Pagina 2 van 2

Re: Carterkap

Geplaatst: 12 apr 2011 15:53
door shuijbregtse
gebruik alleen kopervet ! kopervet blijft zitten waar het hoort te zitten olie kruipt er door

Re: Carterkap

Geplaatst: 12 apr 2011 16:16
door Jan de Lasser
kopervet werkt bij temperaturen tussen -40 en + 1100 graden....meer dan genoeg voor een Tomos.
Kleine tip: die twee pasbussen ook even van kopervet voorzien.Voordat je de pruttel weer in elkaar zet.
Ik smeer zelf trouwens de pakking aan beide kanten in met kopervet.

Re: Carterkap

Geplaatst: 12 apr 2011 16:17
door shuijbregtse
ik smeer ook altijd heel me tomos in met kopervet aleen het is zo'n troep alst op je kleren etc komt hihi

Re: Carterkap

Geplaatst: 12 apr 2011 17:15
door Ricker
Volgende keer al die imbusjes en die twee andere busjes indopen in de ATF olie en dan erin draaien, dan roesten ze ook niet meer :mrgreen:
Is dat zo ? :?

van kopervet weet ik het wel .
Ik heb 2 motorblokken, bij de een was dit wel gedaan en bij de ander niet. Bij de tomos waarvan dit wel was gedaan kwamen de imbusjes er net zo shiny uit als dat ze er in gingen. De imbusjes van het andere blok waren verroest, wit en vies.

Re: Carterkap

Geplaatst: 12 apr 2011 20:39
door Jan de Lasser
waren dat niet per ongeluk roestvast stalen boutjes?

Re: Carterkap

Geplaatst: 14 apr 2011 20:02
door rivered
wat bij mij werkte was aan de vliegwielkant eronder hangen en dan zie je op het carterdeksel aan de onderkant een klein uitstekend stukje, schroevendraaier ertegenaan, na een tijdje hameren komt die zowiezo wel los.