Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 jun 2007 09:54
door Bruckenfock
Ik heb een 6je van NGK geprobeerd. Ook die was niet naar mijn zin. Kwam er ook pikzwart uit.

Geplaatst: 03 jun 2007 14:13
door Bruckenfock
Op een ander forum las ik ook iets interessants over NGK bougies. Iemand met een toerenteller kwam met een NGK niet verder dan 8000 toeren. Met de Champion L86 trok hij wel lekker door naar meer toeren. Quote: "Het is net of er in de NGK een begrenzer zit". Dat zal volgens mij niet werkelijk zo zijn, maar het zegt toch we iets over het materiaal van de NGK, omdat het bij mijn snor precies hetzelfde was met gelijke warmtegraad van de geprobeerde bougies (NGK en L86). Ik had dat dus ook al gemerkt. Ik rij nu dus tevreden rond met een L86 die perfect zijn werk doet. Overigens, wie weet het verschil tussen een L86 en een L86C?

Groeten,

Bf

Geplaatst: 03 jun 2007 18:58
door Volty
Waarschijnlijk stoorde die bougie de toerentellerpuls, je gaat niet zomaar meer toeren maken van een andere bougie..

of je oude moet al gaar zijn geweest natuurlijk ;)

Geplaatst: 03 jun 2007 21:43
door freaky_Tomos
ik heb nu voor mijn brommert een ngk br6hsA gehaalt

nu haal ik thuis de bougie uit het doosje en ik zie tot mijn verbazing dat de elektrodepunt langer is dan normaal.
evenals het gebogen puntje.

de A staat er dus voor dat de punt langer is, wat is hier het nut van ?

Geplaatst: 04 jun 2007 17:28
door Bruckenfock
Verschil tussen de L86 en de L86C van Champion:

In de L86C is koper verwerkt en de L86 is van conventioneel materiaal.
De L86C zal iets langer meegaan volgens Tomos Nederland. Overigens, Tomos |Nederland beveelt nu de L86 of L86C aan voor de snor. Mijn ervaring, nogmaals, op deze bougie loopt hij het allerbeste. En ik heb er heel wat soorten en merken uitgeprobeerd.

Opa

Geplaatst: 02 okt 2007 15:13
door joyzzy
Ik heb een B5HS gekocht voor me tos opgevoerde brom is dit ok denk je om hem beter te laten starten?

Geplaatst: 02 okt 2007 15:32
door Volty
Oud topic?

Beter koop je terouwens een B6HS. Met een B5HS zal die ook wel starten, startproblemen hebben weinig met de hittegraad van de bougie te maken.