Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31 jul 2006 17:37
door Brian Tomos
Er zit genoeg power in je cilinder maar je moet alles optimaal op elkaar laten afstellen zoals de grote van de carb en spruistuk.

Geplaatst: 04 aug 2006 02:48
door The old dude
Interesant onderwerp als je het mij vraagt.

Een tweetakt tunen is wat anders dan een viertakt uitlaatpoort bewerken,je hebt namelijk niet met een klepoverlaptiming te maken,wat mijn inziens een upgrade is dat je de flowrestrictie tot het mininum beperkt,dat kan eenvoudig door de gewenste diameter vd uitlaat als uiteinde overeen te laten komen (de aansluiting oftewel de bocht) nouwkeurig overeen te laten komen,de rest van de uitlaatzijde zou ik zoveel mogelijk ongemoeid laten aangezien een beetje fabrikant de moeite heeft genomen een cillinder zo optimaal mogelijk te laten presteren,maar meestal is dit niet het geval uit kostenbesparende opzichten,wat je werkelijk kan verbeteren is de flow door middel van matchen en vooral spiegelglad polijsten om zo min mogelijk werveling tegen te gaan,en dat is een tijdrovend karweitje :roll: ,daar valt mij inziens veel winst uit te halen.

Kan je ook maar meteen de spoelpoorten juist matchen en mooi polijsten :wink:

greetz Marco

Geplaatst: 04 aug 2006 10:01
door Vuile Beunkoe
beste shadowranger

je praat wel over matchen en polijsten, maar 2 takt is veel meer dit. Er valt wel degelijk meer uit de originele cilinder te halen. Die uitlaatpoort kan zoiezo een heel stuk breder, en hoger ook wel. Hoeveel, moet je berekenen en testen aan de hand van theorieen. Zo werkt 2 takt.