• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Silver Bullet

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
JooL
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer JooL
Website

Berichtdoor JooL » 18 jun 2005 11:24

volgens mij heb ik die beugels nog liggen.
Afbeelding

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 18 jun 2005 12:50

tjuh, ben ik vanmorgen net nog een keer bij jou geweest, vergeet ik erom te vragen, maar als je ze hebt, geef me dan even een seintje, dan kom ik ze alsnog halen.

groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 18 jun 2005 14:20

weer effe kleine update, het blok ligt al gedeeltelijk uit elkaar, en wat ik aantrof, daar werd ik niet vrolijk van.

HET IS EEN 2-SPEED, dat geluk heb ik al, maar dan, van die 2 speed zijn alle 4 tandwielen beschadigd, stukjes afgebroken, tanden ingelopen, en vlijmscherpe bramen eraan. Lekker, komen die er ook nog bij. Waarschijnlijk is dit het gevolg van veel te weinig olie, volgens mij kwam er amper 50cc uit terwijl er toch ongeveer 400 inhoort volgens mij.

Koppeling ziet er wel zo goed als nieuw uit, en ook de lagers voelen verders goed aan, de krukaskeerringen zittn nog netjes op hun plek, dus ik weet niet of ik die ook ga vervangen, maarja, hij ligt nu toch al zo'n eind open, en dalijk moet de koppeling er ook nog af, dus ik weet het nog niet.

Misschien trek ik hem wel helemaal over de midden, dan weet ik elk geval zeker dat hij straks 100% is.

Groeten Marcel

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 19 jun 2005 00:57

&^$#@#%^!&)(*^&%#@!$%^&*%$@

DRIJFSTANG NAAR ZIJN GROOTJE, nou, de keuze tussen open maken of dicht laten zitten was dus snel gemaakt.

Tijdens het losdraaien van de koppeling iets te enthousiast geweest en PANG, daar vloog de helft over de plaats heen.

Vanmiddag toch nog geprobeerd om er iets van te maken, heb nu nog een 1-speed liggen, die ik bij een kameraad van me kon ophalen, dus morgen ( Tjuh, vaderdag ) Overmorgen kijken of ik van 1-speed, 2-speed kan maken, nieuwe tandwielen en koppeling heb ik al liggen, dus effe kijken dat dit ook in een 1-speed blokkie past.

Wel weer gelijk een klein voordeeltje, die 1-speed is recentelijk nog voorzien van nieuwe lagers en keerringen, dus die hoef ik niet te vervangen, dat is allemaal nog netjes.

Vanmiddag al wel en hele hoop gemonteerd, zoals bagagedrager, stuur, zadel, achterlicht, teller, enz..... dus hij begint nu weer een beetje op een brommer te lijken. Zal kijken of ik morgen nog foto's kan maken.

Groeten Marcel

tomosbroeser
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer tomosbroeser
Website

Berichtdoor tomosbroeser » 19 jun 2005 08:48

verdorie jongen:D dat wordt een super brommertje. dacht ik dat ik een origineel ontwerp had. deze is ook geweldig.

succes.:D

Mark
Tomos te koop

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 21 jun 2005 17:25

verdorie jongen:D dat wordt een super brommertje. dacht ik dat ik een origineel ontwerp had. deze is ook geweldig.

succes.:D

Mark
Dankje, ik zal het nodig hebben, zit al weer meer tegen dan het ooit mee heeft gezeten.

Ik hoop wel dat eind deze week er in elk geval geluid uit het ding gaat komen, want ook mijn vrouw wordt er zo langzamerhand tureluurs van, effe onderdeeltje dit, effe spullen halen daar, weer andere spullen halen, tjuh, dit weer kapot, moet er eigenlijk ook nieuw op, het kost inmiddels wel handenvol geld, maar ik hoop dat het dat waard is. Ik weet niet wat zo'n brommertje nog doet aan waarde, als hij eenmaal helemaal opgeknapt is.

Ik heb in de tussentijd ook nog effe een electronische ontsteking op de kop getikt, bij onze vriend Jool, omdat de puntjes van de oude ontsteking nogal ver weg waren, en elec. eigenlijk wel een stuk onderhoudsvriendelijker is. Hopen dat het werk iig.

Foto's komen eraan, maar dan wel nog zonder voorspatbord, die is nog in de maak, dus dat zit nog niet gemonteerd.

Laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 21 jun 2005 18:24

ik heb mijn a3 ook opgeknapt, en daar zit nu zeker 500 euro in (plus aankoop), dit krijg ik er nooit meer voor terug, maar ik heb er veel van geleerd en hij is nu zeker enige io zijn soort.

het verhaal komt mij bekend voor, maar ipv vrouw is het mijn moeder die gek wordt.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 21 jun 2005 18:44

haha.. niet met vieze handen naar binnen hoor ik al standaard hier 8)

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jun 2005 18:59

mijn moeder neemt niet eens die moeite meer,

:lol:

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 21 jun 2005 19:01

mijn tomos S1 zit nu aan reperaties voor €450,- in..(belachelijk als je weet dat ie nu weer niet goed is) en heb ook zo'n moeder, je moet haar rood zien worden als er weer eens een zwarte vlek op haar deurpost zit.. of als ik de hele schuur in beslag neem terwijl ik zit te sleutelen.. dat soort dingen.

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 21 jun 2005 19:02

mijn moeder neemt niet eens die moeite meer,

:lol:
ben ik dus...

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 23 jun 2005 06:45

Zoals beloofd.

Afbeelding

Groeten Marcel.

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 23 jun 2005 07:40

kijk dat is nu het opknappen van een brommer..
ziet er echt perfect uit man..
mooie sticker op je lampenkapje trouwens en die striping is echt toppie

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 23 jun 2005 09:26

zeker mooi geworden

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 23 jun 2005 23:24

Die sticker is het wapen van een schietvereniging, waar ik enige jaren geleden nog eens een tijd heb uitgehangen. Ik vond dat wel mooi staan, omdat het wel een beetje past bij de naam.

Jammer dat ik daar nooit meer naartoe ga trouwens, heb mijn wapen en vergunning op moeten ruimen toen ik trouwde, mijn vrouw wou onder geen voorwaarde een vuurwapen in huis hebben liggen, toen heb ik mijn wapen maar verkocht, en mijn vergunningen ingeleverd.

Jammer, is en blijft toch een leuke sport.

Groeten Marcel

skoeddies
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor skoeddies » 24 jun 2005 07:18

hmm ik dacht dat die schietverenigingen tegenwoordig alle wapens in een kluis bewaarden..

maar dan heb je dus een mooi thema in je brommer...

JooL
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer JooL
Website

Berichtdoor JooL » 24 jun 2005 11:11

Bekende onderdelen
Zadel, lampenkap, kilometerteller.
dadelijk nog blok en onsteking.

Maar het ziet er zeker bruut uit.
Afbeelding

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 24 jun 2005 21:23

dankje.

@skoedies, effe off-topic, nee, indien je een wapenvergunning hebt mag je een wapen aanschaffen, en zelf thuis bewaren, deze moet echter wel gedemonteerd, en trekkergroep en loop appart in een kluis opbergen.
ook munitie mag niet onder handbereik liggen, en de politie kan en mag onaangekondigd controleren of alles volgens de regels is opgeborgen.

dus het is niet dat je dat ding zomaar onder je bed mag gooien ofzo, er zitten zeer strikte regels aan.

groeten marcel

P.S. Ben momenteel bezig het blokje af te werken, hopelijk doetie vanavond nog BROEMBROEM, KNETTERDEPANGPANG, want uitlaat sluit ik nog niet aan.

dombo
Tomosforummer

Berichtdoor dombo » 26 jun 2005 16:23

Dat is inderdaad heel mooi geworden Hellbat
Het kost een paar centen dat is zo,maar als ie het doet dan heb je er weer een hele tijd plezier van
gr Dombo
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is

hellbat
Vaste forummer

Berichtdoor hellbat » 26 jun 2005 17:15

effe weer een update, ik ehb het blok eronderhangen, en na veel gehannes loopt ie eindelijk.

eerst kreeg ik hem niet aan de gang, want hij kreeg geen benzine, dus slangetje losgegooid, kraantje open, nog geen druppel, bleek dan er een spin het buisje asl kweekkamer had gebruikt, en deze zat dus vol spinneweb, lege eitjes, en mama zat er ook nog bij. Dus uitgestoken met een stukje staalkabel van de remmen, mama kwam er in 100 stukje uit, en de rest van het huisje ook, zodat hij langzaam maar zeker toch begon te lopen.

Ontsteking bleek ook niet helemaal leker te staan, dus nog een keer of 2-3 opengemaakt, totdat hij lekker stationair bleef lopen.

uitlaat eropgezet, ook maar effe gelijk demper gemodificeert, en nu pruttelt ie er lustig op los.
toen ik echter de voorrem wou monteren, draaide ik de draad van het remheveltje af, waardoor ik nu WEER het hele voorwiel eruit moet halen, om de remmen te repareren, dit houdt in een nieuw remasje tussen de segmenten zetten, en de hele hap weer monteren.

intussen toch maar doorgegaan met de rest, dus linkerkant is nu zo goed als af, alles zit gemonteerd, op 1 boutje van het zijkapje na. deze moet ik nog opboren en tappen, omdat ik dat steuntje zelf heb moeten fabrieken.

rechterkant ben ik met de bedrading en de ontsteking bezig, en dat wil nog niet helemaal vlotten, omdat ik van punten naar electronisch ben gegaan, maar met de oude zijkappen, dus ik heb weinig ruimte voor de nieuwe ontrekingsmodule, ook de kabelboom moet een beetje aangepast worde, beetje inkorten, en andere massa-oogjes eraan anders past het hele zwikkie niet meer.

dus ben nog wel even zoet, maar ik hoop dat hij op het eind van de komende week klaar is, dan toon ik hem jullie in volle glorie.

groeten Marcel

Gesloten
  • Afdrukweergave
82 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende