Dat dacht ik dus al....De 21mm PHVA heeft een andere maat.
Als je elke dag 30 km heen en 30 km terug rijdt, en je tank is in 2 dagen leeg, dan heb je 120 km gereden. Op een tank van 4 liter is dat een verbruik van 1:30, niet van 1:20. Bovendien moet je niet de grootte van je tank als maatstaf nemen, want ondanks de beweringen van Tomos gaat daar geen 4 liter in. Je kunt beter kijken bij de pomp hoeveel liter je iedere keer tankt. Als je, net als ik, gaat tanken op het moment dat je 'm op de reserve moet draaien, zul je merken dat je er bij de pomp met moeite 3,3 liter in krijgt, en dan moet je 'm tot de rand vullen. Wat in jouw geval betekent dat je verbruik 120/3,3 ongeveer 1: 36 is.Zie mijn set-up mn onderschrift.
Ik moet regelmatig naar mijn stage zo'n 30km van mijn woonplaats. Dus 60km in totaal.
De tank is in 2 dagen op als die afstand rij. Is dat niet wat teveel? tankinhoud is dan 3 liter excl. de 1 liter reserve. Dan rijd mn brommer dus 1 op 20. Is dat niet wat teveel?
groet,
ohhhhhAls je elke dag 30 km heen en 30 km terug rijdt, en je tank is in 2 dagen leeg, dan heb je 120 km gereden. Op een tank van 4 liter is dat een verbruik van 1:30, niet van 1:20. Bovendien moet je niet de grootte van je tank als maatstaf nemen, want ondanks de beweringen van Tomos gaat daar geen 4 liter in. Je kunt beter kijken bij de pomp hoeveel liter je iedere keer tankt. Als je, net als ik, gaat tanken op het moment dat je 'm op de reserve moet draaien, zul je merken dat je er bij de pomp met moeite 3,3 liter in krijgt, en dan moet je 'm tot de rand vullen. Wat in jouw geval betekent dat je verbruik 120/3,3 ongeveer 1: 36 is.Zie mijn set-up mn onderschrift.
Ik moet regelmatig naar mijn stage zo'n 30km van mijn woonplaats. Dus 60km in totaal.
De tank is in 2 dagen op als die afstand rij. Is dat niet wat teveel? tankinhoud is dan 3 liter excl. de 1 liter reserve. Dan rijd mn brommer dus 1 op 20. Is dat niet wat teveel?
groet,
In plaats van meesmuilend kijkende smileys te plaatsen kun je ook gewoon proberen je situatie wat duidelijker uit te leggen. Het is 60 km op en neer naar je stage, vertel je zelf, en je tank is na 2 dagen leeg. Hieruit concludeer ik logischerwijs dat je dan ook op dag 2 weer naar je stage gaat. Wat bedoel je met "dan nog 20 km"? Leg je op diezelfde dag 1 nog 20 km af, maar dan op weg naar andere dingen? Of rij je die 20 km op dag 2?Als je elke dag 30 km heen en 30 km terug rijdt, en je tank is in 2 dagen leeg, dan heb je 120 km gereden. Op een tank van 4 liter is dat een verbruik van 1:30, niet van 1:20. Bovendien moet je niet de grootte van je tank als maatstaf nemen, want ondanks de beweringen van Tomos gaat daar geen 4 liter in. Je kunt beter kijken bij de pomp hoeveel liter je iedere keer tankt. Als je, net als ik, gaat tanken op het moment dat je 'm op de reserve moet draaien, zul je merken dat je er bij de pomp met moeite 3,3 liter in krijgt, en dan moet je 'm tot de rand vullen. Wat in jouw geval betekent dat je verbruik 120/3,3 ongeveer 1: 36 is.Zie mijn set-up mn onderschrift.
groet,
ohhhhhik rij dan 1 dag die 62 km en dan nog ongeveer 20 km en dan houd het op met de normale tank (dus niet reserve meegerekent).dus als je 82/3.5=22.85 km per 1 liter verbruik. nou dan nog die kleine reserve tank van 0.5 liter erbij en je hebt 4 liter
. Ik ga wel eventjes die standaard luchtfilter er weer op fixen en dan kijken of het verschil uitmaakt of niet..
groet,
Gebruikers op dit forum: Olgierdadze en 6 gasten