Pagina 12 van 22

Geplaatst: 16 okt 2006 19:37
door Revival Racer
Eurokit 70cc cilinder maar ik begrijp niet waarom dat belangrijk is maar maak niet uit.

En ik heb mijn luchtfilter nog orgineel gehouden, welke sproeier past het beste bij mijn setup met gaasfilter.?

En welke sproeier past het beste bij mijn setup met powerfilter.?
Want ik wil geen fouten maken enzo.

Bedankt voor het antwoorden

Geplaatst: 16 okt 2006 22:43
door Tossie
Nou, een Parma draait bijvoorbeeld meer toeren als een Airsal (standaard) dus daar moet je dan ook de sproeier op aanpassen, vandaar mijn vraag.

Maar als hij met 74 een beetje stotterde, probeer dan 70.
Met origineel luchtfilter kan je het buisje eruit halen en dan sproeier richting de 66

Geplaatst: 26 okt 2006 19:20
door topleader
ik ga binnenkort ff een 15/15 halen en dan standaard luchtfilter erop en ik heb wil graag weten welke sproeier ik meot hebben

setup: tomos de luxe 25km
bromkop(pakking eruit)
26 tands achter
technigas (misschien binnenkort endy)
spruitstuk ontgrenst

hij trekt nu nog steeds als een gek op en trekt bij dan nog beter met die 15/15 erop ? ik rij nu 52 km

Geplaatst: 27 okt 2006 19:12
door GOOF
ik heb net mij 50 snel erop gezet hij loopt maar hij slaat steeds uit en me bougie is grijs er zit nu sproeier 50 in welke moet er nu in denken jullie?

alvast bedankt

Geplaatst: 28 okt 2006 19:35
door Tossie
Zet eens de hele setup hier neer, dan wordt het al iets makkelijker

Geplaatst: 29 okt 2006 17:09
door Marco
Welke sproeier??

Tomos Revival: A35 blok,
65cc airsal / eurokit (44mm),
doppler race membraam,
standaard kop,
aangepast standaard filter ,
15.15 Dell‘orto SHA,
14mm olie injectie spruitstuk, ( zelf uitgeboord)
sproeier ??,
Bi-Turbo uitlaat ( zo gaar alst maar kan ),
26-24 vertanding.
Top nu: ??

trok lekker weg / door met sproeier 68 en 12 mm spruit.
top was 75 / 80.

maar sins ik alle pakkingen heb vervangen, en me spruit het uitgeboord,
rijd ie gewoon kut.

nu met 14mm spruit en spoeier 70 houd ie veel in, geen power. en rijd maar 30. maar zodra ik het filter erafhaal. trekt ie iets beter, iets meer power en rijd 40.

bougie is moeilijk af te lezen, deze heeft meerder kleuren ( grijs, wit, zwart, bruin enz )

wie helpt me uit de brand, want morgen moet ie echt riijden!

ik heb nu sproeier 60 tot 70 in huis.

Geplaatst: 29 okt 2006 17:21
door Kwekkeboomkroket
Waarom probeer je ze niet gewoon uit? Die sproeiers dan he..

Geplaatst: 29 okt 2006 17:26
door Marco
weet je hoeveel gekut dat is als je niej een s een richtlijn hebt.

miss zijn ze allemaal wel te klein, loop je dan te kutten voor jan lul.

en ze allemaal proberen kost veel tijd + benzine ( elke x die verdome voltterbak leeg laten lopen )

Geplaatst: 29 okt 2006 17:40
door Joop56
ik denk kleinere sproeier
omdat je zegt dat als je je filter erafhaalt hij beter loopt.

Ik weet dit zou niet moeten kloppen omdatje je spruitstuk vergroot hebt.

Maar je sproeier kan ook verstopt zitten.

Geplaatst: 29 okt 2006 22:56
door Marco
Welke sproeier??

Tomos Revival: A35 blok,
65cc airsal / eurokit (44mm),
doppler race membraam,
standaard kop,
aangepast standaard filter ,
15.15 Dell‘orto SHA,
14mm olie injectie spruitstuk, ( zelf uitgeboord)
sproeier ??,
Bi-Turbo uitlaat ( zo gaar alst maar kan ),
26-24 vertanding.
Top nu: ??

trok lekker weg / door met sproeier 68 en 12 mm spruit.
top was 75 / 80.

maar sins ik alle pakkingen heb vervangen, en me spruit het uitgeboord,
rijd ie gewoon kut.

nu met 14mm spruit en spoeier 70 houd ie veel in, geen power. en rijd maar 30 - 40.

bougie is grijs tegen bruin aan, maar meer grijs als bruin

wie helpt me uit de brand, want hij moet zsm riijden!

ik heb nu sproeier 60 tot 70 in huis.

Geplaatst: 30 okt 2006 09:17
door Tossie
Je hebt alle pakkingen vervangen, welke precies?
Misschien dat je er 1 niet goed hebt zitten of niet goed hebt aangedraait.

[edit] ik lees in een ander topic dat je een alu koppakking hebt, heb je nu je squish opgemeten? want als je er gewoon 1 inramt heb je grote kans dat je brommer kut loopt.

Geplaatst: 30 okt 2006 19:02
door Marco
Je hebt alle pakkingen vervangen, welke precies?
Misschien dat je er 1 niet goed hebt zitten of niet goed hebt aangedraait.

[edit] ik lees in een ander topic dat je een alu koppakking hebt, heb je nu je squish opgemeten? want als je er gewoon 1 inramt heb je grote kans dat je brommer kut loopt.
alle cilinderpakingen. met precies de zelfde als erop zaten ( maat, vorm, dikte en materiaal ).
en alles is gewoon goed aangedraaid: kruislings, en zo vast dan ze net niet breken / dol gaan draaien met warm worden.

maar heb er gisteren even een uitgeboorde sproeier in gehad, toen werd de bougie wel zwart, dus ik ga morgen gewoon even wat sproeiers halen in de richting van de 80, kijken wat ie dan doet.

hij start trouwens met 1 kick, of met even 2 sec de start knop aan raken,
en met lekke pakkingen starte die juist zeer slecht. dus tja??????

gewoon even een sproeier maat opgeven die jullie denken dat erin moet

Geplaatst: 30 okt 2006 22:30
door Boekbak
begin bij 80 zou ik zeggen, kijk wat voor resultaat... en ga steeds met 3 stapjes omhoog, die 2 stapjes kan je weer makkelijk terug... en ja als je het sonde vindt van je benzine. wat is duurder, een 65cc eurokit, of een tankje benzine :wink:

tis maar net wat je prioriteiten zijn he :wink:

Geplaatst: 30 okt 2006 23:38
door Marco
begin bij 80 zou ik zeggen, kijk wat voor resultaat... en ga steeds met 3 stapjes omhoog, die 2 stapjes kan je weer makkelijk terug... en ja als je het sonde vindt van je benzine. wat is duurder, een 65cc eurokit, of een tankje benzine :wink:

tis maar net wat je prioriteiten zijn he :wink:
idd zoiets dacht ik ook, en tja bezine: der komt steeds best veel uit de vollerbak. maarja je heb gelijk benzine is goedkoper als een 65cc airsal / eurokit :lol:

Geplaatst: 31 okt 2006 18:33
door Kwekkeboomkroket
Vlotterbak er recht afschroeven, en de rest in een bakjes gooien...

Geplaatst: 31 okt 2006 21:04
door Marco
Vlotterbak er recht afschroeven, en de rest in een bakjes gooien...
idd, doe ik nu ook.

Maar nu het de volgende setup:

ik rijd nu met mijn setup:
Tomos Revival: A35 blok,
65cc airsal / eurokit (44mm),
doppler race membraam,
standaard kop,
aangepast standaard filter ,
15.15 Dell‘orto SHA,
14mm olie injectie spruitstuk, ( zelf uitgeboord)
sproeier 70,
Bi-Turbo uitlaat ( zo gaar alst maar kan ),
26-24 vertanding.
Top nu: zo lang als de weg is :roll:

zit nu dus een sproeier 70 in,

maar onderin tot de 40 km/h veel inhouden / bokken / horten en stoten.
maar bovenin 40 km/h tot einde ( 70 gehaald, weg te kort :wink: ) trek ie redelijk door, maar nog niet zo als voorheen.

als ik 0 tot 40 km/h rijd is de bougie net een zwart gat.
als ik zoveel mogelijk op top heb gereden is de bougie zo wit als een vel papier.

iemand nog een idee? suggesties.

zelf denk ik dat ik het uitboren van m'n spruit heb verneukt cq dat het gewoon niet werkt.

Geplaatst: 31 okt 2006 21:48
door Guus-iej
50 snel ( airsal )
15mm dell
boss
gaasfilter
snel membraam
28atw std vtw

Geplaatst: 31 okt 2006 21:54
door Tossie
Richting de 65 mag je zeker wel met die gaasfilter

Geplaatst: 01 nov 2006 13:27
door sicktuning
ik heb laatst een 14/12 gehaald, er zat geen sproeier in..
welke raden jullie aan?
setup standaard snor, alleen bromuitlaat, binnenkort dus die 14/12

Geplaatst: 01 nov 2006 14:08
door Joop56
bijna dezelfde als die je had