Pagina 3 van 8

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 11 feb 2012 20:04
door Jolt
Netjes netjes!

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 12 feb 2012 16:02
door brother
ben steeds jaloezer aan het worden!
je bent hem echt goed aan het verbeteren!

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 12 feb 2012 16:04
door MichielWolthaus
Haha, bedankt!
Ga in de carnavals vakantie de voorvork weer helemaal in orde maken, en misschien ook wel een nieuwe kabelboom maken.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 08 mar 2012 17:50
door MichielWolthaus
Nou hoop gezeik gehad met de voorvork, maar het is gelukt om hem weer werkend te maken, de staat is echter niet best. Zowel de binnen als buiten poten hebben flinke beschadiging maar zijn gelukkig wel recht.
Heb beide poten gereviseerd, allemaal nieuwe keerringen en nieuwe olie (SAE 30) (in één poot zat niet eens olie, eigenlijk alles wat erin zat was zand...)
Heb ook gelijk een andere koplamp gemonteerd, een originele voor een AT50, geeft veel meer licht, en heeft een fitting waar ook 12 volt koplampen in kunnen. Ik ben gegaan voor een 35/35watt lamp dat kan precies, als ik nu alle stroomverbruikers zou gebruiken heb ik 1watt te weinig.
De voorwiellagers heb ik ook vervangen en de voorrem goed schoongemaakt, op de lagers zat nog best een beetje speling.
Als laatste heb ik nog een nieuw stuurslot geplaatst.

De binnenkant van de 'droge' voorvorkpoot
Afbeelding
En de binnenpoot
Afbeelding
Alles schoon en uit elkaar op de werkbank
Afbeelding
Nieuwe keerringen :)
Afbeelding

Het nieuwe t-stuk
Afbeelding
Toeter een plekje gegeven, moet nog aangesloten worden.
Afbeelding

Het stuurslot ook weer gemonteerd.
Afbeelding

De oude naast de nieuwe koplamp (de grote is de nieuwe)
Afbeelding
En gemonteerd.
Afbeelding

De oude wiellagers, waarvan er één speling had, de andere was nog spelingsvrij
Afbeelding
Nieuw lager, heb gekozen voor lagers met stofhoezen aangezien ik verwacht dat dit nogal scheelt in het slijten van de lagers, omdat één lager bijna helemaal bloot ligt.
Afbeelding


Heb gister de cilinder schoon gemaakt, uitlaat ontkoold. En de bobine weer helemaal droog gemaakt, de brommer stopte met lopen omdat er vocht kon komen tussen de bougiekabel en de bobine, heb hier nu een rubbertje van een bougiedop overheen geschoven welke het geheel mooi afsluit.
De boring is trouwens 39mm, cilinder is dus een keer gehoond. Ik heb wel gezien dat de zuigerveren vervangen moeten worden, en voor het mooi de zuiger ook dus deze heb ik besteld bij Rinke.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 28 mar 2012 23:28
door Borcheld11
en nu met het mooie weer natuurlijk lekker rijden :)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 09:50
door MichielWolthaus
Zeker :)

Heb ondertussen al een nieuwe kabelboom geplaatst. En ga vandaag en morgen het blok even onder handen nemen.
Nieuwe olie, zuigertje, pakkingen.

Gister ben ik er ook nog ff aan bezig geweest, hij reed echt beroerd, het was iets in de ontsteking, ben er nog niet precies uit wat het was. Maar het was iig verholpen op het moment dat ik een andere bougiedop plaatste en een andere bobine...

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 14:43
door jeffjamm94
als die af is kun je mischien wel met ons mee rijden wanneer ik mijn route heb geplant :)

moet je alleen wel een aardig stuk rijden om hier te komen :lol:

maarja ben vorrige week ook met beinhart naar tilburg gereden en weer terug. (met omweggetjes omdat die route mooier was)

ongeveer 130/140km gereden :mrgreen:

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 14:51
door MichielWolthaus
Hmm, moet dat ding eerst maar eens een beetje betrouwbaarder worden.

Net komt ik erachter dat mijn zuiger te klein is. Had een zuiger gekocht van 39mm, moet ik een zuiger hebben van 39,5mm...
Niet handig

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 16:47
door jeffjamm94
tja,

das bale :x
maar ja, kan gebeuren he.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 17:17
door brother
ik heb nog een 40mm pen 10 liggen:P
en heb je je bobine goed geaard want ze schijnen daardoor ook snel kapot te gaan als ze niet goed geaard zijn. en anders heb je ook merk bobine als je het merk van je ontsteking maar dat klopt denk ik gwn allemaal

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 17:36
door MichielWolthaus
Ja bobine en ontsteking kloppen gewoon met elkaar. Hij is ook goed geaard.
En bovendien is het de nieuwe 4 spoels ontsteking, dus die gaat bijna nooit kapot, maar toch :P

Maar ik moet 39,5mm pen 12 hebben ;)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 29 mar 2012 23:00
door brother
4 spoels ontsteking schijnen nog wel eens kapot te gaan als ze te warm worden, dat vertelde me baas pas toevallig

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 01 apr 2012 00:20
door yngwie2
leuk ding om te zien haha zo 1 had ik nog nooit gezien :lol:

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 20:28
door MichielWolthaus
Goed, laatste tijd nog wat gedaan aan de brommer.
- Kabelboom vervangen, door een zelfgemaakte. Met dank aan deAvonden die nog een complete schakelaar had voor op het stuur.
- Het gereedschapbakje gerepareerd, er waren 2 brokken af gebroken.
- Olie vervangen uit het blok
- Zuiger en pakkingen vervangen en gelijk de cilinder goed schoon gemaakt en de in-en-uitlaat poort afgewerkt.
- De cilinder weer matzwart gemaakt in plaats van roestbruin
- Weer een normaal filter geplaatst.
- Benzine kraan vervangen door een origineel model en die niet lekt, en het gat van de tankdop opgeknapt, wat volgens mij ook de reden was dat de tankdop niet goed aansloot.

Foto's :) :
Nieuwe kabelboom aan de voorkant, naderhand heb ik er nog wel van dat zwarte kabelbeschermer overal omheen gedaan
Afbeelding
Aan de achterkant
Afbeelding
En in het midden van het frame.
Afbeelding

Het bakje, gerepareerd met een lijmpistool
Afbeelding

Hoe de inlaat was, nog duidelijk te zien dat de cilinder gegoten is.
Afbeelding
Na het glad maken en aan laten sluiten van het verhoogblokje (voor de carburateur) op de inlaatpoort.
Afbeelding
Het verhoogblokje samen met één als aangepaste pakking, en één niet aangepaste pakking.
Afbeelding
Uitlaatpoort schoon gemaakt met een schuurrolletje op de dremel.
Afbeelding
De oude zuiger, met een nog al rare beschadiging
Afbeelding
Een nieuwe en de oude zuiger naast elkaar, helaas bleek deze nieuwe zuiger 0,5mm te klein.
Afbeelding
De cilinder van binnen, van buiten is de cilinder al zwart gespoten.
Afbeelding
Zuigerveer passen in de cilinder. (slotspeling ligt tussen de 0,30mm en de 0,40mm)
Afbeelding
Busje in het naaldlager, omdat het een krukas is voor pen 12 maar de zuiger alleen leverbaar was in pen 10.
Afbeelding

Busje om de nieuwe luchtfilterslang aan te laten sluiten op de carburateur.
Afbeelding

Alles weer gemonteerd.
Afbeelding

Nieuwe versus oude benzinekraan
Afbeelding
Hoe de aansluiting van de tankdop eruit zag, en hoe die er nu uit ziet. (Wel daarna de tank ff gespoeld)
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het wel.
Pas ook nog nieuwe originele remblokken gevonden voor in de remklauw voor, dus die ga ik tegelijk met de remblokken achter ook vervangen :)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 20:52
door Alex..
netjes !

ik zag de advo op marktplaats ook voor de remblokken, en de bieder ???
Wolthaus :lol:

ik heb zelf vivacity remblokjes voor :P

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 21:18
door MichielWolthaus
Ja, dat was ik, heb er ook echt maar 8 euro voor betaald inclusief verzenden (paste wel in een envelope)

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 21:35
door brother
die nieuwe remblokken had ik ook zien staan wilde het nog zeggen maar al verwacht dat je ze had gezien!
maar even over busje van je pistonpen dit gaat niet werken, omdat je naaldlager je busje van koper of brons? dit lubbert uit naar een tijdje weet ik uit ervaring je kunt er een geharde stalen ring inzetten (met smeergaatje) of een bronsen ring zonder naaldlager, dit omdat de naaldlager wreed in je busje

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 22:53
door MichielWolthaus
Het busje is van brons ja.
Officieel is het een busje wat wordt gebruikt als pistonpenlager, maar de afmetingen klopte met de afmetingen die ik nodig had.

Ik zal eens uitzoeken of iemand zo'n bronzen bus voor mij kan maken, heb zelf geen ervaring met het draaien van brons, en bovendien moet het gruwelijk precies zijn, en dat is nogal lastig op de draaibank bij mij op het werk. Zeker de binnenmaat is lastig aangezien je daar een hele smalle beitel voor nodig hebt.

EDIT: Misschien wel een ruimer van 10mm op het werk, dan kan ik eerst op 9,5mm boren en dan met een ruimer de binnenmaat precies 10mm maken... Toch maar eens uitzoeken.

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 23:26
door Alex..
zou maar geen risico's nemen, dure blokjes/cilinders/krukassen etc :P

Re: Het geile monster ;)

Geplaatst: 04 apr 2012 23:35
door brother
volgens mij moet je iets van lager brons hebben ik had hem van fosfor brons gemaakt toen helemaal passing, had hem in de vriezer gelegt en toen in me krukas en ging er echt perfecht in toen die warm werd zette die zichzelf vast. je moet iemand hebben die goed passing kan draaien en je moet precies je big-end kunnen opmeten beste pak je een 3-punts binnen micrometer ervoor dat is het meest precies vooral omdat je hem zonder speling moet maken. ik denk dat je idd wel met een ruimer 10 een gaat kunt maken voor je pen en anders netjes binnen draaien met een klein binnendraai beiteltje naar precies rond 10