Een dichte lager is een lager die dicht is

Het woord zegt het al.
Er kan dus geen olie van de ene kant van de lager door de lager naar de andere kant toe. Er zit volgens mij ook al olie of vet in wat er niet uit kan.
Maar verder zie ik niet in wat dit uitmaakt voor het lekken. Hij lekt 9 van de 10 keer gewoon bij de verbinding van vulbus tegen voortandwiel, en bij de moer.
Ik bedoel, de originele lager waar olie doorheen kan komen zit achter de keerring. En als de keerring niet lekt heeft het weinig nut. Verder moet er wel een passende maat zijn qua dichte lager die dezelfde maat heeft als de oorspronkelijke.
Shadowrangers idee lijkt mij het beste, gewoon een pakking van rubber knippen (een paar maten rondjes). Eentje tussen vulbus en tandwiel. Eentje OP het voortandwiel waar de borgplaat erna opkomt. En vervolgens als de borgplaat erop zit tussen de borgplaat en de moer nog een keer. Verder denk ik niet dat het nog door het schroefdraad kan komen bij goede strakke montage van de moer.
Dit zijn dus 3 verschillende ringen die je moet knippen wil je het goed doen. Dit is mijn idee athans. Vloeibare pakking kan wel, maar moet je wel hele goeie hebben.