Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15 mar 2007 17:44
door Bram112
8)

Geplaatst: 18 mar 2007 11:57
door Bram112
Hij is inmiddels gelast dus dat is klaar.. maar nu hebben we de schroef bij de cillinder weggeboort en geprobeert te tappen,, maar nu is zown tap schroef afgebroken en is ook niet meer uit te boren.. dus nu ben ik van plan om een nieuwe te kopen maar nu is mijn vraag wat ik dan moet halen want ik heb geen idee hoe het allemaal in elkaar steekt enzo,, heb ik dan alleen zown nieuw koelblok nodig? alvast bedankt

Geplaatst: 18 mar 2007 14:55
door shadowranger
Heb je geen links draaiende tap gebruikt? Dan had je het resterende stukje er wel uit gekregen. 't Is wel stom om een gewone (rechtse) tap af te laten breken. Nu heb je er in principe niets meer aan. :N Je kan nog proberen om het stukje tap dat in het schroefgat zit kapot te slaan met een drevel (stalen doorslag) of linksom te tikken met schroevendraaier en hamer. Kun je er nog bij met een tang?

Als eea echt niet meer wil, dan hoef je in principe alleen een andere cilinder te halen, de rest kun je wel weer gebruiken (kop, spruitstuk, zuiger). Wel weer nieuwe pakkingen monteren en de boutjes van het spruitstuk vervangen door (platbolkop) inbusbouten M5 van dezelfde lengte.

Geplaatst: 18 mar 2007 15:08
door Vuile Beunkoe
En als je een andere cilinder wil, heb ik die nog wel voor je liggen :')

Geplaatst: 18 mar 2007 15:45
door Bram112
Ik heb geen id of ik een linke tap heb gebruikt want me pa was er mee bezig,, we kwamen er niet goed bij dus moesten we met een tang die tap vast pakken ipv wat je normaal doet.. we hebben nog geprobeerd om hem terug te halen maar het gaat echt niet meer lukken.. ik ga ook een nieuwe cilinder kopen dus hellracer hoeveel wil je er voor hebben? :) Maar Ik moet hem dus rondom de bougie opendraaien ??

Geplaatst: 18 mar 2007 16:18
door Kleine man
Ik heb geen id of ik een linke tap heb gebruikt want me pa was er mee bezig,, we kwamen er niet goed bij dus moesten we met een tang die tap vast pakken ipv wat je normaal doet.. we hebben nog geprobeerd om hem terug te halen maar het gaat echt niet meer lukken.. ik ga ook een nieuwe cilinder kopen dus hellracer hoeveel wil je er voor hebben? :) Maar Ik moet hem dus rondom de bougie opendraaien ??
Als je je cilinder eraf wilt halen, idd de 4 boutjes rond de bougie losdraaien :wink:

Geplaatst: 25 mar 2007 12:40
door Bram112
Eindelijk naar veel prutsen ligt de cilinder er af:
de Cilinder en zuiger zien er nog prima uit, alleen is op de top van de zuiger wat ''aangekoekt''
Zie hier wat foto's van de cilinder, kop, zuiger en membraam:

Afbeelding

Afbeelding
Wand ziet er nog goed uit

Afbeelding

Afbeelding
Membraan: volgens mij nog in aardig goede conditie

Afbeelding
Zuiger met wat aanslag op de kop

Afbeelding

Afbeelding
Ook op de kop wat aanslag

Dit was het voor nu.
morgen nieuwe zuigerveren kopen en dan hopen dat ik snel een andere cilinder kan vinden.

Geplaatst: 26 mar 2007 17:57
door Bram112
Andere cilinder van Poekelen gekocht en wat bleek nou, op mijn snor tomos zat een snellere cilinder, zie hier het verschil:

Afbeelding
Deze zat er op

Afbeelding
Deze komt er op

Geplaatst: 26 mar 2007 20:35
door Vuile Beunkoe
concludeer niet meteen dat die andere cil langzamer is ;)

heb zelf met allebi de versies gereden, reden allebei even hard op top. Onderste cil had iets minder koppel.

Geplaatst: 26 mar 2007 20:38
door shadowranger
Die eerste is een cilinder die gebruikt werd met een recht spruitstuk. Vandaar die verdiepte inlaat. De cilinder die je van Poekelen hebt gekocht is er een van het nieuwe type en wordt het meest gebruikt met een schuin spruitstuk.

Qua prestaties zal je eerste cilinder een wat snellere gasreactie geven. Verder maakt het qua rijden geen moer uit.

Geplaatst: 26 mar 2007 23:11
door Bram112
Oke ik dacht omdat het gat bij de eerste groter is dat je tog wat prestatie gaat inleveren als je die andere erop zet maar t zou mooi zijn als dat niet zo zou zijn. en dan had ik nog een vraag: wat is het verschil tussen een cilinder van een bromfiets en een cilinder van een snorfiets?
ik ga morgen proberen alles weer in elkaar te flansen, tenminste als dat gepriegel met het spruitstuk lukt :D

Geplaatst: 27 mar 2007 10:25
door Volty
ik had ook zo'n cil met klein inlaatkanaal, na dit uitvergroot te hebben trok mn tomos aardig vlotter door.. dus ik vind het wel de moeite waard om dat kanaal groter te maken!

en nee, verder zit er geen verschil tussen brom- en snorcilinders.

Geplaatst: 27 mar 2007 10:33
door Vuile Beunkoe
beuners

je kan wel zomaar dat kanaal vergroten, maar je zit met de hele bouw vd cil te kloten...

de "kleine" inlaat heeft duidelijke boospoorten, welke de cilinder schoonspoelen. De "grote" inlaat heeft meer een directe verbinding met de cilinder, en dus zal er eerder vers mengsel beschikbaar zijn. De spoeling zal ook hierdoor beïnvloed worden.

Geplaatst: 27 mar 2007 11:41
door Bram112
Ah oke, ik probeer net die Cilinder erop te zetten, zijn de zuigvertjes te ver uitgerekt waardoor hij er niet op kon. ik zuigerveren eraf halen om wat in te buigen Breekt ie :( klote dingen zeg

Geplaatst: 27 mar 2007 16:07
door jroen_tomos
Anders de volgende keer gewoon beetje insmeren met wat olie. (2takt ofzo) en kan je je zuiger ook al iets makkelijker erin krijgen

Geplaatst: 27 mar 2007 16:33
door Bram112
Ik had hem al goed ingesmeerd maar volgens mij heeft de bromfietsboer me de verkeerde maat gegeven.. hij steekt te ver uit, of nog niet alle troep is uit de gleuf dat zou ook kunnen

Geplaatst: 27 mar 2007 16:47
door poekelen
heb je de zuigerveren wel goed in de slotjes zitten?

Geplaatst: 27 mar 2007 17:00
door Paul123
Ja dat zat ik nou net ook te denken, als ze niet in de slotjes zitten gaat het niet lukken ook :lol:

Geplaatst: 27 mar 2007 20:34
door Bram112
Dat was idd het probleem maar het is me eindelijk gelukt en hij rijdt weer dus slotje!!:D