Pagina 2 van 5
Geplaatst: 10 sep 2007 21:35
door Volty
Kurk kan je er moeilijk zelf op gaan lijmen, je koopt gewoon een setje koppelingssegmenten.
Alleen heb ik bij het zien vna jouw foto's het idee dat de rechter keerring lek is. Dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat alle olie er opeens uit is.. hooguit een beetje, wat nu allemaal in je cilinder zit

Geplaatst: 10 sep 2007 21:47
door Robin
Kurk kan je er moeilijk zelf op gaan lijmen, je koopt gewoon een setje koppelingssegmenten.
Alleen heb ik bij het zien vna jouw foto's het idee dat de rechter keerring lek is. Dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat alle olie er opeens uit is.. hooguit een beetje, wat nu allemaal in je cilinder zit

Ja dat heb ik ook gehad die smurrie. Dat is ATF olie met ijzervijzel van je zuigerveren. ALs je dan gas geeft en houd je vinger voor je uitlaat dat blaast ie allemaal olie tegen je vinger.
Geplaatst: 10 sep 2007 22:31
door Bram112
nou zo te horen heb ik dan nog aardig wat te doen

om die kurk erop te krijgen, moet ik dan de koppeling er afhalen?
en hoe ziet die kering er precies uit? en zit die achter die tandwielen?
Gr!
Bram
Geplaatst: 11 sep 2007 06:30
door vdWal
koppeling krijg je eraf door in je bougie stop een zuigerstop te plaatsen en de bout voor de koppeling los te draaien je kan nu het gehele koppeling's huis er af halen daar achter zit je keering
de 1ste versnelling zit los en de 2de met zegerringen

Geplaatst: 11 sep 2007 08:52
door Wald_70
maar t lijkt mij niet zo'n goed idee om er kurk op te lijmen, beter koop je gewoon ff tweede hands of nieuw een mooie koppeling
Geplaatst: 11 sep 2007 16:27
door vdWal
je kan gwoon losse segmentjes kopen en die er in zetten is ook ergens een faq van d8 ik koste iets van 15 eu stuk
Geplaatst: 13 sep 2007 08:53
door nearox
ik denk datie gewoon slijtage had
versleten zuiger veren gaatie slecht ontbranden en krijgje ook allemaal rotzooi bij je kop
Geplaatst: 13 sep 2007 14:47
door Bram112
Vandaag heb ik mn zuigerveren vervangen, nieuwe pakkingen geinstalleerd.. even naar die oliekering gekeken en t viel me op dat het niet meer 1 geheel was.. hij bestond zegmaar nu uit 3 delen.. dus ik denk dat ie kapot is, kheb momenteel even de gereedschappen niet om t nu te vervangen dus dat gaat zondag gebeuren.. voor de rest wilde ik de ontsteking ook even nakijken maar daar snap ik geen bal van dus ik check eerst wel of t zonder ontsteking lukt.
Gr!
Geplaatst: 13 sep 2007 17:24
door keesos
Geplaatst: 13 sep 2007 22:22
door Bram112
Ja ik zie t maar bij mij stond ie nog goed bij t streepje dus ik denk niet dat dat het is.
Ik denk toch dat het de olie keering is.. alleen heb ik net mn cilinder er weer op gezet en nu blijkt dat die er waarsch weer af moet om de tussencarter op olie te controleren

Geplaatst: 16 sep 2007 15:09
door Bram112
Vandaag blok opengehaald, koppeling eraf gehaald en mn oliekering is zwaar versleten:
links de oude en rechts de nieuwe.
Verder wil ik nog kijken of er olie rond de krukas zit maar ik krijg de andere tandwielen er niet af.. moet ik die nog ergens los halen of?
Die twee krijg ik er niet af..
Geplaatst: 16 sep 2007 16:30
door Volty
Daarvoor moet je kickstarter en je voortandwiel eraf.. Dan kan je die 2 assen er tegelijkertijd uit halen.
Geplaatst: 16 sep 2007 20:30
door Vuile Beunkoe
tandwiel niet...
Ik zou lekker de cil eraf halen en krukas ronddraaien, doek in je carter frotten tot ie zo schoon mogelijk is, (tip, leg je brommer op zen zij, zo komt alle olie als die er nog is op 1 krukaswang en dat dep je er makkelijk af). Rest wat er in zit verbrand je in 10 minuten rijden hoor

En tis veel minder moeite dan et blok weer helemaal open halen.
en voor je het weet krijg je dan het gekke idee om je carter ook nog te spuiten

.
Geplaatst: 16 sep 2007 21:38
door Bram112
daar zat ik indd ook al aan te denken, is een stuk makkelijker.. maar ik krijg die nieuwe keering er niet op als die tandwielen er nog op zitten.. die keering is net iets te breed zegmaar
Geplaatst: 17 sep 2007 06:29
door vdWal
of op de rechter as dan de zeegering eraf halen kan je de boel naar voren schuiven of je haalt aan de andereakant alles van je as af kickstart tandwiel dacht ik ook weet ik niet meer zeker en dan moet je ze er tegelijk uit trekken
Geplaatst: 21 sep 2007 17:25
door Bram112
Vandaag alles er op gezet en met een doek geprobeerd wat olie weg te halen maar er kwam neit echt veel uit.. Daarna de rest er weer opgezet alleen mn kickstart lukt me maar niet. ik heb hem wel goed geklemt alleen komt ie gewoon niet terug, hij neemt wel t tandwiel enzo mee maar komt gewoon niet terug, en als ik hem zelf terug trek kost het best veel kracht dus ik vraag me af of t wel aan dat veertje ligt
Geplaatst: 21 sep 2007 19:17
door vdWal
heb je die middelste en linker as er ook afgehad ? want ik had het ook!
ik durf het niet met zekerheid te zeggen of het dit nou was! maar volgens mij zat bij mij op de linkeras dat soort palletje niet goed in de midden carter
Geplaatst: 21 sep 2007 22:49
door Bram112
Ja ik heb ze er wel af gehad ja, maar hoe bedoel je dat precies met dat ''palletje'' want ik snap niet precies hoe je die er verkeerd in kunt doen?
Geplaatst: 22 sep 2007 14:44
door Vuile Beunkoe
dat is het idd. Snel open halen, je drukt nu je lagers kapot.
dat palletje oogje haakje hoe je et wil noemen, heel duidelijk, moet naar voren wijzen en tussen je middencarters vallen.
Geplaatst: 23 sep 2007 11:54
door Bram112
Er is een Inbus doorgedraaid waardoor ik de carter niet meer open krijg, ik heb voor morgen een afspraak staan bij de bromboer, kan ik er wel naar toe lopen met de tomos aan de hand of niet?