Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29 nov 2006 21:26
door Vuile Beunkoe
waarom? Omdat er wel 50000 redenen te noemen zijn en die van jou is zo onwaarschijnlijk, dat ik men benzine opdrink als dat het is ;) jij hebt je cil bewerkt en hij niet.

ontopic graag met nuttige posts.

ik zou ff je koppeling nakijkn op speling.

tik in brommer

Geplaatst: 01 dec 2006 21:01
door douweidzinga
Volgens mij is het de koppeling niet het komt tog echt uit de cilinder.
want eerst deet hij het niet met andere cilinder. En trouwens ik wist
niet dat die niet getuned was van hem .

Geplaatst: 01 dec 2006 23:47
door xanderz
hmm ja het klinkt als of het uit de cilinder kom. er zit wat axiale speling op de drijfstang(dus links/rechts bewegen). maar niet radiaal dus dat boeit niet. maar hierdoor kan hij wel een beetje heen en weer op mijn piston pen. maar het is meer aannemelijk van die koppelings speling. want die heb ik duidelijk, het is een axiale speling van minder dan een mm. je hoort het niet als je gewoon rijd. dus dat komt ook overeen met die topic op marktplaats(kga echt geen 5 pleories dokken voor tekeningen er van)

ik ga kijken of ik ergens ringen kan plaatsen zodat ik die speling ophef. tenminste de volgende keer als ik hem uit elkaar haal..

over dat tunen. ik heb hier een tomos cilinder 50cc voor me liggen. ik ga eerst eens kijken in die 2 topics voor die poortmappen. dan btje oefenen dr op. ik wil nie mteen mn 70 rot maken.

Geplaatst: 04 dec 2006 07:48
door Fragfest
hmm ja het klinkt als of het uit de cilinder kom. er zit wat axiale speling op de drijfstang(dus links/rechts bewegen). maar niet radiaal dus dat boeit niet. maar hierdoor kan hij wel een beetje heen en weer op mijn piston pen. maar het is meer aannemelijk van die koppelings speling. want die heb ik duidelijk, het is een axiale speling van minder dan een mm. je hoort het niet als je gewoon rijd. dus dat komt ook overeen met die topic op marktplaats(kga echt geen 5 pleories dokken voor tekeningen er van)

ik ga kijken of ik ergens ringen kan plaatsen zodat ik die speling ophef. tenminste de volgende keer als ik hem uit elkaar haal..

over dat tunen. ik heb hier een tomos cilinder 50cc voor me liggen. ik ga eerst eens kijken in die 2 topics voor die poortmappen. dan btje oefenen dr op. ik wil nie mteen mn 70 rot maken.
Je zou kunnen proberen om eens met tomos.nl te mailen. Heb ik ook al een paar keer gedaan en altijd reactie terug gehad.

Terug naar je probleem.. als je brommer stationair loopt en ratelt probeer dan eens voorzichtig je cilinder een heel klein beetje te torderen (draaien rond de axiale as van de zuiger) bij mij heeft het dat probleem verholpen.