Pagina 2 van 2
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 19:10
door sjaakvanvoorschoten
ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd tegen je.
ik heb een aardige fietsemaker die dat wel even voor me doet
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 19:38
door TomosTuningWassenaar
oké orde en rust svp, kappe met het gebitch. ik begrijp niet hoe het aan een lekke krukas keering kan liggen dat er veel prut uit ze uitlaat komt.

Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 20:13
door Waldo
lekke krukas keering zorgt dat er olie bij het mengsel komt, dan verbrand je dus extra veel olie, dat wordt smurrie in je uitlaat en dat gaat er zo uit komen zegmaar volgens mij(correct me if i'm wrong svp)
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 20:13
door RedBull
Aan de rechterkant zuigt ie versnellingsbakolie mee, dat gaat dus via je cilinder>uitlaatpoort>uitlaat
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 20:21
door Waldo
idd aan linker kant niet dus, het zou dus eigelijk neit uitmaken dat die linker lek is, wel kwa performance, maar niet kwa dat spul dat uit de uitlaat komt:P
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 20:24
door Ingmar.
gezwam hier tomos4ever heeft voor 99% hier hoor

Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 20:48
door Renault
Gaan jullie nou echt via tf lopen discussieren wat het nou wel en niet kan zijn en of je je keerring wel of niet vervangen kan worden, serieus jullie zijn echt held
en tis beetje triest maarja 
.
En ik zou gewoon ff nieuw demeorwol fixen. Of je keerring wel vervangen

.
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 22 sep 2008 23:16
door tomosnoob
is zo'n keerring dezelfde als de voortandwielas keerring?
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 23 sep 2008 06:58
door sjaakvanvoorschoten
zelfde materiaal en zelfde doel (olie op zijn plek houden) maar voortandwielkeering zit ergens anders.
tomos4ever had al tegen me gezegd dat demperwol vervangen moest worden. dat ga ik dan ook doen.
en als rechterkrukaskeering lek was, zou er tog witte rook uit de uitlaat komen? bij mij is het lichtblauwig en grijs
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 23 sep 2008 08:42
door tomosnoob
bij mij komt er geen blauwe rook uit, naja alleen de eerste minuut tijdens het rijden
maar als ik zo'n voortandwielas keerring bestel kan ik die dan ook gebruiken als krukaskeerring?
owjah is het noodzakelijk om de demperwol te vervangen, me uitlaat is nog net nieuw

Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 23 sep 2008 17:56
door Renault
b
maar als ik zo'n voortandwielas keerring bestel kan ik die dan ook gebruiken als krukaskeerring?
Nee die hebben een andere afmeting, in de FAQ staat precies welke

Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 23 sep 2008 18:04
door sjaakvanvoorschoten
als je uitlaat nog nieuw is, hoeft het niet tenzij je uitlaat een hoop herrie maakt en dat hoort niet.
Re: Vreemd probleempje technigas
Geplaatst: 06 okt 2008 11:47
door Marctraider
Dus even op een rijtje voor de mensen die het nog niet begrijpen.
1. Linker krukaskeering zit bij het vliegwiel, als deze lekt kan het bij de ontsteking/vliegwiel komen en ben je de sigaar als je ongeluk hebt.
2. Rechter is om de ATF olie niet in de krukaskamer te laten komen. Als dit gebeurt heb je stinkrook en een kleur rook die je normaal NIET hebt. En de prestaties gaan HEEL MERKBAAR naar beneden.
3. Als je zeker weet dat ze niet lekken dan de volgende paar dingen:
4. Mengsel kan veel te rijk staan op alle standen van de gasschuif. Daar bedoel ik mee (als je deze hebt) de luchtstelschroef/stationairsproeier, gasnaald, en hoofdsproeier. Hierdoor gaat hij idd veel meer roken, en onverbrand mengsel komt sneller in je uitlaatpijp/uitlaat. Ook als je aparte olietoevoer hebt misschien dat je kut olie gebruikt? Als je aan de brommix tankt 1:50 gesmeerd kan je er weinig aan doen en zou het niet aan moeten liggen.
5. je ontsteking is niet goed. Onverbrand mengsel, bougie nakijken vonkt hij nog wel fel?
6. Smurrie in de uitlaat kan je bij een 2-takt gewoon niet voorkomen, maar kan je wel zo min mogelijk houden door een goede afstelling en niet te rijk smeren.
7. Voortandwiel keering en krukaskeering zijn iets anders en totaal andere maat. Wel zelfde materiaal enzovoorts.
8. als de keering ooit lek was en hij is nu vervangen kan er altijd nog restanten overblijven die eerst verbrand moeten worden.