Pagina 11 van 18
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 20:32
door sjaakvanvoorschoten
nu ik even nar je kapotte cilinder kijk; kon je niet gewoon het afgebroken stukje er weer oplassen? een beetje netjes en vlak frezen oid? of gaat dat niet? (ik ben leek met lassen)
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 20:35
door Renault
als je leest, maar jij behoort tot de kijkbuis generatie
dan lees je dat hij er een bus in gat maken
doel????
al het gietijzer verwijderen en dan dicht lassen en een gietijzeren cilinderbus er in maken
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 20:39
door sjaakvanvoorschoten
ik las. en ik vroeg me af waarom ingmar het zo moeilijk doet. misschien is dat de enige manier maar dat was dus me vraag.
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 21:34
door Ingmar.
gietijzer is nagenoeg niet te lassen dmv heel hoog koolstog gehalte daarom is het ook zo sterk maar ook bros
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 22:39
door E880
Sterk en bros is volgens mij iets wat niet samen gaat?
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 23:02
door sjaakvanvoorschoten
stijf en breekbaar heb ik ergens opgevangen. zoja kan dat wel kloppen
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 30 dec 2008 23:27
door Ingmar.
Sterk en bros is volgens mij iets wat niet samen gaat?
Zekers wel,
Als je geleidelijke krachten op gietijzer uitoefent kan het heel veel hebben
maar hele abrupte krachten zoals: laten vallen

is het zo stuk
en bros is breekbaar

Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 31 dec 2008 18:08
door E880
Oke nouja, voor zover ik wist is sterk het tegenovergestelde van bros.. Maarja is dus niet zo

weer wat geleerd

Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 01 jan 2009 01:08
door supertomos16
hallo
gietijzer is niet te lassen
ik zal het ook nie lassen want met lassen word het matriaal heel heet en gaat alle kanten op trekken dus dat komt nie goed
Re: 74 CC'S Metrakit Burning Tomos
Geplaatst: 01 jan 2009 01:20
door Ingmar.
het is wel te lassen, met beklede electrode wel speciale met hoge koolstof houdende electrodes.
maar de trekkrachten die er op treden tijden het lassen zijn enorm.
Als je het wel wilt lassen moet je na het lassen een klap met een hamer er op geven om het te ontladen van de spannings krachten.
ik heb het 2 keer moeten doen op school maar op een cilinderhemd van 1 a 2mm dik is het zeer moeilijk te lassen dus
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 19:48
door Ingmar.
gaat weer lekker met die kut tomos
na een paar gebroken koppelingen en een kapot gereden uitlaat bocht van men opmaat uitlaat ga ik ff wat veranderen
huidige setup
65cc dmp met een licht bewerkte uitlaatpoort
65cc kc kop
15mm dell
techno cc
hpi 06
aangepast polini membraam
snelheid 70-75 denk ik
http://www.youtube.com/watch?v=_M7NfXWTANE" onclick="window.open(this.href);return false;
setup word:
65cc dmp Max getund
65cc kop
16-16 dell
hpi 06
custom koppeling met scooterveren
opmaat uitlaat
looks
schijfrem voor
schijfrem achter
rvs achterbrug
en uiterlijk ga ik wat veranderen omdat hij nu roestig is en veel lak schade <O~ en dat komt omdat hij elke dag wel buiten staat op werk/school en is dus niet mijn beungehalte
achter rem gebeuren al binnen <O~
kwam van een echt ovc sprinter af dus is echt snel spul

Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 19:58
door steeksleutel
Haha, snelle rem?
Hoe doe jij dat met koppelingen? Bij mij vliegen ze er door heen?
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 20:06
door Angelo
ja man extra gestroomlijnde remhendels jwz
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 20:18
door Ingmar.
ik heb eerst nieuwe voeringen op men sigementen laten leggen en dat spul slijt niet

naja niet snel
maar dan houden je voeringen het wel maar je veer niet

en dan ga je dit krijgen
en nu ga ik met dit concept rijden om te voorkomen dat de veer weer breekt
hier steken de veren nog wat uit maar die zijn nu in middels al verzonken

Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 20:21
door PimW
Kun jij voor de grap niet es proberen een natteplaten koppeling in je tomos carter te bouwen, Tosser had er namelijk geen zin in.
Gaat iig niet stuk als je veel pkaas hebt

Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 20:44
door Ziggys91
erg mooi allemaal, ga je zelf je 65cc tunen of laat je dit doen en wat versta je onder max tuned?
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 21:05
door Ingmar.
zo iets pim?
@ ziggy: natuurlijk tune ik die cilinder zelf en wat ik versta onder max tuned?

ongveer net zoals die getunde 50cc

gewoon max dus niet alleen de uitlaatpoort
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 21:44
door PimW
Nja hoeft niet zoiets, mag van elk willekeurige schakel afkomen.
Gewoon een huis met platen ipv schoentjes.
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 21:49
door Ziggys91
hehe oke, vet man dat je dat zelf zo doet allemaal. Zou je misschien een poortmapje kunnen maken van je cilinder als die af is? en wat ben je er allemaal mee van plan?
Re: 65cc dmp max getund straat racer
Geplaatst: 10 feb 2009 21:59
door Ingmar.
niet alles word verteld
