• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

nieuw snel blok setup??

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
49 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 02 jun 2008 23:40

haha tuurlijk wel :wink:. als het goed is gebruik je altijd allebij de versnellingen. de snelheid van het overschakelen heeft niks met je topsnelheid te maken ;) dit zegt alleen maar bij hoeveel toeren hij aangrijpt en hoe snel hij over schakelt. stel je rijd in zijn 1e versnelling al 25, dan trekt hij daarna door naar de 40/45 in zijn 2e versnelling. bij mij schakelt hij over als hij 25 rijd en de laatste km naar de 60 doet hij in zijn 2e versnelling. als zou die van mij 90 gaan. hij schakelt met deze lengte veren over bij 25 km/h en de rest doet hij in zijn 2e versnelling. dus het is niet zo dat je even een versnelling er uit moet/mag halen :mrgreen:
Omhoog


duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 02 jun 2008 23:45

okej dan ik heb op een howto geleze dat je bij 1.5 cm mag beginnen bij de eerste en/of tweede versnelling

ver der heb ik nog niet egt een idee over de vrage waar ik nog geen antwoord op heb..
Omhoog

Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 02 jun 2008 23:47

okej de vertanding is duidelijk is er een howto van de onsteking toevallig?
kben nieuw met tomosjes kheb een snelle scooter gehad maar helaas voor de deur is gejat.

verder ben ik het dan nog niet eens over een 50cc 50snel 65cc of ultimate70cc

gwn alles std ik ga niet aan carters rotzooie..moet wel eenvoudig leuk en langer plezier van hebbe,
dus de iedeake vertanding is? ../..? ]
beste begin je gewoon bij 26/24
nja en dn komt de uitlaat er nog bij kijke..
over de uitlaat heb ik niet zoveel verstand. zal je even aan iemand anders moeten vragen.

nja carb is bijna zekker 16/16 of 21mm..maar recht spruitstuk gaat waarschijnlijk niet onder me frame..
het makkelijkste is een 15/15 of een 16/16 als je dit echt wilt. recht spruitstuk beetje uitboren en een 15/15 carb zal net in het frame moeten passen. koop anders een schuin onbegrensd spruitstuk.
en er staat op me cillinder a5 dus het zal wel een a5 blok zijn tog? :? :? :?
ja dan heb je een a5 blok. deze zijn nog wat lastiger en ik heb er nog maar heel weinig verstand van. ik hoor dat deze heel moeilijk op te voeren zijn vanwege de hoek waarin de cilinder staat. (misschien past hierdoor de carberateur ook niet in je frame)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 03 jun 2008 10:47

en er staat op me cillinder a5 dus het zal wel een a5 blok zijn tog? :? :? :?
ja dan heb je een a5 blok. deze zijn nog wat lastiger en ik heb er nog maar heel weinig verstand van. ik hoor dat deze heel moeilijk op te voeren zijn vanwege de hoek waarin de cilinder staat. (misschien past hierdoor de carberateur ook niet in je frame)[/quote]

Dat zijn het A55 blok, en zijn niet heel moeilijk op te voeren. Alleen lastiger omdat er (nog?) niks op de markt voor is. Je zal dus een hoop moeten aanpassen.
A5 blok is op dezelfde manier op te voeren als een A35blok.

Iid wat NL>INGMAR<NL zei die setup. Als je een 65cc erop legt krijg je meer vermogen, maar om hem niet hard te laten lopen moet je of groter achter tandwiel of beroerd afstellen (wat slecht is voor je blok, dus doe dat maar niet). Koppelingsveren kan je inkorten zorgt ervoor dat de koppeling sneller aangrijpt.

Uitlaten: Techno cc of Techno circuit zijn leuke optrek uitlaten.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 03 jun 2008 17:49

de volgende zaken ben ik het zowel zekker van,

65cc/70cc iig 44mm airsal niet zo duur tog prestaties
26/24 vertanding zoals jullie hebbe aangeraden
15/15 of 16/16 carb. onbegrensde spruitstuk 15mm dus..

op het blok staat gegrafeert a5 maar heb gezien dat dat alle blokke hebbe die een tomos hebben zit daar misschien nog verschil in?

en de snelheid heb ik aangepast hij moet rendabel onder de 80 blijven.

laat sugesties maar horen, zoals jullie weten heb k pas net een tomos en moet wel meteen goed zijn,

kga nieuw blok hale en ga wat klote met de koppeling veren en ga daar nog wat over howto lezen,
Omhoog

Gebruikersavatar
leerling1
Vaste forummer
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jul 2007 13:20
Locatie: zutphen
Contacteer:
Contacteer leerling1
Website
  • Citeer

Berichtdoor leerling1 » 03 jun 2008 18:31

80 red je niet eens met een airsel ongetuned
de 70 echter wel
tomos wizzrd is klaar!!

kijk>>>>viewtopic.php?f=9&t=8282<<<<
Omhoog

Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 03 jun 2008 23:24

klopt mijn tos a35 brom rijd nu 65/67 met een 65 cc. dit omdat mijn spruitstuk schuin onbegrensd is waarschijnlijk. niet de goede maat voor mijn carb dus. maar goed weer ontopic. als je ong mijn setup hebt (beginners setup) ,rijd je ong 65 en trekt hij voor een tos nog best redelijk snel op. op dit moment hebt ik een 65 cc dmp, 15/15 carb, 26/22 tandwiel verhouding, tomos next trugloper, schuin spruitstuk onbegrensd en koppelingsveren allebij ong 1 cm ingekort. maakt meer toeren in zijn 1 maar duurt iets langer met het overschakelen.

dus als 65 ong je doel is en snel optrekken kan je ongeveer die setup gebruiken en om net iets sneller op te trekken je *standaard 24 atw er op laten zitten.
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 04 jun 2008 01:16

is dmp een goede cillinder dan?

en dacht wel eerder aan een snellere uitlaat,
65 is wel hard genoeg zonder helm :)

zoiso wil ik koppeling allebei inkorte vanaf 1.5 cm
een onbegrensd 15mm spruitstuk
16/16 carb.
vertanding word ik nog nie egt duidlijk van..?? :?

maar weet iemand voor mijn setup wat ik ongeveer bij dealer of internet shop kwijt ben?

sugesties:? hoor het graag :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 04 jun 2008 08:38

65 cc dmp of airsal = 55/60 euro
15/15 carb = 34 euro
schuin onbegrensd spruitstuk = 18 euro
achtertandwiel 22 of 24 = 8 euro
nieuwe ketting = 18 euro (kwaliteit)
sproeier 68,70,72 = 5,40
pakkingen = 5 euro

totaal ======= ong 145euro kwijt

moet er wel bij zeggen dat je niet zo een schuin 15 mm spruitstuk kan halen. meestal moet je ze uitboren.
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 04 jun 2008 18:06

ben je alleen de uitlaat vergeten die licht ongeveer op de 80 euro dus ik ben 220 euro kwijt..?
Omhoog

Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 04 jun 2008 18:25

als je al die onderdelen nieuw wilt hebben wel ja. ong 200/250 euro (mijn uitlaat was 100 euro) maar dan heb je wel kwaliteit. je kan natuurlijk ook opzoek gaan naar 2e hans spulle maar wil niet altijd zeggen dat ze nog goed zijn.
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 05 jun 2008 14:43

welke uitlaat heb jij dan?.
en jah kga alles nieuw kope dan weet ik zekker dat ik wel garantie heb dat het goed is.

mare nog vraagje van de top snap ik nix hoe kun je zien of het een brom of snor top(kop) is? :?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 05 jun 2008 17:02

Op de koelrib van de kop staat aan de rechterkant een letter en een getal (d25), dan heb je een snorkop. Een bromkop heeft geen indicatie of A5. Geldt aleen voor de nieuwe vierkante cilinder met membraan. De oude ei-cilinders hebben maar 1 type kop met kleine verbrandingsruimte.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 05 jun 2008 21:29

dat staat ook op mijn std blok a5 op de kop,
hij rijd std met snele promo uitlaat 40/42 alles is std,

kheb nog een cillinder liggen ook 50cc daar staat het ook op.

dus ik heb al een hdk?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 jun 2008 17:08

Een hdk (=hoge druk kop) is wat anders dan een bromkop.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 06 jun 2008 18:01

huh:P :?
kheb dus een brommer kop wa kan k er nu dan mee?
en een hgd kun je doe hale bij de brommerboer..?
Omhoog

Gebruikersavatar
sanderkelder
Tomosforummer
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:32
Locatie: eindhoven
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 06 jun 2008 18:31

een HDK kan je halen bij de bromboer als hij een uitgebreid assortiment heeft. alleen tomossjes hebben geen hdk dus zal je er 1 van puch moeten halen. deze hebben ze als ik me niet vergis in alle cilinder maten.
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 07 jun 2008 12:29

okej nu ben ik alleen nog nie uit over de uitlaat hij moet presteren in snelheid en trek kracht welke kom k dan uit?
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 07 jun 2008 13:32

Dan kom je bij de uitlaten FAQ uit.
Dit is een zeer groot asortiment uitlaten waaruit je kan kiezen, prijs en informatie staan er ook bij beschreven!
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

duiveltje017
Tomosforummer
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:06
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 18 jun 2008 23:07

hallo iedereen,

ik ben er weer,

ik plaats me nieuwe vraag maar even hier.

me std blok begint kuren te krijgen,
ik start hem met shocke..loopt 10 sec valt bijna uit, dus klik ik de shocke eraf..loopt hij 10sec..valt weer bijna uit..ga rijden begint bij 25km/h te brommen (brrrrrrrrrr) en gewoon volgas dat duurt km of 4 en gaat steeds harder tot 35/40 en bromt af en toe, ene x meer dan de andere.
wtf kan dit zijn..kheb er verder nix aan gdaan iemand heeft wel gespeelt met me uitschakelaar zodat er vlammen uit me uitlaat kwamen ma dat deed k wel eens vaker bij me oude tomos..

verder is me setup van me std blok alles std behalve uitlaat: bullit
powerfilter
sproeier 50
bougi wit/bruin dus aan de lichte kant maar draai ik er een 56 word hij nog beroerder.

dus kortom hij loopt niet stationair en brrrrrt :lol:

wie weet wijze raad :cry:
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
49 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.