Ik heb 300mm veren, die in 3 verschillende standen te zetten is. Op de zwaarste stand is iemand van 65 kg toch echt wel de max. De veren van bobotech heb je ook in 5 standen en deze kunnen dus nog wat zwaardere gewichten aan. Als je dus vaak zwaardere mensen (70+) meeneemt dan moet je 320mm veren kopen.Ja, is waarschijnlijk een kwestie van smaak, maar ik heb verschillende Tomosjes gezien met 320 en dat vond ik in bijna alle gevallen nogal lelijk, no offence, en het is meer dat ik ietsje vaker kan zeggen, ja, spring maar achterop, en dat ik dan niet het idee heb dat ik mijn vering echt hard naar de klote help, het is niet alsof ik dat dagelijks doe, dus niet heel zwaar nee, 300 mm lijkt me een goede gulden middenweg, net zoals 28 achtertandwiel, vind ik persoonlijk gulden middenweg voor optrekken/top...
probleem is vaker dat de veren erg slap worden en veerkracht verliezen + schurend achterspatbord over band.Ok, bedankt voor de info gasten, als ik weer wat geld heb komen die veren en voorspatbord er wel, ben nu blut :p
Idd, als je hard kunt rijden betekent dat niet automatisch dat je dat ook doet, het gaat meer om het optrekken!
Ik denk dat ik het bij de 300 houd ( hopelijk met wat verschillende standen dan :p ) want anders vind ik het zonde van de looks, zovaak neem ik geen mensen mee, laat staan 70 kg +, kunnen de veren knappen o.i.d. als dat te vaak gebeurt?
is bij mij ook zo,het trok superlekker op met atw 28 maar reed gewoon niet zo lekker, ook al reed ik langzaam,hij bouwd toch zijn toeren op,nu doet die dat ook,maar kan lekker 45 rijden met veel minder toeren en is rustigerIdd, als je hard kunt rijden betekent dat niet automatisch dat je dat ook doet, het gaat meer om het optrekken!
Hoe kom je tot deze conclusie: beter voor de motor: ?Tja, ik heb graag nog een beetje gas over, vind het gewoon lekkerder rijden op half gas,(beter voor de motor) net als bij een auto die 200 kan rijd je dat ook niet (altijd)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast