• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gilera Runner

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
403 berichten
  • Pagina 11 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 21
  • Volgende
Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 06 dec 2010 19:19

Die drukveer zit er meer bij als versiering.
Gewoon lekker je standaard drukveer laten zitten, hoor.

Overigens kan je ook rolletjes mixen, zolang er maar niet meer dan 1 gram verschil in zit en je niet meer dan 2 verschillende gewichten gebruikt.
Bijvoorbeeld de 3 en 4 gram. Leg je om en om een rolletje van 3 en 4 gram in je vario. uiteindelijk heb je dan 3.5gram. Zo kan je ook een setje van 4.8gram rolletjes erbij kopen en dan kan je die mixen met 5.5, dat wordt dan ongeveer 5.1gram per rolletje en zo verder. Uiteindelijk kan je met die 3setjes rolletjes en met eventueel de extra bijgekochte rolletjes(niet een noodzaak) zoveel gewichten maken, dat je hem goed af kan stellen.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog


Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 06 dec 2010 19:36

perfect idee, dat van de rolletjes mixen 8)
als het goed is ga ik deze week nog bestellen.ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar scootparts om te vragen of die doppler variateur er ook is voor het eerste model runner en of ze die in vooraad hebben.maar nog geen antwoord op gehad

je weet dat ik nu rode trekveren heb en die wil vervangen.deze trekveren zijn voor mij van onbekend merk en heb gelezen dat kleur ook verschilt van merk ongeacht de sterkte ,maar ze voelen volgens mij niet erg stug aan.ik weet niet of je dat zo met de hand kan voelen,maar zou het misschien kunnen komen dat ik overtoeren heb door een versleten variateur? en de trekveren toch goed kunnen zijn?
als de scooter stationair loopt op de bok dan draait het wiel soms rustig mee,vooral bij een koude start omdat hij dan iets meer toeren draait,maar om weg te rijden moet er erg veel gas gegeven worden zoals je weet.en als ik de eerste meters eenmaal weg ben en gas terug neem gaat hij minder toeren draaien en pakt dan beter vanuit rollende snelheid.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 07 dec 2010 10:29

Met alleen rollen kom je al heel ver, drukveer en trekveertjes zijn voor de perfecte afstelling.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 07 dec 2010 11:44

ik heb nu gelezen dat er iemand was die zijn v-snaar binnen 300 km afsleet met een doppler 2sbr omdat zijn halfpoulie onder een andere hoek stond, er waren er bij die zeiden dat je dan bij de s2br variateur ook een doppler halfpoulie erbij moet kopen. ik ben dat in ieder geval niet van plan en wil gewoon liever mijn originele halfpoulie gaan gebruiken ivm weer bijkomende kosten,maar weet niet zeker of dit kan?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 07 dec 2010 15:22

Van wat ik weet en gehoord heb is het spul van Power One ook goed. De koppeling hiervan is een imi van de Malossi Delta Clutch, maar dan slijtvaster. En de variateur zijn kwa prijs-kwaliteit verhouding ook niet onaardig. Zeker als je bekijkt wat een nieuwe originele variateur of andere imitatie kost.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 07 dec 2010 16:49

Power 1 is goed, maar zoals ik zei slijten je rolletjes heel erg snel door een onafgewerkte vario.(Verder zijn hun producten wel goed, op de variateur na.)
Druk en trekveren zijn niet alleen voor de perfecte afstelling.
De drukveer zit wel bij je koppeling, maar is eigenlijk een onderdeel van je vario.
Je standaard drukveer geeft een druk van ongeveer 10kilo o.i.d.
Doordat je vario gaat draaien, genereert dat een centrifugale kracht. Deze kracht loopt, naarmate jet sneller draait, op.
Stel dat het bij stationaireen kracht van 2kilo geeft. En naarmate je meer gas geeft, wordt de kracht groter. Zodra de kracht groter wordt dan de druk die je drukveer geeft, zal je accelereren.

Ik kan dit verder niet zo heel goed uitleggen, daarom kan je voor het vervolg beter dit doorlezen: http://www.revolution70.nl/xtc/shop_con ... 5d9413c39d

Dit is overigens ook de revolution70, die ik al eerder genoemd heb.

Dat verhaal van de doppler s2br met die slijtende v-snaar heb ik ook gelezen.
Maar er zijn honderden, zo niet duizenden mensen waarbij dit goed gaat.
Of het nou met je standaard halfpoulie is, een stage 6 CNC drive of een ventilvar, dat zal allemaal niet uitmaken.
Zodra ik het geld er voor heb, komt er ook een doppler s2br. :mrgreen:
Je moet je ook bedenken dat een negatief verhaal over een product dat je dreigt te kopen, meer impact op je heeft dan een positief verhaal. Verder is het ook heel goed mogelijk dat deze persoon al met een versleten snaar reed of een haakje o.i.d. aan een van zijn poulies had. Kijk maar eens rond op het beginners forum van scooterfreaks. Af en toe komt er weer een topic voorbij met iemand die om de 400km een nieuwe snaar nodig heeft. Vaak wordt hun aangeraden eerst hun poulies op haakjes of andere mankementen te controleren.

Nog steeds ben ik van mening dat je trekveertjes te sterk zijn.
Met sterke trekveertjes zal je meer toeren gaan maken, voordat je weg rijdt.
Mocht het aangrijppunt boven de macht van je setup liggen, dan zal je veel toeren maken, zal het even duren voor je weg rijdt en zal het aanvoelen als een soort duw in je rug.
Met te slappe trekveertjes zal je scooter minder toeren maken voor het wegrijden, dan hij eigenlijk nodig heeft. En zal je vrij snel na gasgeven accelereren, maar dan wel langzaam en pas op een gegeven moment zit je scooter weer in zijn powerband en begint hij ineens weer goed op te trekken.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 07 dec 2010 20:29

Power 1 is goed, maar zoals ik zei slijten je rolletjes heel erg snel door een onafgewerkte vario.(Verder zijn hun producten wel goed, op de variateur na.).:.

power 1 is bij mij van de baan.niet alleen om de slechte afwerking maar ook om de onbruikbare te zware rollen die er bij zitten.als je dan nog een paar goede sets rollen erbij moet gaan kopen wordt hij vanzelf ook weer duurder
Ik kan dit verder niet zo heel goed uitleggen, daarom kan je voor het vervolg beter dit doorlezen: http://www.revolution70.nl/xtc/shop_con ... 5d9413c39d.:.


is prima uitleg :)
Dat verhaal van de doppler s2br met die slijtende v-snaar heb ik ook gelezen.
Maar er zijn honderden, zo niet duizenden mensen waarbij dit goed gaat.:.


oké ik ik ben gerust gesteld :)

Zodra ik het geld er voor heb, komt er ook een doppler s2br. :mrgreen:.

geld is bij mij niet echt het probleem maar ik wil gewoon weten wat ik koop :mrgreen:
Je moet je ook bedenken dat een negatief verhaal over een product dat je dreigt te kopen, meer impact op je heeft dan een positief verhaal. Verder is het ook heel goed mogelijk dat deze persoon al met een versleten snaar reed of een haakje o.i.d. aan een van zijn poulies had..

ja dat is wel zo.misschien vertellen ze nooit precies alles erbij
Nog steeds ben ik van mening dat je trekveertjes te sterk zijn.
Met sterke trekveertjes zal je meer toeren gaan maken, voordat je weg rijdt.
oké bedankt :wink:
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 08 dec 2010 14:03

ik heb de doppler s2br vandaag besteld met nog wat andere dingetjes erbij :P
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 08 dec 2010 15:06

Yeuy! Haha, :mrgreen:
En wat mogen die andere dingetjes zijn? :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 08 dec 2010 16:32

haha ja,is niet zoveel bijzonders maar ik hou het nog even spannend,dus dat zie je straks wel op de foto als het spul binnen is,naar verwachting wordt dat vrijdag :P
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 08 dec 2010 17:20

Hehe, oke.
Ben benieuwd! :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 09 dec 2010 15:55

Vast een MHR Big-bore 86cc en opmaat uitlaat? :D
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 09 dec 2010 16:09

Dat heb een collega van me op zijn sr, dat ding blaast hem wel.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 09 dec 2010 16:35

Ach 86cc? Er is nu ook al een 97cc.
Zal alleen maanden duren voor daar ook een goede uitlaat voor is. :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 dec 2010 16:44

Vast een MHR Big-bore 86cc en opmaat uitlaat? :D
(van iemand anders vernomen) :P

uit een runner standaard 50cc cilinder (oud model) 17,5mm een polini for race pijp en de cilinder zwaar getuned, opgehoogd, malossi kop en zuiger erin kan je al over de 140 km per uur halen. dit is geen onzin, want deze scooter is door de politie geperst destijds.

en dan vandaag de koppeling uit elkaar gehaalt :)
ging me erg makkelijk af. ik heb een baco op de moer gezet en die een paar keer hard op de grond geslagen zodat de moer naa een paar keer los kwam, daarna het geheel in een laken gelegt en dubbel gevouwen met mijn knieen erop gaan zitten en onder het laken de moer met de hand er verder af gedraait.er stond redelijk wat druk op maar door het laken kon er niks wegvliegen :mrgreen:

ik heb een paar foto's gemaakt van de drukveer (volgens mij is't een zwart met witte)
en een foto van de trekveertjes. ik zie wel verschil met de trekveertjes die erop zitten,die erop zitten lijken dunner te zijn en hebben ook een omwenteling meer (totaal 6) terwijl de gele nieuwe veertjes die erop moeten komen 5 omwentelingen hebben. ik weet niet wat daar voor verschil in zit en of ik wel de goeie heb maar geef gerust je mening erover :P

foto's,

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 09 dec 2010 17:38

Is volges mij gewoon een standaard drukveer, aluminium kleur, maar dan uiteraard een beetje verkleurd. ;)
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 dec 2010 18:57

hmm ja,je hebt wel gelijk denk ik, geen malossi drukveer dus, ik vraag mij dan toch ook wel af of de trekveertjes die erin zitten misschien toch ook standaard kunnen zijn? ze zien er zo dun uit vergeleken bij de gele veertjes op de foto,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 09 dec 2010 19:00

Dat klopt, dat verhaal van die runners die 'm hard kunnen boeken.
Maar was alleen met de Runners met 'snelle' cilinders. Dit waren de eerste types tot en met 1998 dacht ik, de darkdream versies.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 dec 2010 20:58

dat klopt ook,en deze heb ik dus, een darkdream uit 98' met vierkante cilinder, de nieuwere sp versies (vanaf 1999') hebben een 5 kantige cilinder die veel trager is en een andere tandwielverhouding
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 09 dec 2010 21:02

En daarom ownt darkdream. ;)
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
403 berichten
  • Pagina 11 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 21
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.