Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 nov 2005 16:43
door Remco-Revival
Past die uitlaat nou, lees me post hiervoor.

Geplaatst: 02 nov 2005 17:32
door PraatPaal
die tecno terugloper, ik denk het wel ja, maar staat nietecht bij een revival vind ik :u

Geplaatst: 02 nov 2005 19:11
door hellbat
Op een autoteller moet je een correctie van gemiddeld 5% toepassen, dat is gangbaar in de autowereld. Dit is echter van verschillende factoren afhankelijk, heb je net nieuwe banden laten monteren is dit verschil kleiner, Bandenomtrek tussen nieuw en versleten kan wel 15% bedragen.

Daarom word er gemiddeld 5 procent aangehouden, ervanuitgaande dat niemand zijn banden volledig oprijdt. 1.6mm profiel is APK afkeur, 1.3mm is Wettelijke afkeur.

Groeten Marcel

Re: Help!!! Tomos Revival vraagje!

Geplaatst: 02 nov 2005 19:44
door Marco
Ik heb een tomos revival en daar wil ik een 60cc cilinder op zetten, maar die past alleen op modellen met Membraam Inlaat... hoe kan ik zien of mijn brommer Membraam inlaat heeft??

Verder is mijn setup nu:
- 72 sproeier
- Malossi powerfilter
- Biturbo uitlaat
En rijd ik hier een magere 60 inplaats van 45 mee.


Alvast bedankt!
probeer eens een spoeier in de richting van 62 - 64 hiermee loopt hij bij mij et beste. 65 dus.

ws is je spoeier nu iets te groot.

welke kleur heeft je bougie eigenlijk?? ( of post een foto ervan )

Geplaatst: 10 nov 2005 18:25
door Remco-Revival
Oke, de 60cc (44mm) zit eronder en hij ging met halfgas al over me 60 tellertje heen dus die knapte er ook weer af. Naast Aerox gereden die op zijn teller 80/85 rijdt en zijn digitale teller 82,8km/u en hem reedt ik netjes voorbij op topsnelheid.

- 16/16 Dellorto carb (drukchoke).
- 60cc Airsal cilinderkit.
- 66 sproeier (is het lekkerst!)
- Ngk extra koude race bougie met korte schacht (70cc +)
- Race membraam Doppler
- Malossi powerfilter
- Doppler powerbox (beter geregeld inlaat vacuum! TIP)
- Biturbo uitlaat, (Word waarschijnlijk vervangen door Tomos snelle pijp!)

Top naast Honda mt5 schakelbrommer met correctie 5km/u eraf = 83km/u!

Nu nog de vertanding en dan moet hij toch lekker zijn! :D

Het frame kan de snelheid makkelijk aan, enkel de ketting niet :( vliegt er telkens af met topsnelheid en een steentje op de weg oid.

En me achterwiel staat niet recht tegenover het spatbord... als ik hem met kettingspanners doe, zit het achterwiel aan de voorkant alweer tegen de achterbrug aan.... hoor ie scheef te zitten? Ook kan ik mijn achterbrug halve centimeter opzij bewegen.

Geplaatst: 10 nov 2005 18:29
door JooL
hoe kun jij sproeier 66 hebben met 65cc

Terwijl ik met 16/16 terug loper en originele cilinder sproeier 72 erin heb.

Geplaatst: 10 nov 2005 18:36
door PraatPaal
gewoon lekker arm late lope toch;)

Geplaatst: 10 nov 2005 19:02
door Remco-Revival
Omdat jij je brommer nog eens verzuipt, heb je geld teveel voor benzine ofzo :) Ik had ook 72 met standaard cilinder... maar bij deze setup is deze afstelling het fijnst.

Geplaatst: 10 nov 2005 23:42
door Marco
Omdat jij je brommer nog eens verzuipt, heb je geld teveel voor benzine ofzo :) Ik had ook 72 met standaard cilinder... maar bij deze setup is deze afstelling het fijnst.
neen, deze jongeheren hier zijn zuinig op hun spulletjes.

owja de teller van een tomos kan helemaal terug lopen naar 0 zonder dat de kabel knapt, dus hoe jij het voormekaar krijgt dat ie na de 60 al kapot gaat snap ik niet.

ketting is een kwestie van goed uitlijnen en goed aanspannen.

en owja: wat voor spruitstuk heb je er nog onder zitten??

en zou je mis wat foto's kunnen posten van hoe je brum er nu uitziet.

en als ik vragen mag: wat heeft dit u allemaal gekost, en waar het je het gehaald??

over je achterbrug: tja die van mij staat ook niet 100% in lijn met het achterspatbord. maar 1 ding is zeker: die speling is niet goed, kan dus ook een reden zijn dat je ketting er zosnel afschiet.

en let je wel op dat je bougie koffie bruin, met een beetje melk is! anders ken je je tomos straks mischien wel weg pleueren. dat ie ehelmaal in mekaar is gedraaid.

Marco