• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

open sprinter project.

Voor de pro forummers onder ons. Als je hier wil posten, PM je een administrator of moderator.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
48 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 13 apr 2008 21:04

Ik heb gister een frame gehaald voor 25 euro. Die gaat binnenkort dus omgetoverd worden tot sprintframe. Ik maak er morgen nog wel even een foto van, maar verwacht niet teveel :')
Omhoog


Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 20 apr 2008 14:56

Waarom zit je inlaat gat dat je wil realiseren met je roterende inlaat niet wat verder naar achteren?

Puchforum had hier eerst een heel reltopic over, Membraan op carter plaatsing. Is bevestigd dat het profitabel is (bank gezien dan he) als je inlaat zo ver mogelijk achterin je carterholte inspuit.

Roterende inlaat lijkt me leuk om te zien, maar ik denk dat de realisatie je meer moeite gaat kosten dan je denkt :wink:

Suc6!
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 20 apr 2008 15:08

Dat denk ik ook :) Vandaar dat ik van plan ben hier gewoon in de vakantie mee te beginnen en er mee door te gaan tot het werkt. Mij maakt het niet zo veel uit hoelang ik erover doe.

Het gaat erom dat ik het voor elkaar krijg :P
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 27 apr 2008 16:09

Waarom zit je inlaat gat dat je wil realiseren met je roterende inlaat niet wat verder naar achteren?

Suc6!

als je het gat naar de achterkant verplaatst dus zeg maar tussen krukas en voortandwiel heb je minder ruimte voor je gat want je zit ook met het lagertje voor je 2-speed versnelling dus dan word je inlaat gat een stuk kleiner
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 03 mei 2008 16:42

zie hier mijn 50cc airsal een klein beetje bewerkt :P
zoek de verschillen maar met een *standaard airsal :P
de cilinder wand is alleen niet meer zo mooi maar wel nog goed genoeg om mee te rijden
dat krijg je na 2 gebroken zuigerveren en 1 keerte een membraamklepje gebroken van ijzer :x :')


Afbeelding


2e fluitpoort zit er nu ook in maar me camera is leeg dus kan geen foto maken :roll:

de enorme spoelpoorten
Afbeelding

alleen voor de rotenende inlaat moet er ook nog een 3e spoelkanaal gemaakt worden maar dat komt pas als de roterende inlaat af is
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 16 jun 2008 18:44

Great project, you are making a very hard modification its real pro stuff.
Some pics of our block for racing tomos DMS gp:
The block isnt finished(have to make a hole for the inlet )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
and the cylinder, its 50cc water cooled for tomos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The cylinder isnt finished(transfer ports) , on this pictures isnt nicasil plated.
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 17 jun 2008 06:52

Looks great, Nice cilinder!!

Ben erg benieuwd naar de resultaten van de roterende inlaat!!

@ Ingmar: zien er netjes uit die GrachischeTekeningen!
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 20 jun 2008 20:14

wow nice work man

ey rookie junior i dont think your a rookie :mrgreen:

did you cast the cilinder by your self? looks great. but i think its missing a nicasil wand :mrgreen:

and that rotating valfe looks great wonder how ik will word :roll:

@mk-racing: ja je moet tog wat doen he op school. mocht het ook wel als project maken op school maar was te dicht tegen examens aan dus was geen tijd meer voor jammer.(praktijk examens begonnen eind april)
en toen wou ik het op men huidige werk laten maken maar ging te veel kosten dus.hopen dat het op men komende werk kan maken
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 21 jun 2008 18:28

No i didnt cast the cylinder by my self. Some other guy cast it now he is retired. The mouldes are from another guy.
We have 4cylinders, 1 with normal intake(tomos DMS), 1 with intake on a side (tomos D6) and 2 for rotary valve.
The nicasil wand is missing on this pictures because these are old pictures. It already has nicasil .
I hope it will work well, the only missing thing is crankshaft, we will try to modify the original.
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 28 jun 2008 20:24

Rookie, looks nice. But aren't you missing something?
The attachement of the carburettor for example, what carburettor are you going to use?
How are you going to attach it? And can you maybe make some pictures of the inside of your cranckcase, i'd appreciate that.

Looking forward to see more!

Dennis
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 07 jul 2008 21:59

Back again :) .
The attachment for the carburettor will be made from rubber, the carburettor will probably be a Dellorto 28-30mm or Keihin.
I will post some pictures when we will progress.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 18 okt 2008 11:05

kicken :mrgreen:


opfrissing :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding













































het is van een frans man gemaakt voor een scooter blok met een 2f4r cilinder
en!!er zit gewoon een binne rotor op :|



Afbeelding


http://www.dailymotion.com/extremgar/vi ... -admi_auto
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 20 okt 2008 18:00

Lief, die bevestiging gaat nog leuk worden. Zeker op dat 2f4r blok...
Maarja, wat denk je er meer uit te halen, tov een gewoon membraan @ carter?
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 30 okt 2008 11:13

Hy,

Some progress:
Afbeelding
The ignition will be from ignitech fully progr.
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 31 okt 2008 23:01

nice
what for engine is that?
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 16 nov 2008 10:39

Finaly i managed to post a reply.(i got white screen every time i want to reply)
This engine is for Tomos DMS gp.
The carb is 28dellorto, here are some pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heres a proof that this thing works :D
http://www.youtube.com/watch?v=GhJQjVET9W8
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 16 nov 2008 12:01

Nice work!!!

So is everything working perfect already? or what problems are you facing?
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Gebruikersavatar
Rookie junior
Pro Forummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:16
Locatie: Slovenia
  • Citeer

Berichtdoor Rookie junior » 16 nov 2008 13:33

So far no problems :) .
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 16 nov 2008 13:59

looking good 8)
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 16 nov 2008 14:12

Offcourse we now expect a movie in which you are drivng it 8)

So wasnt it very expensive to plate the cilinder with nicasyl :?
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
48 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Pro Forum”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.