• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Yamaha Aerox

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
46 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 01 jan 2011 23:20

aan de binnenkant gaat een uitlaat meestal niet roesten doordat er verbrande olieresten in komen,
bedrijven verchromen wel degelijk oude uitlaten, en uitbranden is idd wat je moet doen voor de binnekant schoon te krijgen,dus verchromen kan dus wel degelijk,


Wij maken het aangeboden materiaal schoon en vetvrij, niet verfvrij of siliconenvrij. Daarna wordt het ontchroomd, de oude chroomlaag wordt middels een elektrolytisch proces verwijderd. De nikkellaag die eronder zit laten we in principe zitten. Verwijderen is mogelijk, maar dit brengt extra kosten met zich mee. Laat u hierover eerst door ons informeren.
Probleemgevallen: er zijn ook materialen die problemen geven bij het verchromen. Enkele voorbeelden hiervan zijn uitlaten van motoren en velgen. Het probleem met het verchromen van uitlaten zit hem voornamelijk in twee dingen: de uitlaat zit meestal vol roet en kool en dat is fataal voor een verchroombad. De roetdeeltjes laten los en gaan zweven in het verchroombad en zullen neerslaan op alle te verchromen producten. Het dichtmaken van de uitlaat is geen optie. Door het hoge soortelijk gewicht van het chroombad moet er veel extra gewicht in de uitlaat gestopt worden, waardoor de bewerking te groot wordt. U kunt de uitlaat zelf gaan uitbranden (100% schoon). Het velgen probleem komt doordat veel velgen kleine gaatjes in de omzette velgrand hebben waar vloeistof in kan kruipen dat na het chroomproces er weer uit loopt en zodoende het chroom weer aantast.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 01 jan 2011 23:26

Daarom. Maarja, verchromen is gigantisch duur. Poedercoating zou wel een idee zijn.

( En zo beginnen we weer de eeuwige ruzie of het wel of niet kan.. Heb zelf ook een gepoedercoate uitlaat onder de scooter liggen. heeft er anderhalf jaar onder gezeten voor het door dit weer met zout begon aan te bakken en verneukt te raken.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 01 jan 2011 23:41

ja verchromen is idd heel erg prijzig, en tja, discussie.. :')

Normaal coaten gaat niet werken. Ga je dit doen komen er luchtbellen onder de coating en druipt het er zo af.

Bij poedercoaten wordt de verf er inderdaad opgespoten en in een oven verhit tot 200 à 300 graden. Een uitlaat wordt veel heter en zal er voor zorgen dat de coating weer naar de klote gaat.



Er bestaat keramisch coaten, dit kan wel. Hier worden ook motoruitlaten en spruitstukken van auto's mee gecoat en blijft prima zitten.

iig poedercoaten word niks denk ik, er is wel een alternatief, ik heb ooit gelezen over keramisch coaten, En dit zou heel geschikt zijn voor uitlaten

Coating kan niet tegen hitte jongens.

Pak je brander maar is en zet het op wat gecoats. In 2 seconden dondert het eraf.

Ik heb het overigens getest.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 01 jan 2011 23:58

Tja, en ik rijd al die tijd nog rond met een gecoate uitlaat..
Bij het bedrijf waar ik werkte werd het inderdaad op 203 graden gebakken. En een uitlaat word ook echt wel warmer dan dat, dat begrijpen we allemaal wel. Maar toch is de coating al een lange tijd blijven zitten. ;) Gewoon simpel zwart gecoat.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 02 jan 2011 11:19

bij de één wordt het miss wat beter gedaan als bij de ander :wink:
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 02 jan 2011 16:06

Maargoed, het coating verhaal terzijde; Een mooi resultaat kun je inderdaad krijgen met stralen en nieuwe lasnaden maken met de brander.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
46 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.