Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11 mei 2006 17:02
door freaky_Tomos
carter kotteren moet je pas gaan doen als je spoelpoorten die bij je hemd zitten groter zijn dan de std spoelpoorten: kijk maar naar de 70cc hebo van lucas :P :lol:

(hemd is dat gedeelte wat een stukje in je krukas holte gaat)

Geplaatst: 11 mei 2006 18:20
door Vuile Beunkoe
carter kotteren moet je pas gaan doen als je spoelpoorten die bij je hemd zitten groter zijn dan de std spoelpoorten: kijk maar naar de 70cc hebo van lucas :P :lol:

(hemd is dat gedeelte wat een stukje in je krukas holte gaat)

je moet ff opletten wat je post.

kotteren is het gat groter maken zodat je hemd erin past.
Spoelers frezen is, spoelers groter maken :P

ik weet niet of dat bij de parma het geval is. Kan het me wel voorstellen want men 43.5 polini ging er ook krap in en die had toch best dun hemd.

Geplaatst: 11 mei 2006 19:27
door Tossie
hij zegt dat et een 45 mm cilinder is, en waar staat de 45 mm voor?
de boring van de cilinder, oftewel de zuiger is 45 mm in doorsnee en dit heeft dr niks mee te maken dat je je carter mot gaan kotteren
Dat is ook niet helemaal waar. Als de boring 45mm is dan is het hemdt nog net iets dikker. En aangezien een standaard Tomos cilinder geen 45 is kan het weleens NIET passen.

Geplaatst: 13 mei 2006 00:47
door Robin
ik heb super ervaring met parmakit, maar wel slechte ervaring met eurokit/airsal...

ik zeg

1. Parmakit
2. Airsal
3. eurokit
4. *standaard getuned
4. DMP
Airsal is eurokit. :wink:

Geplaatst: 13 mei 2006 10:52
door Vuile Beunkoe
Praatpaal is van mening dat de cilinder onder de DMP naam slechtere kwaliteit is dan de airsal. Airsal heeft al 9 jaar geleden (!) Eurokit overgenomen.

Geplaatst: 13 mei 2006 11:48
door vdv tomos
1. Parmakit
2. Airsal
3. eurokit
4. *standaard getuned
4. DMP


ik denk trouwens dat *standaard getuned als 1e moet staan. gietijzeren cilinders. slijt zo goed als niet en is heel strak af te werken zonder dat je nicasil los laat en dat soort dingen :wink: (moet je natuurlijk wel een beetje kunnen tunen)

Geplaatst: 13 mei 2006 11:55
door PraatPaal
Dan nog zijn er eurokit cilinders voor tomos...

Ik heb er laatst nog een gehad die vrijwel nieuw was met alleen een shitload witte aanslag op de cilinder.


Het blijft een feit en dat geld voor alle brommers waarvoor eurokit en airsal te krijgen is is dat airsal van betere kwaliteit is. (Of moet ik zeggen minder slecht?)


@ VdV Ik ga hier niet alleen uii van kwaliteit maar ik zoek een ook prijs kwaliteit en kwaliteit vermogen vergelijking.

Geplaatst: 22 jan 2007 16:28
door mlvdk
ok wat maakt het verschil tussen een dmp 50cc en een *standaard cilinder ?
en ga ik daarop vooruit ?, aan jullie reactie te zien is dmp troep ?!
kan iemand hier een reactie opgeven zonder een merk te aanbidden ?

mvg,

michael

Geplaatst: 22 jan 2007 17:04
door Tossie
Ik aanbid de standaard cilinder :P

Een Dmp is een vervangingscilinder, omdat een originele tomos cilinder nieuw honderden euro's kost. Vervangingscilinders zijn vaak net iets sneller als een originele. Ze hebben dus iets meer kracht.

Vergis je niet in de standaard cilinder, deze is ook goed bij te werken zodat deze (meer) kracht heeft.

Geplaatst: 22 jan 2007 17:19
door Volty
ja euh, kijk eens naar de datum? :')

Geplaatst: 22 jan 2007 19:36
door Tossie
De datum was me opgevallen O Wijsneus uber mod.
Maar aangezien hij er nog een vraag over had beandwoordde ik deze maar even, dan volgt nu alsnog mijn slotje :P