we maar niet te ver offtopic gaan ;)
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 jun 2011 00:13

Idd, laat 2pac maar zijn wegracer bouwen. :P
Ook gaaf project hoor. ;)
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 24 jun 2011 00:13

Hier wat fotos van mijn tomos colectie ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 24 jun 2011 00:24

Poeh dat is zware vertanding :D

Ik dacht zelf toch aan om een orgineel beestje te gaan bouwen
Mischien ook wel een D5 cilinder eronder is wat simpeler en iets makkelijker aan te komen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 24 jun 2011 00:31

ik hoop dat het je lukt man, dat is echt uniek hierzo,

en onthoud, slovenen hebben alles, en als ze het niet hebben maken ze het wel,

nadenken kunnen ze niet, maar bouwen als de beste
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 24 jun 2011 00:41

ik hoop dat het je lukt man, dat is echt uniek hierzo,

en onthoud, slovenen hebben alles, en als ze het niet hebben maken ze het wel,

nadenken kunnen ze niet, maar bouwen als de beste
hahaha wat een meesterlijke reactie :P
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 24 jun 2011 15:41

Ik had laatst nog zo een oost blokker die had gewoon een gehele cilinder zelf gemaakt. Een watergekoelde tomos replica cilinder dacht ik. Helemaal laten maken en een nicasil wand in laten zetten. Als ik hem nog kan vinden zal ik het even posten.

Even terugkomen op brombertje. Heb zelf ook een ditech gehad. Perfecte scooters en je hebt gelijk. TOT een zekere hoogte. Want hard kunnen ze niet. Als je alles koopt 70cc, malossi ecu, polini injectieveer, overrange setjes ed. zal je maximaal 120 op de teller halen. Vergeet niet dat dat 100 echt km/h zijn. Dit komt doordat de injector geen hogere toeren aankunnen dan de ditech scooter nu kunnen. Er zijn veel mensen die hoogtoerige cilinder hebben willen pasmaken op de scooter en zonder succes. Bougies gingen stuk (ditech zijn bougievreters, vooral als ze hard gaan), de cilinderkoppen moesten bewerkt worden en de scooter kwam niet in zijn powerband door de ecu en injector.
Laatst gewijzigd door lukieluke op 24 jun 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 jun 2011 15:53

Die wil ik wel zien.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
114 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Sprinters/racers”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.