• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vuurvos

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 21 aug 2006 19:48

Maar vergeet niet dat DR een aluminium cilinder is en een Due+ gietijzer, deze zul je dus ook eerst goed moeten inrijden, een DR daarentegen niet. Warmdraaien is genoeg.
Omhoog


Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 aug 2006 20:33

DR is ook gietijzer.
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 21 aug 2006 21:48

nieuw is een LC DR70 105 euro, dus die 20 euro extra kan dan ook wel. want ze zeggen dat ie 30% meer koppel heeft, en ong. 1000 toeren meer maakt dan standaard, de prestaties staan gelijk aan een polini corsa of een malossi sport, terwijl de betrouwbaarheid blijft.
Ze hebben ook een filmpje van een runner met die cilinder, 19mm, gianelli shot. en die heeft 11pk en 13.500 rpm
Dus volgens mij scheelt het dan best veel :)
13500 rpm haal je niet eens met een DR 70 tuned.
Hoogstens 10500 tot 11000 rpm
Standaard DR70 maakt 9500 tot 10000rpm max
Cilinders die 13500 draaien zijn MHR/ EVO/ Manston cilinders.
Pro race haalt zelfs nog de 14000rpm
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 22 aug 2006 00:45

ik bedoel 11.500, 13.500 is wel erg veel :P
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 26 aug 2006 15:38

ik heb de DR besteld, hij is gelijk RPM getuned door revolution.
Als het goed is heb ik hem voor het einde van de week.
Nu ga ik alleen nog kijken welk uitlaatje erbij komt.
Het liefst een Sito plus(i.v.m. politie), maar ik weet niet hoe dit rijdt.
een Yasuni R of een c16

Is er iemand die me raad kan geven over het afstellen i.c.m. inrijden.
Omdat je natuurlijk niet goed kan testen met afstellen omdat ie eerst ingereden moet worden :S
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 26 aug 2006 17:49

de uitlaat wordt een Stage 6 street :)
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 26 aug 2006 18:05

afstellen kan toch wel en tegelijk inrijden :P
alleen je moet afwissellend rijden
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 26 aug 2006 19:19

maar je mag toch maar 30-50 rijden, en niet teveel toeren maken?....
en om je bougie te bekijken moet je toch op topsnelheid hebben gereden?
of is dat niet zo?
Heeft de afstelling van de vario trouwens nog invloed op het inrijden?
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 26 aug 2006 19:35

nee.
lees dit maar:
viewtopic.php?t=1865
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 26 aug 2006 21:43

dus ik moet gewoon rustig gas geven, niet te lang rijden, en niet te lang te hard rijden :)

Maar ik dacht dat een nieuwe cilinder 300km inrijden was in plaats van 500 :O
en heeft het nog invloed dat hij getuned is, en dus alle braampjes eraf zijn, of moet ik nog steeds die 300/500km volhouden?

Maar als ik rustig moet rijden, kan ik toch neit goed merken of mijn vario een dipje of iets heeft?
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 26 aug 2006 21:47

offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 26 aug 2006 21:59

offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
nee het is een 100cc dus een autoquad. is wel geinig ja, maar gaat snel vervelen :P
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 26 aug 2006 22:22

offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
nee het is een 100cc dus een autoquad. is wel geinig ja, maar gaat snel vervelen :P
aha ok. heb nog zitten denken om een bromquad aan te schaffen maar was te duur.. en denk toch dat een tosje leuker is.. :)
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 01 sep 2006 16:23

gisteravond ben ik de hele avond bezig geweest om me cilinder erop te zetten, en het is gelukt. hij rijdt nu echt hard :| Terwijl die totaal nog neit is afgesteld (wat ook wel te merken is)
Dinsdag krijg ik een sito plus en hopelijk ook een luchtfilter van een aerox. Waardoor ik niet meer dat enorme luchtfilter op me carter heb :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 01 sep 2006 20:36

dus ik moet gewoon rustig gas geven, niet te lang rijden, en niet te lang te hard rijden :)

Maar ik dacht dat een nieuwe cilinder 300km inrijden was in plaats van 500 :O
en heeft het nog invloed dat hij getuned is, en dus alle braampjes eraf zijn, of moet ik nog steeds die 300/500km volhouden?

Maar als ik rustig moet rijden, kan ik toch neit goed merken of mijn vario een dipje of iets heeft?
als hij geen braampjes heeft, en de poorten niet scherp zijn (kan je eventueel ook afwerken met een dremeltje, dat heet bevels aanbrengen), kun je m rustig 100 km inrijden, da's lang zat :P
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 02 sep 2006 01:05

bij de beschrijving stodn 50min. inrijden, en dan gewoon de eerste 300 km niet te lang op top rijden enz. dus dat heb ik gedaan. en hij rijdt goed :)
Omhoog

Gebruikersavatar
nearox
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:40
Locatie: halsteren
  • Citeer

Berichtdoor nearox » 23 okt 2006 21:23

voor een scooter hebje niet veel nodug om hard te rijden hoor dr70cc ik gewoon laag toerige 70 zal wel lekker lopen op sito plusje hoor als je andere krukas neemt gewoon rito of power one goedkoop maar tog goed
i don't drive fast i just fly low
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.