Pagina 12 van 68
Geplaatst: 20 aug 2006 15:45
door freaky_Tomos
kijk in de :how to make spruitstuk ontgrenzen
probeer sproeier 62
Geplaatst: 20 aug 2006 15:51
door NitroLars
Daar heb ik ook last van als ik in het begin aan het warmrijden ben, dan stottert mijn Tomos ook! Waar kan dit aan liggen?
Geplaatst: 22 aug 2006 09:13
door Tomos_Power1
omdat hij dan nog koud is.
Geplaatst: 22 aug 2006 13:39
door _RuBeN_
Mijn tomos loop nu best lekker. Alleen als ik een tijdje op zijn top rijdt dan stottert hij even en dan loopt hij weer verder. Waar kan dit aan liggen? Misschien de ontsteking? Of heeft hij even te weinig benzine?
Geplaatst: 22 aug 2006 16:01
door Joop56
Bougiekabel beter contact laten maken. Sproeier verstopt. Probeer eerst de simpele kleine dingen , vanuit daar kun je afleiden of het wellicht een groter probleem is.
Geplaatst: 22 aug 2006 19:21
door Boytjuh
Hmmz.. probleempje..
Setup:
Bromkop
15/15
15 spruitstuk
race membraan
Malossi powerbox
technigas next.
Nu rijd ik 50 en is me bougie koffiebruin :S
Waar kan het aan liggen? kan het door die powerbox komen?
Geplaatst: 22 aug 2006 19:49
door Tomos_Power1
denk het niet,
ergens valse lucht denk ik, zet hem aan en hou je hand bij het begin van je uitlaat en voel of er lucht tegenaan geblazen word, en alles ff schoonmaken...
als dat nog niet helpt weet ik het niet
Geplaatst: 22 aug 2006 21:11
door Volty
Sinds wanneer trekt een uitlaat valse lucht?
@ Boytjuh; nee, het ligt ws. niet aan die powerbox als je hem goed aangesloten hebt. Misschien moet je toch eens naar je carburateurafstelling kijken, koffiebruin geeft alleen aan dat je in de buurt zit met de juiste sproeiermaat.
Geplaatst: 22 aug 2006 23:45
door Joop56
een uitlaat trekt geen valse lucht, maar kan wel fout gemonteerd zitten waardoor lucht ontsnapt, dus hij geeft valse lucht

Geplaatst: 23 aug 2006 18:28
door Volty
Er is pas sprake van valse lucht, als dit het verse mengsel wat in de cilinder stroomt nadelig beinvloedt.
Het enige wat je uitlaat voor zijn kiezen krijgt zijn verbrande gassen, daar kan je zoveel lucht bij doen als je wil zonder dat het iets met je prestaties doet. daarom heet het in dat geval geen valse lucht, maar gewoon een lekke uitlaat(pakking)
Je kan dan gaan denken dat ik zeur, maar als iedereen die termen door elkaar gaat gebruiken snappen we elkaar na een tijdje voor geen meter meer

Geplaatst: 23 aug 2006 18:34
door Joop56
Ja je hebt helemaal gelijk.
Ik zal me er aan houden meneer.
Geplaatst: 23 aug 2006 19:16
door Tossie
Het kan best dat de aansluiting van de powerbox niet helemaal luchtdicht is, bijvoorbeeld bij het schroefje oid
Geplaatst: 23 aug 2006 21:16
door Volty
Ja je hebt helemaal gelijk.
Ik zal me er aan houden meneer.
zo serieus hoeft het nou ook weer niet :p
Geplaatst: 24 aug 2006 01:18
door Joop56
Weet ik, humor van de bovenste plank weetje.
Nu ontopic:
Ik blaas lekker met snorretje.
Maar ik wil iets leuks eraan doen, waarmee ik echt ff lekker trek.
Zonder mn vertanding hoef te vervangen.
setup.
14/12
12 mm Spruit
Std snel
Bromkop
26/28
En ze rijdt nu 55
(Met een kutgeluid, want de tapeinden zijn dol bij de cilinder

, waardoor hij tevens valse lucht trekt, want de lucht die bij de cilinder komt heeft zeker invloed op het mengsel als ik mijzelf niet vergis)
Ik trek nu echter nog steeds niet super ofzo, ik wil dat als er 2 mensen opzitten dit ding gewoon mwoap goed trekt, zonder mijn top erg te beinvloeden (zachter mag wel, harder liever niet

)
Oplossing moet niet te duur zijn en niet heel erg moeilijk
Ja lucas die koppelingsveer ja, maar dat juist
niet
edit: hogedrukkop? zuiger afvlakken, zal het helpen?
Geplaatst: 24 aug 2006 09:48
door Tomos_Power1
idd HD kop, 15/15 carb + 15mm spruitstuk...
Geplaatst: 24 aug 2006 12:21
door Joop56
15/15 + 15mm ?
Hoezo dat nou weer, ik zeg juist dat ik niet harder wil, puur en puur de trekkracht.
Geplaatst: 24 aug 2006 13:36
door Tomos_Power1
door een carb ga je niet veel harder hoor

Geplaatst: 24 aug 2006 16:25
door Joop56
Ik hoef helemaal niet harder, en door een carb + 15 mm ga je zeker wel harder. Ik heb het zelf uitgevonden toen ik van 9 naar 12 mm ging.
Geplaatst: 24 aug 2006 18:15
door Volty
Vervang je tapeinden, want als hij compressieverlies heeft trekt 't voor geen meter meer op

Geplaatst: 24 aug 2006 22:43
door Kwekkeboomkroket
Waarom vervang je je achtertandwiel dan niet? Van 28 naar 33 scheelt best welm wat hoor, en het is binnen een half uurtje gedaan...