Nog ff wat vraagjes. Om de benzinekraan te controleren, moet de hele kraan er dan af of niet? Want dan loopt m'n tank toch leeg? Ik denk overigens niet dat het probleem daar zit: m'n tomos is pas 8 maanden oud en er is nog geen spatje roest te bekennen.wat ik me zo nog kan bedenken is dat het benzinekraantje wat verstopt is ofzo(denk aan een roestige tank) check dit eens, als dit niet zo is draai dan eens je bougie eruit, stop hem in je bougie dop en leg je bougie op je cillinder kick eens en kijk of de boel goed vonkt, als dit goed vonkt hoor ik wel van je weer( je moet een blauwe vonk hebben)!
Ik denk dat ie idd zijn uitlaatgassen niet genoeg kwijt kan. Haal die prop er eens uit (waarom zit die erin bij een standaard snel?) en kijk wat ie doet.Overigens moet ik ook nog zeggen dat het weliswaar een standaard-snel is, maar met een prop erin. Dat komt omdat ik wel een smallere uitlaat nodig had ivm de verhoogde schokbrekers achter (anders kwam de rem er tegen), maar niet harder wilde dan de ± 35 die hij al ging met de standaard setup en atw 26.
Zoui die prop nog iets met dit merkwaardige verschijnsel te maken kunnen hebben? Of zijn er nog andere zaken die ik kan controleren?
Alvast heel erg bedankt!
Die hadden ze erin gedouwd op mijn verzoek, met atw 26 en de normale dikke uitlaat ging ik 35 en dat vond ik wel hard genoeg voor een snorfiets. Die dikke uitlaat is toen vervangen omdat de achterrem er tegenaan kwam (ivm de verhoogde schokbrekers achter). En zonder prop ging ik dus ineens 45 (met wind mee, althans) wat ik toch een tikkie snel vond voor zonder helm. Ik heb gisteren de uitlaat eraf geschroefd, en verwachtte eigenlijk een ringetje aan te treffen bij wijze van prop. Maar er bleek een soort van versmalling in te zitten bij het begin van de uitlaat, die eruit zag alsof het erin vastgesoldeerd zat. Het was in elk geval keihard en ging er niet uit. Maar als het inderdaad zo is dat het probleem is ontstaan doordat hij z'n uitlaatgassen niet goed kwijt kan, hoe kan het dan dat dit probleem niet optrad met die oude uitlaat met katalysator? Daar worden toch ook de uitlaatgassen deels teruggedreven de cylinder in, en dat zorgt dan voor die tegendruk waardoor hij zo idioot hard optrok. Of heb ik dat verkeerd begrepen?Ik denk dat ie idd zijn uitlaatgassen niet genoeg kwijt kan. Haal die prop er eens uit (waarom zit die erin bij een standaard snel?) en kijk wat ie doet.Overigens moet ik ook nog zeggen dat het weliswaar een standaard-snel is, maar met een prop erin. Dat komt omdat ik wel een smallere uitlaat nodig had ivm de verhoogde schokbrekers achter (anders kwam de rem er tegen), maar niet harder wilde dan de ± 35 die hij al ging met de standaard setup en atw 26.
Zoui die prop nog iets met dit merkwaardige verschijnsel te maken kunnen hebben? Of zijn er nog andere zaken die ik kan controleren?
Alvast heel erg bedankt!
Dat snap ik, maar dan zou je eerder verwachten dat de brommer geleidelijk steeds langzamer gaat lopen, en dan uiteindelijk zou stilvallen? Wat er nu gebeurt is dat je lekker rijdt, zonder problemen, en dan is het plotseling BWAAAP en sta je stil!hou je hand maar eens voor t uitlaat, dan valt deze uit, als je sneller rijd, komen er meer uitlaatgassen en daarom zal hij dan zijn uitlaatgassen niet kwijt kunnen
Zelfs al neem ik maar 1 sproeier groter (50 ipv 49) dan rijdt hij al merkbaar veel slechter. En met 52 is helemaal de gang eruit, als ik nog groter neem komt 'ie ws niet eens meer van z'n plek. Dus het idee dat mijn sproeier te klein is klopt niet. Een bullit-uitlaat heb ik liever niet: ik wil wel een beetje snelheid, maar niet met dat geknetter erbij.Sommige brommerboeren doen bij nieuwe tomosjes die verkocht worden bij het klaarmaken gelijk het sproeiertje vervangen van std 49 naar 52 voor betere prestaties -.-" zei mijn baas altijd.
Verder vindt ik dit een raar probleem, want hij zou gewoon rustig 35+ moeten kunnen rijden zonder uit tevallen.
Mijn mening: gewoon een bullit uitlaatje en wat met je sproeiers klooien misschien is het probleem dan verholpen!
succes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten