Vooral dat laatste is niet juist. Doordat je de 2 schroeven zo hard aandraait vervormt het plastic deksel, waardoor de valse lucht trekt. Die pakking hebben ze er niet voor niets tussen zitten.nee, maar om te zorgen voor zo min mogelijk valse lucht heb je daarvoor een rubbertje wat over de carb/gaskabel schuift.
btw ik rijd altijd zonder pakking tussen dat bovenste stukje en de carb, en met goed aandraaien nergens last van hoor
Ok, prima, dan is dat zo.@shadowranger deze brommer rijd al zo'n 8 jaar zonder deze pakking rond en heeft het altijd perfect gedaan.
Ik heb je nog niet gehoord over mijn antwoord een paar postings terug:en mensen alsjeblieft ontopic niet allemaal over die gasschuifpakking lullen maar aub antwoord geven op mijn vraag.
Je kan de oude bobine van je puntenontsteking niet gebruiken voor die met elektronische ontsteking. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en heb Tomos Nederland hierover geschreven. Zij zeggen dat ik een andere bobine moet monteren.Je hebt de puntenontsteking vervangen door een elektrische. Misschien een stomme vraag, maar heb je ook de bobine vervangen? Oud en nieuw gaat niet samen.
Dusss...De bobine dient inderdaad ook vervangen te worden door Tomos artikelno. 230.627. De spanningsregelaar moet alleen vervangen worden als het geen 12 volts model is.
Met vriendelijke groet,
Erik Roelofsen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten