• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 05 mar 2016 18:44

Al eens geprobeerd met een nieuwe bougie?
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 mar 2016 20:06

Ik kwam dat vage geplaatste fototje weer tegen. Als dat al aan de hand is zou je dat toch moeten kunnen zien met het kopje er af.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 mar 2016 20:25

Bougie al geprobeerd uiteraard. En wat bedoel je precies met die foto ief?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 05 mar 2016 21:29

Wat betreft het stationair lopen het volgende. Wanneer je de carb los haalt en je kijkt in het gedeelte wat op het spruitstuk gaat zie je onder de venturie een heel klein gaatje op het aluminium gedeelte. Dat gaatje is misschien verstopt en zou je even voor de zekerheid door kunnen prikken, met een speld oid. Dat gaatje heeft dus ook met het stationair lopen te maken.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 mar 2016 22:57

Foto die ging over dichtgekoekte spoelers waar je net niets zag maar wel lijkt te zien, weet je het nu? ;)

Dees:
spoeler-dicht.jpg
spoeler-dicht.jpg (29.71 KiB) 4597 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 00:34

Zojuist de boel uit elkaar gehaald om de spoelers te checken. Zag er gewoon prima uit. Zal morgen het gaatje proberen John. Dankjewel.

En oja Ief. Durf het bijna niet te zeggen, maar:
Tot mijn verbazing zag ik dat ik al een zuiger met sleuven heb....
Hoe kan ik dit in godsnaam de vorige 30x dat ik m'n cilinder er af had gemist hebben..? :lol:
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 11:42

Lol, da's vrij sterk idd, kan het DAAR iig ook niet aan liggen ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 11:43

Maargoed, waar dan wel aan..
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 11:57

Dacht er gisteravond nog even over en ik snap niet dat ie het met de (ook goed afgestelde?) 12mm exact hetzelfde doet (sluit het gaatje ook uit zou je denken)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 12:39

Slim, nog niet eens aan gedacht. Afstellen is het ook niet. 2 Maten groter of kleiner doet precies hetzelfde.. Zou het dan misschien aan de ontsteking liggen?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 12:47

Als ie het voor je verandering niet deed is dat ook weer een goede kandidaat ja.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 14:05

Had het helaas ook al voor de veranderingen
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 14:18

Zou bijna zeggen, moeten we ons niet neerleggen bij maar uitvallen hoort en hoeft niet. Je zegt dat de zuiger + veren in orde zijn... hoe weet je dat? Een goed werkend membraan is ook belangrijk, weet niet in hoeverre je die al bekeken hebt.

Sidenote: Gebruik jij steeds dezelfde pakking of iedere keer een nieuwe (laatste is wel zo verstandig nl. uitzondering de uitlaatpakking.)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 17:05

Ligt aan de staat waarin de pakking verkeerd maar valse lucht trekken doet hij niet.

De zuiger ziet er gewoon goed uit en heb de veren een maand of 2 geleden vervangen. Ook heb ik gewoon goede compressie. En ik denk niet dat het aan het membraan ligt aangezien hij gewoon goed start.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 18:43

Dan ben ik er ook ff uit geloof ik.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 19:05

:'(
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 19:16

tis een long shot maar zoals John zei, nieuwe bougie en in dat kader, connecties en kabeltjes en bougiekap ook nieuw/ goed?

edit: Nog een, is je vlotterpen goed gangbaar en als je de carb er op draaid, zit ie dan wel recht? Hoe schuin ie zit beinvloed nl. de vlotterhoogte en als ie daardoor te rijk (of arm?) komt te staan zal je dat vooral merken bij stationair denk.

Tover toch nog weer IETS uit de hoed, haha.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 20:01

Haha je stelt me ook nooit teleur. Recent m'n bougie vervangen maar ik probeer het morgen maar weer. En heb de carb altijd kaarsrecht (en ook al eens op andere manieren geprobeerd) dus daar zal het niet aan liggen.

Het is overigens niet dat hij hoog stationair loopt omdat de schroef volledig ingedraaid staat. Het wiel draait rustig rond en als hij stationair loopt voel je hem langzaam in kracht afnemen tot hij op een gegeven moment uitvalt. Ik zou bijna het veertje van de schroef halen om hem nog verder in te kunnen draaien.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 06 mar 2016 20:15

Wat heb je nu exact aan het luchtfilter gedaan en welke sproeiers zitten er nu in de 9 en de 12?

Met het luchtfilter kan je best het e.e.a. doen nl. volgens mij, hij beinvloed vol en deel (geen) gas niet gelijk nl. De hoofdsproeier bepaald wel heel erg hoe ie stationair draait. Ben je er al uit of ie te rijk of te arm staat stationair?

Als het em in bovenstaande zit zou een carb met stationair sproeier ook soelaas bieden natuurlijk :)

Gaatje naar de achterzijde van de carb is ook schoon? Weet niet exact wat ie doet maar misschien wel meer als alleen overloop.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 mar 2016 20:20

Ik heb het originele luchtfilter zonder slangetje en element. Dus gewoon een lege kast.

Wat de hoofdsproeier betreft; Ik weet niet of hij stationair te rijk of arm staat maar als hij te rijk zou staan zou het wiel dan niet gewoon harder moeten gaan draaien? Ook rijdt hij met deze sproeier het beste dus wil ik hem eigenlijk niet veranderen...

En een carb met stationairsproeier zou misschien werken maar ik heb het idee dat je dan juist het gevolg aanpakt en niet de oorzaak. Een tomos blok zou met een standaard snel uitlaat, brom zuiger, ontgrenst luchtfilter, bromkop en 14/9 carb toch gewoon prima moeten lopen?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.