Een klein vraagje van beginner
Ik heb laatst mn Tomos snor wat aangepast.
Ik heb mn S bocht uitlaat eronder uit gehaald en een Standaard-snel eronder gelegd.
Ook ben ik meteen van sproeier 49 naar 51 gegaan.
Alles ging prima, hij reed lekker,startte lekker en reed daarbij ook meteen 15 km harder.
Tot op een dag mijn vader zei: Je Tomos lekt.
Ik heb toen gekeken wat het kon zijn, mn brandslangetje vstrakker gemaakt, mn vlotterbakje eraf en weer strakker erop gedraaid.
Mn luchtfilter gecheckt, maar ik kon het niet echt makkelijk vinden.
Ik heb toen gewoon nog een stuk gereden maar gewoon elke keer mn brandstofkraantje op OFF gezet. Hij lekte dan vaak maar een druppeltje in plaats van een plasje. Maar wat mij nou zo zwaar ging iriteren is dat die veel minder goed startte.
Ik MOET hem op choke starten anders doet doe niks, en als die dan even op choke is gestart moet ik hem volgas doen om hem aan te houden. Dan laat ik hem aflslaan,choke eraf en dan kickt die perfect en kan ik weg rijden. Dan is die gewoon een stukje warmer lijkt me.
Nu kwam ik vandaag zelf met een theorie: kan het zijn dat mijn vlotterbakje lek is en dat die zo valse lucht aan zuigt en daarom te arm is bij het starten en tegelijk ook lekt. Hij start trouwens prima als die warm is.
En als mn vlotterbakje lek is, valt dat makkelijk te fixen? Of moet ik per se naar de dealer voor een nieuwe?
Hulp zou super zijn