Pagina 17 van 22

Geplaatst: 06 feb 2007 16:33
door skater_07
Sproeier VRaag !!

Ik had vorige week bij een tomos youngster helemaal standaard, een bromuitlaat ondergedaan, na een week rijde reed ie ineens nog maar 15km/h ik denk hea de sproeier, wat bleek nou er zat dus een sproeier 58 in :roll: veel te groot lijkt mij, en in de carb ligt ook allemaal roze/bruine drap.. weet niet waar het vandaan komt.. kan iemand mij helpen,, welke sproeier??
Iemand een antwoord???

Geplaatst: 06 feb 2007 17:04
door poekelen
die drap waar je het over hebt is oude benzine, die nog in je tank zit /zat.

en vindt het gek dat hij nog maar 15 rijdt. dat komt doordat de sproeier verstopt raakt door die trap..

als ik jou was zou ik een sproeier 52 erin doen..

Geplaatst: 06 feb 2007 17:12
door Volty
Carburateur schoonmaken?

Geplaatst: 07 feb 2007 18:05
door vdWal
kheb ook even een sproeier vraag :)

ik ben bezig met een ander blok dat ik morge ga halen

daar aan ga ik wat dingen veranderen

ik rij nu 50cc snel
metrakit terugloper
14.12 carb,
met sproeier maat 60 en bougie is iets aan de zwarte kant

op mijn nieuwe blok ga ik het volgende rijden

50cc snel
metrakit terugloper
16.16 carb..

maar wat voor een sproeier heb ik dan ongeveer nondig
-O- :roll:

Geplaatst: 08 feb 2007 09:55
door Ruben_s
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? Ik had hem een paar weken geleden al geplaatst maar er is niet gereageerd en ik ben toch wel benieuwd. bij deze nog een keer:

Mijn Tomos A3 heeft een A5 blok met bromcilinder met snorkop. Er zit polini membraam op en recht spruitstuk 12mm . en een standaard snel uitlaat met extra dikke bocht. Tandwielverhouding: Achter 28 en voor 26(voor weet ik niet zeker, achter is 28 ) Hij loopt 44 maar zodra je stil staat valt ie uit. Hij loopt dus niet stationair. Er zit sproeier 50 in, ik heb 52 geprobeerd maar toen liep hij nog steeds niet stationair en trok hij slecht op in z'n tweede versnelling. Dus heb ik nu weer sproeier maat 50 erin zitten.

Bougie is lichtbruin. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ruben

Geplaatst: 08 feb 2007 10:03
door jroen_tomos
Heb je al aan je stationairschroef gedraaid?

Geplaatst: 08 feb 2007 17:46
door Ruben_s
Zoals ik al eerder schreef : Ja die heb ik al helemaal ingedraaid. Werkt dus niet.

Groeten,

Ruben

Geplaatst: 17 feb 2007 10:30
door jeppie
Heey, ik heb ook een Vraagje over sproeiers.
ik rij nu met 70cc ,15mm,bromkop en teruglopertje maar ik heb nu een sproeiertje 72 erin zitte maar dat gaat niet echt goed hebben jullie een beetje een idee ik ken wel alle maten gaan probere maar dat word me een beetje te duur. Help :)

Geplaatst: 17 feb 2007 14:22
door Joop56
Ik zou een grotere sproeier proberen.
Als hij kurkdroog is krijgt hij te weinig benzine.

Succes

Geplaatst: 17 feb 2007 18:14
door jeppie
ok bedankt,
ik heb nu een 76 gehaald moet ik nog effe gaan proberen.

Geplaatst: 20 feb 2007 21:45
door rickvd
hallo Ik had eerst een spoeier 54 in me tomos zitten, toen ging ie na 10 sec. stationair lopen uit en de bougie was zwart-nat. Nu heb ik een 50 erin gezet en nu gaat ie uit zichtzelf zonder gas te geven 15 km/uur rijden.. Moet ik nu een 52 nemen, of weer een andere?

Ik hebeen standaard eicilinder, met proma uitlaat en powerfilter. Het spuitstuk is zelfgemaakt, en volgens mij best klein (in diameter) als ie een bocht maakt,, kan dit ermee te maken hebben? Het is btw een snor..

Geplaatst: 21 feb 2007 19:52
door shadowranger
hallo Ik had eerst een spoeier 54 in me tomos zitten, toen ging ie na 10 sec. stationair lopen uit en de bougie was zwart-nat. Nu heb ik een 50 erin gezet en nu gaat ie uit zichtzelf zonder gas te geven 15 km/uur rijden.. Moet ik nu een 52 nemen, of weer een andere?

Ik hebeen standaard eicilinder, met proma uitlaat en powerfilter. Het spuitstuk is zelfgemaakt, en volgens mij best klein (in diameter) als ie een bocht maakt,, kan dit ermee te maken hebben? Het is btw een snor..
Stel je stationair toerental opnieuw af. Doordat je een wijziging hebt gemaakt in je lucht-brandstof verhouding gaat je motor sneller lopen ja. Omdat je met een sproeier 54 eigenlijk je Tos verzoop.

Geplaatst: 21 feb 2007 21:29
door rickvd
Hoe stel k dataf? Ik heb geen schroef waar ik aan kan draaien,ik heb een encarwi carb..

Geplaatst: 23 feb 2007 19:19
door shadowranger
In het geval van een encarwi carburateur, die ik ook heb, moet je aan de stelnippels draaien van je gaskabel (aan het stuur of op de carburateur).

Wel eerst warm rijden. Teveel indraaien heeft tot gevolg dat je gasschuif in de "chokestand" gaat staan (hetzelfde effect als je met de knop aan het stuur de gashendel verder vooruit kan draaien). Een kwestie van goed afstellen dat de motor mooi ronddraait en nauwelijks het achterwiel aandrijft (aangrijpen van de koppeling).

Geplaatst: 26 feb 2007 16:06
door ikke
ik heb een *standaard BROM tomos met alles *standaard behalve mijn luchtfilter dat is een MHR gaasfilter plus dat plastic kapje.
mijn vraag luidt: ik wil een grotere sproeier in me carb dus welke zouden jullie mij aanraden en dan wil ik een zo groot mogelijke met een 33 8ter tandwiel en zonder dat plastic kapje voor mijn filter
laterzzzzzzzzz IKKE

Geplaatst: 26 feb 2007 16:30
door Volty
In de FAQ staat al een topic over het afstellen van je brommer..

Geplaatst: 26 feb 2007 18:46
door ikke
maar welke maat heb ik dan ongeveer nodig want anders moet ik veel verschillende proberen en daar heb ik geen zin in

Geplaatst: 28 feb 2007 17:04
door vdWal
oke ik wil van het weekend mijn 16 carb gaan monteren..

maar kwa sproeier zit ik met de 14.12 op de 64, moet ik met de 16mm groter of kleiner of gwoon zelfde sproeier en naar de bougie kijken?

grt john

Geplaatst: 28 feb 2007 17:42
door sicktuning
een vraag,
ik heb net in mn snor een sleufzuiger gezet, en ben hem rustig aan het inrijden. maar dan moet ik wel ff een grotere sproeier erin doen lijkt mij?

gr

Geplaatst: 28 feb 2007 17:48
door shadowranger
Nee, zolang je maar niet meteen topprestaties wilt gaan rijden. Gewoon rustig warmrijden en zorgen voor voldoende smering in de benzine. Ik meng meestal iets meer olie bij tot 1:45. Een kleine 150-200 km en daarna weer gewoon tanken.

Meestal verrabbezakken de meesten hun zuiger/ cilinder door meteen koud te gaan planken. Als de motor op bedrijfstemperatuur is is dat geen probleem.