Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
voordat je hem heen brengt kan je em beter eerst zelf gaan controleren aangezien dat als je gaat "crossen" gaat er echt wel veel vaker wat stuk, durf het niet zeker te zeggen maar toch denk ik dat de carburateur niet goed schoon is nog of dat er een verkeerde sproeier in zit ook kan t zijn dat de contactpunten van de ontsteking niet meer goed zijn dit is ook wel iets wat vaak voor komt edit: door je bougie eruit te draaien deze in de bougiedop te doen en dan op de cilinderkop te leggen kan je goed kijken of hij goed vonkt, als hij blauw vonkt is t in orde en anders zit het daar
hoe bedoel je? smoort hij als je het gas los laat? bedoel je dat?
als dat zo is moet je de stationairschroef wat verder aandraaien(zit op de carburateur)
probeer er dan eens een video van te maken. wat ook wel eens van dit soort problemen veroorzaakt is dat de bougiekabel wat smelt dit gebeurt volgens mij best wel vaak, het is de kabel die naar je bougie toe loopt, draai de bougie dop er eens af en kijk eventjes of het daaronder ook nog goed is(geen doorgesmolten plekken)
Ik heb hem nog niet warm laten lopen. .Maar de uit laat is ongfeveer bijna kapot.
Er is van dat spul weg wat in de Proma uitlaat zit en een vriend van mij heeft er Theedoeken tussen gedaan
Zal het daar aan liggem
wat je nu moet doen is: tomos op de middenbok en even kijken of de wielen moeilijk draaien, het achterwiel gaat een klein beetje moeilijker als t achterwiel omdat die aan de motor verbonden is maar mag ook niet echt zwaar gaan.