het is een vraag of ik m harder boek, het zit er allemaal nog niet onder, ik wil hem rond de 55-60 echte km boeken... en mijn vraag was hoe hard ik ging met deze setupals jij nu pas de 55 haalt dan moet je met die endy nog wel een stuk harder gaan, ik rijd 55 met:
50cc (std cil)
14/12 carb met sproeier 53
twv: 26- 24
snorkop
12mm spruitje
ik dacht dat ik langzaam reed voor mijn setup maar jij ken et nog veel erger maken![]()
welke sproeier heb jij zitten in die 15/15 ?
Ik ben het er niet helemaal mee eens.Ok, ik heb ook nog een kleine vraag, die mij per mail bereikte.
Ik ben bezig een snorblokje te verbouwen naar bromblok. Ik ben op zoek naar een bromkop voor een grote cylinder (nog niet gevonden). Nu kreeg ik van iemand een mailtje dat ik de snorkop gewoon kan gebruiken door een dunnere koppakking te gebruiken, een 15/15 carb erop te zetten en de restrictiebus uit m'n spruitstuk te peuteren. Hij had dit ook gedaan en reed er zelf 55 km/uur mee. Ik zou wel de zuiger moeten vervangen door een bromuitvoering, dus met sleuven bij de inlaatzijde.
Ik begreep altijd dat de snorkop minder compressie leverde, dus ik wil die vervangen door de bromkop. In hoeverre kunnen jullie je met deze anonieme tipgever vinden?
You know who.(Sorry ferry)
mij boeit et weinig meer maar ik stoorde me eraan
You know who.(Sorry ferry)
Kleiner tandwiel achter, lever je trekkracht in maar op top loopt ie harder. Ik heb uit diverse postings hier op het forum begrepen dat enkele tanden minder al aardig wat kilometers per uur scheelt.hey ik heb een tomos s25 (1speedblok) en ik wil em graag opvoeren wat kan ik et best doen
Het beste is een andere uitlaat, ik heb een Tomos Standard Snor en die loopt nu al 43 met een terugloperIk had een vraagje.
Ik heb een Tomos Quadro Bromfiets.
Maar hij loopt op topsnelheid echt exact 40 niet harder, terwijl een normale brommer toch 45 zou moeten halen, maar in elk geval wil ik zo'n 10 a 15 kilometer harder kunnen.
Ik heb al gelezen dat een nieuw uitlaatje het simpelst is, maar welke moet ik dan kopen. Of is er nog een makkelijkere manier?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten