Pagina 15 van 37
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 15 dec 2008 19:45
door sjaakvanvoorschoten
ik zeg: proberen.

Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 15 dec 2008 20:12
door shadowranger
Kijk alle onderdelen eens na, van het gasschuifdeksel tot de rubber ring achterin de knelpassing waar het spruitstuk in gaat. Meestal zit bij het laatste een vals luchtlek.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 15 dec 2008 20:38
door adje
Die rubberen ring heb ik zelfs die van me 14/9 gebruikt. Omdat die er beter uitziet, en die sowieso wel werkt.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 12:54
door Gietor
haha das mijn 14/12 nu

Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 15:33
door adje
Met 58 start rijd hij opzich wel, alleen als je geen gas geeft valt hij uit. Ook komt er witte rook uit de uitlaat, best veel. Dit duid toch op te veel benzine, dus te grote sproeier? Want dan ga ik binnenkort ff 55,56,en57 kopen en proberen.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:26
door sjaakvanvoorschoten
witte rook betekend lekke krukaskeering aan de versnellingsbak kant
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:36
door Marctraider
Met 58 start rijd hij opzich wel, alleen als je geen gas geeft valt hij uit. Ook komt er witte rook uit de uitlaat, best veel. Dit duid toch op te veel benzine, dus te grote sproeier? Want dan ga ik binnenkort ff 55,56,en57 kopen en proberen.
Veel Witte rook = Krukas Keerring lek, verbrand ATF olie
Veel Blauwe rook = Teveel 2-takt olie door het mengsel/Te rijk mengsel
Beetje zwarte rook = Te rijk mengsel
benzine geeft van nature zwarte rook maar een optimaal mengsel zie je dat meestal niet, verbrande 2-takt olie is blauw en dat is meestal het gene wat je bij een normaal werkende 2-takt ziet voor uitlaatgassen. Daarom zie je ALTIJD blauwachtige rook uit een 2-takt. Maar overmatige benzine wordt het zwartig...
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:43
door d4rkr4ver
hey medeforumers ik heb een vraagie
met tomos rijd nu perfect met me 14.9 maar als ik er een 15.15 op zet moet ik dan ook weer de sproeier veranderen ?
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:50
door adje
Jah, maar ik heb geen lekke krukaskeering, het is alleen met wat ik net zeg. Dus ik snap het niet.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:50
door sjaakvanvoorschoten
ja. je tomos krijgt immers meer lucht
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:52
door sjaakvanvoorschoten
Jah, maar ik heb geen lekke krukaskeering, het is alleen met wat ik net zeg. Dus ik snap het niet.
dan zou ik ff een iets kleiner sproeier nemen. maar wat je eerst had (53 uit me hoofd) is te klein
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 16:54
door adje
Jah, ik ga binnekort 55, 56 en 57 kopen. Dus dan heb ik 51,53,55,56,57 en 58 geprobeerd. Doet hij het dan nog niet dan heb ik dus een miskoop gedaan.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 17:05
door Marctraider
Jah, ik ga binnekort 55, 56 en 57 kopen. Dus dan heb ik 51,53,55,56,57 en 58 geprobeerd. Doet hij het dan nog niet dan heb ik dus een miskoop gedaan.
Ik zou gewoon eens die hele carburateur volledig uit elkaar halen en alles schoonmaken en kijken of de werking van alle onderdelen nog goed is. Misschien is dat zwaardere geluid wel gewoon omdat je luchtingang van 9mm naar 12mm is gegaan.
De overstap van 14/9 naar 14/12 is 3mm luchtgat verandering. Staat ongeveer gelijk aan 2-3 maten sproeiers. dus welke sproeier je bij de 14/9 had en dan gewoon 2 a 3 sproeiers groter MOET gewoon goed werken...
Anders is er toch echt iets anders aan de hand.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 17:29
door sjaakvanvoorschoten
schone carbjes doen het meestal wel zeker de SHA´s.
anders licht het probleem denk ik toch bij de krukaskeering. ik weet niet of je die hebt vervangen ofso. kan zijn dat ie verkeerd erin zit oid
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 18:50
door adje
Ten eerste rijd ie gewoon super met 14/9, dus niets krukas.
En 2 a 3 maten helpt niet, ik reed 51, en 53 werkt voor geen meter.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 16 dec 2008 19:01
door sjaakvanvoorschoten
neem dan gewoon sproeier 56 dat lijkt mij het magische getal
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 17 dec 2008 10:13
door Marctraider
Nou misschien is hij dan toch ergens niet helemaal jofel, dan heb je een miskoop gedaan. Trouwens, koop voor de gein nog een 14/12 exact de zelfde dan weet je het zeker. 2de hands kosten die krengen niks en ze zijn overal in omloop; marktplaats en tomosforum

Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 17 dec 2008 10:48
door adje
Jah dit is dus al me 2e

Allebei zelfde symptomen. Ik weet niet of het wat uit maakt: Ik gebruik het rubbertje om het spruitstuk van mijn oude carb, en de bovenkant bij mijn gasschuif ook. Want die zijn zeker goed. En ze zien er hetzelfde uit als 14/12, en er zat geen pakkinkje in de bovenkant van die 14/12 en hij had een vage bovenkant want de gaskabel zou dan omhoog gaan ipv opzij (anders dan mijn vorige 14/12) maar alles past gewoon.
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 18 dec 2008 15:00
door adje
Re: Het grote sproeier vragen topic #VOL 2
Geplaatst: 18 dec 2008 15:03
door mars
omg, dit verklaard misschien waarom 1 van mijn 16mm caberateurs het niet deed en ik de oplossing niet kon vinden. zou eens kijken
