Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 jan 2007 16:28
door Willem1963
Succes er mee !!

Bedankt. Vandaag trouwens de eerste flinke rit gemaakt. Het loopt 35 tot 37 per uur. Trekkracht is beter met name als hij al op toeren is. Met wind tegen rijdt ie ook een stuk beter dus de uitlaat was een goed keuze.
Nu even wat over bromkoppen want dat wordt het volgende project
Ik lees van alles op dit forum maar een vraag kom ik eigenlijk niet helemaal tegen.
D 25 is een snorkop, D 5 is een bromkop. Ik heb o.a. die link van jou gevonden naar die foto's en zie het verschil tussen snor en bromkop.
Maar wat is nu een A5 kop? Is dat dezelfde als een D5 kop en past een A5 op een clinder waar een d25 kop op zat?
grtx Willem
Geplaatst: 08 jan 2007 17:29
door skater_07
A5 kop...?
OP mijn bromkop staat idd geen D5 maar A5.. aangezien ik zag dat het een bromkop was heb ik hem er ook opgedaan..
Volgens mij bestaan er niet A5 blokken voor een snorfiets...
D5 is het zelfde als een A5
En een A5 kop past idd gewoon op je cilinder waar eerst een d25 op zat, dit heb ik namelijk nu ook;)
Geplaatst: 10 jan 2007 20:48
door Willem1963
A5 kop...?
OP mijn bromkop staat idd geen D5 maar A5.. aangezien ik zag dat het een bromkop was heb ik hem er ook opgedaan..
Volgens mij bestaan er niet A5 blokken voor een snorfiets...
D5 is het zelfde als een A5
En een A5 kop past idd gewoon op je cilinder waar eerst een d25 op zat, dit heb ik namelijk nu ook;)
Van het weekend gaat ie er op. Heb er eentje te pakken kunnen krijgen na jouw marktplaats tip. Bedankt daar voor nog
To be continued.... na het weekend
grtx Willem
Geplaatst: 11 jan 2007 07:47
door skater_07
graag gedaan hoor
we wachten in spanning af
Geplaatst: 12 jan 2007 21:05
door Willem1963
graag gedaan hoor
we wachten in spanning af
Ik ook. Vanmiddag bezorgd dus morgenochtend erop en morgenmiddag een testrit maken..
grtx Willem
Geplaatst: 13 jan 2007 21:35
door Willem1963
graag gedaan hoor
we wachten in spanning af
Ik ook. Vanmiddag bezorgd dus morgenochtend erop en morgenmiddag een testrit maken..
grtx Willem
Daar zijn we weer. Bromkop zit er op en testrit gemaakt.
Ervaringen
-Trekt sneller op.
-Heeft meer trekkracht in zijn twee. Komt beter op toeren en heeft minder last van de wind
- Topsnelheid ongeveer 2 km hoger.
Klopt dit een beetje met het algemene beeld?
grtx Willem
Geplaatst: 14 jan 2007 10:02
door skater_07
Ja dit klopt wel, welk achtertand wiel heb je?
Geplaatst: 14 jan 2007 11:05
door Willem1963
Ja dit klopt wel, welk achtertand wiel heb je?
Geen flauw idee welke kettingwielen er bij mij opzitten. Ik neem aan dat dat de gewone standaard kettingwielen zijn die ze af fabriek eropzetten.
Op zich ben ik nu wel tevreden met de huidige setup. Hoewel..
Op volgas wil hij af en toen nog wel even stotteren. Zit nu een 50 sproeier in. Een 52 sproeier werkt niet. Om het gestotter kwijt te raken kan ik misschien naar een 48 gaan maar dan verlies ik misschien weer wat snelheid. En te hard hoeft het ook niet te gaan. Als ik harder wil stap ik wel op mijn motor
Het gaat mij voornamelijk om dat ik een redelijke snelheid heb en niet te veel last van de wind omdat ik tijdens mijn woon-werkverkeer 5 kilometer door de open polder rijd en dat veel met de wind te maken heb.
Als je met een standaard setup tegen de wind ik probeert te rijden gaat lopen nog sneller
grtx Willem
Geplaatst: 14 jan 2007 18:31
door skater_07
haha oke dan !
Geplaatst: 15 jan 2007 19:30
door shadowranger
Geen flauw idee welke kettingwielen er bij mij opzitten. Ik neem aan dat dat de gewone standaard kettingwielen zijn die ze af fabriek eropzetten.
Op zich ben ik nu wel tevreden met de huidige setup. Hoewel..
Op volgas wil hij af en toen nog wel even stotteren. Zit nu een 50 sproeier in. Een 52 sproeier werkt niet. Om het gestotter kwijt te raken kan ik misschien naar een 48 gaan maar dan verlies ik misschien weer wat snelheid. En te hard hoeft het ook niet te gaan. Als ik harder wil stap ik wel op mijn motor
Het gaat mij voornamelijk om dat ik een redelijke snelheid heb en niet te veel last van de wind omdat ik tijdens mijn woon-werkverkeer 5 kilometer door de open polder rijd en dat veel met de wind te maken heb.
Als je met een standaard setup tegen de wind ik probeert te rijden gaat lopen nog sneller
grtx Willem
Je kan ipv een andere sproeier ook een snelle (imitatie) sigaar monteren. Win je ook wat snelheid mee.

Geplaatst: 16 jan 2007 17:21
door Willem1963
Je kan ipv een andere sproeier ook een snelle (imitatie) sigaar monteren. Win je ook wat snelheid mee.

Als je daar een andere uitlaat mee bedoelt.. Zit nu een bullet op..
Die bevalt goed. Heb jij het over een ander type?
grtx Willem
Geplaatst: 16 jan 2007 17:27
door shadowranger
Ja, maar wist niet dat je er al een andere uitlaat (expansie) op had zitten.
Ik bedoelde een uitlaat die eruit ziet als een standaard sigaar die op de Tomos geleverd wordt. Alleen door een dikkere bocht en zonder slinger onder het blok door is deze wat sneller. Maar dit is nu niet relevant meer.
Geplaatst: 16 jan 2007 20:21
door Willem1963
Ja, maar wist niet dat je er al een andere uitlaat (expansie) op had zitten.
Ik bedoelde een uitlaat die eruit ziet als een standaard sigaar die op de Tomos geleverd wordt. Alleen door een dikkere bocht en zonder slinger onder het blok door is deze wat sneller. Maar dit is nu niet relevant meer.
Die heb ik er ook op gehad maar was daar niet zo te spreken over. De huidige uitlaat geeft meer verschil en de bocht is net iets dikker dan de snelle standaard. Misschien dat ik in de toekomst eens een homoet ga proberen. Schijnen nog beter te zijn
grtx Willem