• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Blok vervangen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
daanDH
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor daanDH » 19 okt 2015 07:51

Een sissend geluid duidt meestal op valse lucht. Hier hoef je hem echt niet voor naar de brommerboer te brengen aangezien je dat bakken met geld kost terwijl je het best zelf kan oplossen, als ik lees dat je ook zelf een blok hebt vervangen. Valse lucht vind je dmv de deotest. Je moet deo spuiten op de volgende aansluitingen: carburateur-spruitstuk, spruitstuk-cilinder, carter-cilinder (hier zit de voetpakking), cilinder-cilinderkop (hier zit de koppakking). Als je deo spuit op een van deze plaatsen en je merkt dat je motor in toeren verandert (hoger, lager of zelfs uitvallen) dan trekt hij op die plek valse lucht en moet dat opgelost worden. Maar hoe los je dat op? Nou, door nieuwe pakkingen te plaatsen en indien carb-spruitstuk het geval is: strakker je carb aandraaien en anders een nieuwe o-ring halen die achter je vulbusje zit. Trekt ie valse lucht bij de koppakking dan kun je de kop evt strakker aandraaien. Helpt dat niet dan zul je toch echt aan nieuwe pakkingen moeten. Maar kijk eerst maar eens of en zoja waar die valse lucht trekt.
Bedankt voor de uitleg! Denk dat ik sowieso even al die pakkingen in huis haal, just in case!
De deo test zal ik vanmiddag ook even doen.

Vanochtend ben ik er mee naar me werk gereden en hij reed al een stuk beter gelukkig!
Alleen hoor in een tikkend geluid als ik op me top zit.. Hopelijk niks ernstigs.
Ook als ik een heuvel op rijdt vanuit stilstand, komt hij moeilijk naar zijn 2. Is dit normaal? Want op een recht stuk schakelt hij moeiteloos over.

daanDH
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor daanDH » 19 okt 2015 09:36

Ook nog een toevoeging..
Ik kan de brommer alleen starten met de choke aan...

TomosS25Power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosS25Power » 19 okt 2015 16:55

Tikkend geluid icm alleen starten op choke kan duiden op teveel lucht of een te kleine sproeier. Teveel aan lucht kan komen door evt valse lucht, maar daar kom je vanzelf achter. Is het geen valse lucht dan zou ik een grotere sproeier proberen en kijken of het dan weg is. Welke sproeier zit er nu eigenlijk in? Ga er vanuit dat je een standaard snor (Dellorto 14/9) carb hebt. Daar hoort normaal sproeier 49-51 in. Dat ie moeilijk schakelt heuvelop is normaal aangezien die dan minder snel op toeren komt en het dus langer duurt voor hij overschakelt.

TomosS25Power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosS25Power » 21 okt 2015 21:59

(Ik had daanDH's post in het andere forumgedeelte gezien) Idd, als ie van toeren verandert tussen het carter en de cilinder moet je daar de pakking vervangen. Let goed op welke pakking je nodig hebt aangezien er twee verschillende typen zijn. Een voor het type met grote spoelpoorten en een voor het type met kleine-. Het is verstandig om ook meteen je tapeinden te vervangen indien die verroest zijn. Anders krijg je je cilinder er mogelijk niet af als hij er weer eens af moet. Zijn ze nog mooi schoon dan zou ik het zo laten. In beide gevallen er wat kopervet aan doen! Bestel ook meteen een nieuwe koppakking mee, kan nooit kwaad. En als je je spruitstuk hebt ontgrensd kun je het beste een Dellorto 14/12 (brom) carburateur nemen vgm (kan iemand anders mss bevestigen). Als je die neemt ontgrens dan ook je luchtfilter. Hij gaat van deze veranderingen natuurlijk wel harder lopen maar dat weet je denk ik wel.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen