Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13 sep 2007 17:40
door Mr.Dar-Q
Ik zou m laten zandstralen.. istie weer perfect schoon, dan hittebestendig spuiten.
Aan een cilinder gaan schuren is onbegonnen werk..

Geplaatst: 13 sep 2007 17:43
door Volty
Het gaat niet over cilinder schuren, maar over roestige tapeinden opschuren.. http://www.pearle.nl ? :P

Geplaatst: 14 sep 2007 19:05
door canaQ
Ok, ik heb net nog geprobeerd om de cilinder eraf te krijgen, maar het lukt me echt niet. Ik heb inmiddels redelijk veel geweld gebruikt, zo erg zelfs dat er een heel aantal koelribben vanaf gebroken zijn. Zelfs mijn vader heeft er op zitten slaan met een hamer, maar hij blijft muurvast zitten.

Dat ik nu een nieuwe cilinder moet kopen, lijkt me duidelijk. Maar ik wil eigenlijk een 'normale' cilinder, dus geen 50cc snel. Ik heb even rond zitten zoeken, en heb de volgende cilinder gevonden:
http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=7710
Is dit een goede cilinder, of is dit geen goede kwaliteit? Wat raden jullie me anders voor cilinder aan?

Groeten,
Dirk

PS: tips om de cilinder eraf te krijgen zijn nog altijd welkom! :)

Geplaatst: 14 sep 2007 19:39
door Bram112
heb je t spruitstuk + membraam er wel af gehaald? Bij mij klemt ie altijd af tegen de benzine kraan aan..

Geplaatst: 14 sep 2007 20:54
door Volty
Ok, ik heb net nog geprobeerd om de cilinder eraf te krijgen, maar het lukt me echt niet. Ik heb inmiddels redelijk veel geweld gebruikt, zo erg zelfs dat er een heel aantal koelribben vanaf gebroken zijn. Zelfs mijn vader heeft er op zitten slaan met een hamer, maar hij blijft muurvast zitten.

Dat ik nu een nieuwe cilinder moet kopen, lijkt me duidelijk. Maar ik wil eigenlijk een 'normale' cilinder, dus geen 50cc snel. Ik heb even rond zitten zoeken, en heb de volgende cilinder gevonden:
http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=7710
Is dit een goede cilinder, of is dit geen goede kwaliteit? Wat raden jullie me anders voor cilinder aan?

Groeten,
Dirk

PS: tips om de cilinder eraf te krijgen zijn nog altijd welkom! :)
Die vervangingscilinder ziet er prima uit.

Al WD40 geprobeerd?

Geplaatst: 15 sep 2007 11:52
door canaQ
Ja, natuurlijk ;) Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd toen ie er niet af wilde. Ik heb er nu echt al heel veel tussen gespoten, maar ook zonder succes.

@ Bram112:
Ik heb het spruitstuk bij de carberateur losgemaakt (de carb heb ik er helemaal af gehaald), en hij klemt nergens, dat heb ik al gekeken.

Geplaatst: 17 sep 2007 07:46
door canaQ
Iemand misschien een tip om de cilinder er zo makkelijk mogelijk af te halen? Het maakt niks uit als de cilinder kapot moet!

Geplaatst: 17 sep 2007 07:49
door keesos
nou ik kreeg de mijne er ook met geen mogelijkheid af, toen heb ik eerst met een mesje die pakking wat ingesneden en toen 3 minuten lopen slaan met een rubberhamer tegen de onderste kant, later nog tegen de zijkant, wat heen en weer bewegen en toen eindelijk was ie los.

edit: en ik spoot wat wd40 om de draadeinden heen (doek erbij zodat het niet in het carter valt)

Geplaatst: 17 sep 2007 14:22
door canaQ
Ok, harstikke bedankt! Dit zal ik binnenkort eens gaan proberen! Wat is trouwens het carter?

Geplaatst: 20 sep 2007 16:25
door Mr_Ric1990
bij mij zitten die echte helemaal vast, met waterpomp tang beschadig je ze snel, ben bang dat ik ze er niet uitkrijg
2 m7 boutjes op je tapeinden draaien, goed strak tegen elkaar aandraaien, sleutel 11 erop en hoppa, hardstikke simpel, geen beschadiging, en draai je de 2 boutjes weel los :)

Geplaatst: 20 sep 2007 18:13
door ET
is je uitlaat eraf, ook wel een goede denk, en zo ja, moet je anders ff hefboom maken met paar stenen op de grond en dan een breekijzer in je uitlaatpoort zetten en drukken maar. dan zaltiej zeker wel iets doen. (of los of krak:))

Geplaatst: 21 sep 2007 20:31
door canaQ
Ik heb net met mijn vader weer geprobeerd om de cilinder los te krijgen, dit keer met wat meer succes. Hij zit nu bij 3 van de 4 tapeinden los, maar bij één tapeind zit hij nog steeds muurvast. We hebben er echt hard op zitten slaan, maar hij komt nog steeds niet los. Morgen ga ik weer even met mijn vader proberen hem totaal los te krijgen.
Zijn nieuwe tapeinden trouwens moeilijk erin te zetten?

Geplaatst: 22 sep 2007 09:07
door ET
nee is gewoon een kwestie van de ouwe eruit draaien, en de nieuwe er weer in tot ze niet verder gaan, en klaar is kees. ong 10 min. werk

Geplaatst: 22 sep 2007 10:08
door canaQ
Oke, bedankt :)
Welke maat moet ik hiervoor hebben (ik heb namelijk 2 verschillende maten gezien voor Tomos: M7x105 en M7x120). En welke zijn van goede kwaliteit? (sorry voor de vele vragen, maar ik wil graag goede spullen voor mijn Tomos, hij moet nog even mee gaan ;) )

Geplaatst: 22 sep 2007 12:22
door RB
ga maar naar de brommer boer en haal tapeinden voor een derbi senda, die zijn ook m7 dus die zijn hetzelfde als een tomos en dan heb je gelijk 4 tapeinden, ringen en moeren. kost je een tientje ongeveer geloof ik
heb ik ook gedaan. :wink:

Geplaatst: 22 sep 2007 13:03
door keesos
en die hebben dezelfde lengte? en er zijn trouwens ook tapeinden van RVS te koop.....

Geplaatst: 22 sep 2007 15:26
door canaQ
Ik heb op internet ook Power 1 tapeinden gevonden. Zijn dit ook gewoon goede kwaliteit tapeinden?

Geplaatst: 22 sep 2007 18:45
door Renault
ik had laatst ook nieuwe tapeinde erin gedraaid omdat er eentje was afgebroken en die waren 12 cm lang dus je moet M7 x 120 hebben

en precies zoals Mr_Ric1990 zegt, twee boutjes tegen elkaar op het schroefdraad en dan de onderste losdraaien, makkelijk en snel,

Geplaatst: 22 sep 2007 20:31
door Renault
sorry voor de dubbele post, maar ik zat even het zakje te bekijken waar de tapeinde in zitten en daar staat op dat het voor zundapp is, dus de bromboer heeft mij de verkeerde gegeven, van daar dus dat mijn dopsleutel te klein is, (zie mijn andere post), dus als je die haalt moet je ze inkorten! dus als je er eentje uit hebt zal ik hem ff opmeten en dan pas bestellen ofso.

mijn excuses

Geplaatst: 22 sep 2007 20:58
door Vuile Beunkoe
je moet ook met een pijpsleuteltje werken :P