Ik ben degene die het achterlicht voor Rolfo in elkaar aan het zetten ben.
Er waren wat vraagjes of er een schema is, dit is er helaas niet.
Er zitten totaal 72 led's op, maar ook 72 weerstanden. De reden hiervoor is dat ik geen apparte print heb kunnen etsen. Het is op een "gaatjes" print gedaan. Aangezien je dan onmogelijk nog logisch kan solderen is dit voor het gemak gedaan.
LED's zet je per definitie NOOIT parallel met één weerstand, élke led heeft een eigen karakteristiek waardoor een van de LED's na verloop van tijd door zal branden en uiteindelijk al de LED's, heel langzaam maar zeker.
Deze lamp is overigens opgebouwd uit 2 segmenten, Een middenstuk en een buiten+binnenstuk. Eén van de 2 is standaard aan, de andere zal aangaan als er geremd wordt.
Het is overigens niet aangeraden in deze lamp te kijken, als de helft aanstaat wordt je verblind. Echt enorm fel. Maar daar kan rolfo wel meer over vertellen denk ik

Als er nog iets is dat je wil weten over LED's of deze lamp, kan het je allemaal vertellen

Als er nog meer interesse is in deze lamp kan dat trouwens ook

Ik zie trouwens dat er meerdere mensen mee bezig zijn en mensen neon balken enzo gebruiken, met één led is dit te vervangen, stukken zuiniger en stukken mooier