• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Wie kan mij helpen?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
42 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
Boeman
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Boeman » 29 dec 2011 23:31

Het zal inderdaad geen kwaad kunnen om de brandstof te vervangen. Ga ik morgen doen. Iemand nog tip hoe je het beste zelf een mengsmering kan maken? Gewoon benzine in je tank en dan 2% olie erbij? Mengt dat goed uit zichzelf? Of kan je het beter in een jerrycan doen en dan goed schudden? Gaat dat niet scheiden na verloop van tijd?

De rotte imbus zit in mn carter bij mn achterwiel en is net onder de kop afgebroken toen ik hem strakker probeerde te draaien. Volgens mij houdt het stuk wat er in zit de carterhelften nog wel bij elkaar. Ik merk ook niks wat op compressieverlies zou lijken (Dan zou er rook oid uit moeten komen toch?). Ik zie ook geen kier ofzo. Ik heb ook echt geen idee hoe ik die er nog uit zou kunnen krijgen, tips zijn welkom.

De uitlaat rookt niet als een malle hoor. Ik vind de rook vrij dik voor wat ik gewend ben, maar zoals er al gezegd wordt is het niet gek, met de choke koude motor etc. Het rookt zoals je het zou verwachten in zo'n geval denk ik.

Wat olie betreft: Ik heb na het in elkaar zetten de carter gevuld met verse ATF olie. Zoals het hoort: Dus tot het uit het gaatje kwam aan de zijkant van mn carter. Ik wilde het net even checken en zag een kleine druppel olie bij het tapgat zitten. (Het oliepeil was verder goed) Ik probeerde de schroef wat strakker te draaien,maar dat gaat dus niet. Ik voel hem ietsje strak draaien en als ik dan door draai dan draait hij weer los, tot het punt dat ik hem weer ietstje strakker voel draaien. De schroefdraad ziet er goed uit.Ik hoop niet dat het gat verrot is dan. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen eventueel? Dacht zelf aan teflontape wellicht.

Maar als ik heel eerlijk ben, met de kennis die ik heb, zie ik niet in hoe een van deze punten mijn probleem zouden kunnen oplossen.
de benzine met de olie moet je wel even schudden in een jerrycan. en als je je brommer heel lang stil laat staan dan bezinkt de olie inderdaad maar dat is ook bij de mengsmering van de benzinepomp.

voor die lek in je carter, zit de kopere pakking wel tussen de moer en je carter?

ik denk eerlijk gezegd dat je valse lucht heb. als hij van de nieuwe benzine niet (beter) gaat rijden dan zou ik even de deo test doen.

soultaker
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor soultaker » 31 dec 2011 19:39

Even samenvattend wellicht dat er een lampje gaat branden bij iemand:

Ik heb de keerringen en krukaslagers vervangen.
Zuigerveren ook vervangen (niet omdat het moest) Even voor de zekerheid: De sleuven in de zuiger moeten toch naar het spruitstuk/membraam toe staan?
Kartonnen middenpakking er tussen gezet (vertrouw de kwaliteit ervan niet)

Even een paar vraagjes,
Je weet zeker dat de keerringen goed erin zitten? Verkeerd om dichten ze de verkeerde kant af.
Op de zuiger staat een pijltje als ik me niet vergis (lang geleden dat ik het gedaan heb) moet dit naar de uitlaatpoort wijzen, zit de zuiger goed?
En wat voor kleur is de bougie na die paar seconden lopen, niet echt te zien misschien maar als deze kletsnat is is het ook niet goed.
En je schreef eerder ergens dat er roest/water uitkwam, is het niet zo dat je ontsteking roestig is zodat er geen goede vonk ontstaat.

Zijn maar enkele suggesties, is vele jaren (bijna 30 jaar :wink: ) geleden dat ik aan brommertjes sleutelde maar hier aangemeld omdat ik nu een tomos snor heb
tomos pack'r snor elektrische start (rijd mijn vrouw op)
tomos youngster snor elektrische start (ga ik zelf op rijden)
tomos youngster brom voor sloop met kenteken
tomos flexer snor voor sloop met kenteken
tomos rivival snor voor sloop zonder kenteken

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
42 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Beginners”

Ga naar