Eventueel een zuiger monteren met inlaatpoorten ( of zelf maken )
Ontsteking nog wat verder vervroegen.
Carb vergroten kan inderdaad maar gaat niet heel veel verschil maken
Uitlaat en inlaat poort van je cilinder tunen dmv vijlen.
Bedankt voor de heldere antwoorden! Ik laat het er voorlopig even bij. Op de GPS loopt ie 61 km/u en dat is voor nu prima. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken naar dit soort dingen. Ben nog erg in de beginfase van het hele Tomos gebeuren en dingen zoals uitvijlen vindt ik nog een beetje tricky... Zat wel te denken aan een HD kop, zou dat nog net een paar kilometers uitmaken of zit ik er dan volledig naast? En het vervroegen van de ontsteking, ik heb er wel over gelezen, maar is dat een tijdrovend klusje of valt het redelijk snel te doen? en een zuiger vervangen durf ik eventueelt nog wel aan, maar welke moet ik dan hebben voor mijn A3?2-takt motoren werken op basis van doorspoeling en tegendruk. Als de uitlaat niet passend is voor de karakteristiek van jouw motor krijg je dit soort "klachten". Ik vermoed dan ook dat de Homoet een beetje overkill is op een standaard setup. Beter neem je een terugloop (Next) of Circuit.
Wil je de snelste standaard zuiger dan moet je deze hebben: http://www.tomoshop.nl/catalog/zuiger-d ... p-944.htmlBedankt voor de heldere antwoorden! Ik laat het er voorlopig even bij. Op de GPS loopt ie 61 km/u en dat is voor nu prima. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken naar dit soort dingen. Ben nog erg in de beginfase van het hele Tomos gebeuren en dingen zoals uitvijlen vindt ik nog een beetje tricky... Zat wel te denken aan een HD kop, zou dat nog net een paar kilometers uitmaken of zit ik er dan volledig naast? En het vervroegen van de ontsteking, ik heb er wel over gelezen, maar is dat een tijdrovend klusje of valt het redelijk snel te doen? en een zuiger vervangen durf ik eventueelt nog wel aan, maar welke moet ik dan hebben voor mijn A3?
Sowieso is 38mm voor 50cc en 44mm voor 65cc cilinders. Airsal zou ik alleen met een Airsal kop gebruiken. Het verschil tussen een 10mm en 12mm pen weet ik niet, maar volgens mij is A35 standaard 12 en de oude A3 eicilinder standaard 10mm.Eventueel een zuiger monteren met inlaatpoorten ( of zelf maken )
Ontsteking nog wat verder vervroegen.
Carb vergroten kan inderdaad maar gaat niet heel veel verschil maken
Uitlaat en inlaat poort van je cilinder tunen dmv vijlen.Bedankt voor de heldere antwoorden! Ik laat het er voorlopig even bij. Op de GPS loopt ie 61 km/u en dat is voor nu prima. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken naar dit soort dingen. Ben nog erg in de beginfase van het hele Tomos gebeuren en dingen zoals uitvijlen vindt ik nog een beetje tricky... Zat wel te denken aan een HD kop, zou dat nog net een paar kilometers uitmaken of zit ik er dan volledig naast? En het vervroegen van de ontsteking, ik heb er wel over gelezen, maar is dat een tijdrovend klusje of valt het redelijk snel te doen? en een zuiger vervangen durf ik eventueelt nog wel aan, maar welke moet ik dan hebben voor mijn A3?2-takt motoren werken op basis van doorspoeling en tegendruk. Als de uitlaat niet passend is voor de karakteristiek van jouw motor krijg je dit soort "klachten". Ik vermoed dan ook dat de Homoet een beetje overkill is op een standaard setup. Beter neem je een terugloop (Next) of Circuit.
Gebruikers op dit forum: A3D, Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten