Pagina 2 van 2
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 18 jun 2008 10:28
door skater_07
maar ik heb de juiste pakking er op, toen lekte hij daar nog steeds... nu heb ik er een tweede opgedaan maar zonder effect.. wat kan ik nog proberen?!
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 18 jun 2008 14:45
door shadowranger
Lezen en begrijpen!!! Als je een oud model cilinder zet op een nieuw type carter dan lekt ie nog steeds valse lucht langs je pakking, omdat de cilinder geen pasvlak heeft met je carter. Je kan er honderd pakkingen tussendouwen, dat helpt geen moer. Kijk hoe de vorm is van de cilindervoet (bij de spoelpoorten) en kijk nog eens naar je eigen plaatje waar een oud (gangbaarder) type voetpakking op zit. Snap je dan ook wat ik nu hierboven schrijf??? Een A35 cilinder past niet op een carter dat bedoelt is voor A55 cilinders.
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 18 jun 2008 18:30
door skater_07
Oke.. dan heb ik dus een probleempje want ik heb mijn oude cilinder met de oude type spoelpoorten en het nieuwste blok!! wat kan ik hier nu nog mee doen.. nieuwe cilinder kopen lijkt mij, wat kosten die
50cc standaard?
50cc snel?
65cc?
70cc??!!
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 23 jun 2008 12:31
door skater_07
Oke, ik weet nog steeds niet of het probleem bij mijn cilinder ligt, zelf denk ik van wel omdat hij nog steeds niet start maar op dit toppic
viewtopic.php?t=1676 wat gaat over het verschil tussen het A35 blok en het nieuwe A5 staat dat de oude cilinders moeten passen!
Waar kan ik de nieuwe A55 cilinder kopen?
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 23 jun 2008 16:25
door shadowranger
Er wordt in dat topic gesproken over A5 blokken. Dat zijn de bekende blokken waar de membraancilinders met schuin spruitstuk op zitten (A52 om precies te zijn, maar nog steeds de oude "kleine" spoelpoorten). Dat is het doorontwikkelde A35 blok waar de carburateur nog onder het frame zat en de frames nog ijzeren kappen hebben. Jij hebt de laatste versie A55, zoals nu gebruikelijk is op de Revival, FunTastic en Pack'er. Deze hebben dus geen membraan en zijn anders qua constructie en spoelpoorten. De oude 50 cc cilinders passen daar niet op omdat de voet lekt bij de spoelers in het blok (daar sluit het pasvlak van de cilinder niet aan). Er wordt ook aangegeven dat de 70 cc er wel goed op aansluit, al heb ik daar geen ervaring mee.
Re: Tomos start 1 keer daarna niet meer..
Geplaatst: 23 jun 2008 23:02
door skater_07
inderdaad, mijn snor brommer doet het weer, met de 70cc inderdaad! zit nu ook een terugloop technigas op 15/mm carb powerfilter en een bromkop..
hij rijd nu rond de 70-80km/h gok ik!! dit is voor mij dus veel te hard 55km/h vind ik een mooi snelheid hoe haal ik dat.. ik heb deze spullen tot mijn beschikking: 14/12 en 14/9 carb. een standaard snelle uitlaat, een gewone luchtfilter, en een snorkop!
de 70cc moet zo ie zo blijven zitten, zelf dacht ik aan 14/12carb en de gewone luchtfilter, is dit genoeg?