• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Warmloper? Vastloper?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Frnk93
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 21 aug 2010 22:51

wat ik me zo nog kan bedenken is dat het benzinekraantje wat verstopt is ofzo(denk aan een roestige tank) check dit eens, als dit niet zo is draai dan eens je bougie eruit, stop hem in je bougie dop en leg je bougie op je cillinder kick eens en kijk of de boel goed vonkt, als dit goed vonkt hoor ik wel van je weer( je moet een blauwe vonk hebben)!
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 22 aug 2010 12:07

wat ik me zo nog kan bedenken is dat het benzinekraantje wat verstopt is ofzo(denk aan een roestige tank) check dit eens, als dit niet zo is draai dan eens je bougie eruit, stop hem in je bougie dop en leg je bougie op je cillinder kick eens en kijk of de boel goed vonkt, als dit goed vonkt hoor ik wel van je weer( je moet een blauwe vonk hebben)!
Nog ff wat vraagjes. Om de benzinekraan te controleren, moet de hele kraan er dan af of niet? Want dan loopt m'n tank toch leeg? Ik denk overigens niet dat het probleem daar zit: m'n tomos is pas 8 maanden oud en er is nog geen spatje roest te bekennen.

Hoe bedoel je dat precies met "de bougie op mijn cilinder leggen"? De cilinder is dat ding waar je de bougie uitschroeft, toch? Moet ik 'm dan losschoroeven en er losjes weer in terugduwen, ofzo?

Eerder werd gesuggereerd dat mijn bougie wellicht niet de goede hittegraad had. Die ik nu heb (N 86 C?) is geloof ik de juiste bij een standaard setup. Mijn Tomos is niet 100% standaard meer (atw 26 en standaard-snel uitlaat). Heb ik dan een bougie met hogere hittegraad nodig, en welke dan? Alvast bedankt!

Frnk93
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 22 aug 2010 22:02

als je tomos nog maar acht maandjes oud is zit hier nog garantie op en zou ik zeker niet zelf teveel moeite aan doen, de bougie zit inderdaad in je cilinderkop draai je bougie er maar eens uit, zet de bougie dop erop, en leg je bougie maar eens op je cillinderkop, kick dan eens en kijk eens naar de kleur van de vonk, deze moet blauw zijn, een gele vonk kan zorgen dat de boel niert mooi loopt
Mijn Yamaha TZR
Mijn Tomos
Mijn Derbi Senda

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 23 aug 2010 17:07

Overigens moet ik ook nog zeggen dat het weliswaar een standaard-snel is, maar met een prop erin. Dat komt omdat ik wel een smallere uitlaat nodig had ivm de verhoogde schokbrekers achter (anders kwam de rem er tegen), maar niet harder wilde dan de ± 35 die hij al ging met de standaard setup en atw 26.

Zoui die prop nog iets met dit merkwaardige verschijnsel te maken kunnen hebben? Of zijn er nog andere zaken die ik kan controleren?

Alvast heel erg bedankt!
Ik denk dat ie idd zijn uitlaatgassen niet genoeg kwijt kan. Haal die prop er eens uit (waarom zit die erin bij een standaard snel?) en kijk wat ie doet.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 23 aug 2010 17:35

Overigens moet ik ook nog zeggen dat het weliswaar een standaard-snel is, maar met een prop erin. Dat komt omdat ik wel een smallere uitlaat nodig had ivm de verhoogde schokbrekers achter (anders kwam de rem er tegen), maar niet harder wilde dan de ± 35 die hij al ging met de standaard setup en atw 26.

Zoui die prop nog iets met dit merkwaardige verschijnsel te maken kunnen hebben? Of zijn er nog andere zaken die ik kan controleren?

Alvast heel erg bedankt!
Ik denk dat ie idd zijn uitlaatgassen niet genoeg kwijt kan. Haal die prop er eens uit (waarom zit die erin bij een standaard snel?) en kijk wat ie doet.
Die hadden ze erin gedouwd op mijn verzoek, met atw 26 en de normale dikke uitlaat ging ik 35 en dat vond ik wel hard genoeg voor een snorfiets. Die dikke uitlaat is toen vervangen omdat de achterrem er tegenaan kwam (ivm de verhoogde schokbrekers achter). En zonder prop ging ik dus ineens 45 (met wind mee, althans) wat ik toch een tikkie snel vond voor zonder helm. Ik heb gisteren de uitlaat eraf geschroefd, en verwachtte eigenlijk een ringetje aan te treffen bij wijze van prop. Maar er bleek een soort van versmalling in te zitten bij het begin van de uitlaat, die eruit zag alsof het erin vastgesoldeerd zat. Het was in elk geval keihard en ging er niet uit. Maar als het inderdaad zo is dat het probleem is ontstaan doordat hij z'n uitlaatgassen niet goed kwijt kan, hoe kan het dan dat dit probleem niet optrad met die oude uitlaat met katalysator? Daar worden toch ook de uitlaatgassen deels teruggedreven de cylinder in, en dat zorgt dan voor die tegendruk waardoor hij zo idioot hard optrok. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Frnk93
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 23 aug 2010 19:54

hou je hand maar eens voor t uitlaat, dan valt deze uit, als je sneller rijd, komen er meer uitlaatgassen en daarom zal hij dan zijn uitlaatgassen niet kwijt kunnen
Mijn Yamaha TZR
Mijn Tomos
Mijn Derbi Senda

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 23 aug 2010 22:43

hou je hand maar eens voor t uitlaat, dan valt deze uit, als je sneller rijd, komen er meer uitlaatgassen en daarom zal hij dan zijn uitlaatgassen niet kwijt kunnen
Dat snap ik, maar dan zou je eerder verwachten dat de brommer geleidelijk steeds langzamer gaat lopen, en dan uiteindelijk zou stilvallen? Wat er nu gebeurt is dat je lekker rijdt, zonder problemen, en dan is het plotseling BWAAAP en sta je stil!

Het gekke is dat het niet altijd gebeurt. Gisteren nog heb ik een paar km volgas langs het Kanaal gereden, met wind mee en een snelheid van ± 38, en toen liep hij prima.

TuningOpWielen
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TuningOpWielen » 25 aug 2010 00:07

Sommige brommerboeren doen bij nieuwe tomosjes die verkocht worden bij het klaarmaken gelijk het sproeiertje vervangen van std 49 naar 52 voor betere prestaties -.-" zei mijn baas altijd.
Verder vindt ik dit een raar probleem, want hij zou gewoon rustig 35+ moeten kunnen rijden zonder uit tevallen.
Mijn mening: gewoon een bullit uitlaatje en wat met je sproeiers klooien misschien is het probleem dan verholpen!

succes

Muggetje
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 25 aug 2010 00:27

Hoezo betere prestaties die van mij rijdt veel beter met een 49 dan een 52 hoor
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 25 aug 2010 09:16

Sommige brommerboeren doen bij nieuwe tomosjes die verkocht worden bij het klaarmaken gelijk het sproeiertje vervangen van std 49 naar 52 voor betere prestaties -.-" zei mijn baas altijd.
Verder vindt ik dit een raar probleem, want hij zou gewoon rustig 35+ moeten kunnen rijden zonder uit tevallen.
Mijn mening: gewoon een bullit uitlaatje en wat met je sproeiers klooien misschien is het probleem dan verholpen!

succes
Zelfs al neem ik maar 1 sproeier groter (50 ipv 49) dan rijdt hij al merkbaar veel slechter. En met 52 is helemaal de gang eruit, als ik nog groter neem komt 'ie ws niet eens meer van z'n plek. Dus het idee dat mijn sproeier te klein is klopt niet. Een bullit-uitlaat heb ik liever niet: ik wil wel een beetje snelheid, maar niet met dat geknetter erbij.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen