Pagina 2 van 6
Geplaatst: 21 mei 2007 18:23
door Paul123
Dan maak je fluiters bij je inlaat

Geplaatst: 21 mei 2007 19:54
door TQ Rider
Ja ik ben ook wel geinterresseer hoe jij je airsal tune ik heb het zelf ook gedaan en zou wel willen zien wat het verschil is. Met de poort mapjes. Dus maak je een poort map?
Geplaatst: 22 mei 2007 15:57
door tm-tuning
tuurlijk als hij klaar is maak ik wel een poortmapje

Geplaatst: 22 mei 2007 17:37
door TomBergman
Wat is nou het nu van het opvullen van je krukas ?

Geplaatst: 22 mei 2007 18:53
door Sitt
verhoogd je carterdruk
Geplaatst: 22 mei 2007 19:11
door IxilTomos
en verhoogde carterdruk zorgt voor..?
Geplaatst: 22 mei 2007 22:41
door tm-tuning
kijk in een tomos krukas zitten gaten.
als je die opvult is er minder doelloze ruimte dus meer druk, en meer druk zorgt ervoor dat je mengsel snelle door je spoelers in je cilinder komt
Geplaatst: 23 mei 2007 11:02
door TomBergman
kijk in een tomos krukas zitten gaten.
als je die opvult is er minder doelloze ruimte dus meer druk, en meer druk zorgt ervoor dat je mengsel snelle door je spoelers in je cilinder komt
Maar het resultaat zal dus iets aan je gasreactie toevoegen..?
Geplaatst: 23 mei 2007 12:03
door Paul123
Hoeft niet, dat hangt ook weer van je cilinder af. En ook weer van je timingen e.d.
Een krukas opvullen brengt niet altijd een betere gasreactie en hoger vermogen met zich mee. Vaak hebben goede koppelcilinders het geneens nodig, afentoe werkt het zelfs slecht tegen de cilinder in.
Maar op een airsal zou het wel okay moeten werken.
Groetjes.
Geplaatst: 23 mei 2007 18:43
door Kleine man
Waar tune je nou je cilinder mee? Vraag ik me nu wel af, ziet er allemaal goed uit namelijk
Zou het ook wel is willen uitproberen. Poortmap ben ik idd ook wel geinteresseerd in
Ga zo door

Geplaatst: 23 mei 2007 18:54
door lars
Waar tune je nou je cilinder mee?
dremel:P
Geplaatst: 23 mei 2007 22:24
door tm-tuning
jup, met een (namaak) dremel. met een snwelfrees bitje en nog wat andere bitjes
Geplaatst: 29 mei 2007 11:55
door tm-tuning
heb een nieuwe aanwinst.
een metrakit sp uitlaat voor minarelli omgelast.
maar hij is een beetje beunhazig omgelast dus laat het op me werk goed omlassen voor nog meer vermogen
en me blokje staat ook al weer ver in mekaar.

Geplaatst: 29 mei 2007 12:24
door vdWal
haha de zelfde uitlaat als mijn
alleen is het bij mij heel anders gedaan, ze hebben bij mij de 1ste bocht vanaf uitlaat poort recht omhoog gebogen, maar op jou manier staat hij wel een stuk verder naar achter..
Geplaatst: 29 mei 2007 16:12
door Bram112
Hoeveel betaal je eigenlijk om zown uitlaat om te laten lassen en te kopen?
Geplaatst: 29 mei 2007 16:16
door tm-tuning
heej ik betaal er niks voor , me collega doet dat

Geplaatst: 29 mei 2007 16:39
door TomBergman
heej ik betaal er niks voor , me collega doet dat

was die zuiger helemaal dicht ? of zaten er al 2 sleuven in ?
Geplaatst: 29 mei 2007 19:08
door tm-tuning
zat al 1 gat in. is altijd bij stnd. airsal of dmp.
maar dat gat kwam helemaal niet overheen met het gat van de cil. nu wel
Geplaatst: 29 mei 2007 21:29
door TomBergman
zat al 1 gat in. is altijd bij stnd. airsal of dmp.
maar dat gat kwam helemaal niet overheen met het gat van de cil. nu wel
ik heb dus een dmp'tje 50snel, maar er zit he-le-maal geen gat in de zuiger....hij loopt dus ook erg laagtoerig (tenminste lijkt me wel een oorzaak....)
kan ik er zelf ook een gat in frezen, als ik weet waar het moet e.d.....?
Geplaatst: 29 mei 2007 21:57
door snelheidsduivel
laat een foto van je cilinder zien, ik wil je inlaat ff zien