Ja is inderdaad die met de deuk in de tank.
Ding loopt nog beter als mijn eigen tomos, op wat roestplekjes na nog helemaal gaaf. Dus geen deuken die er niet thuis horen. En voor de velgen kan ik nieuwe randen bestellen.
Heb al verf gehaald die in spuitbus verkrijgbaar het dichtst bij de originele kleur komt.
Het meeste werk zit dus in het overspuiten wat ik pas in het voorjaar kan/ga doen. Dan droogt de lak namelijk beter. Moeders vind het niet goed als ik het binnen in huis doe denk ik
De echte originele kleur is in spuitbus niet te doen. Het is namelijk heel licht metallic. Hierdoor is een gewone glanslak niet goed en metallic bevat weer te veel metallic deeltjes waardoor het lichter uit gaat komen in de zon.
Heb vanwege de leeftijd van het brommertje gekozen voor bruine glanslak. Dit ziet er dan toch meer uit als een oud brommertje, dan wanneer ik hoogglans metallic ga pakken denk ik.
Verder word al het chroomwerk zover mogelijk hersteld, als dat niet lukt opnieuw aangeschaft.
Vooral op de vorkpoten zitten wat doffe plekken waarvan ik hoop het weg te kunnen poetsen.
Anders opnieuw verchromen.
De planning is dus om hem er weer uit te laten zien als hoe hij 36 jaar geleden uit de fabriek kwam. Alleen dan met een nieuwer uitlaatje omdat de oude te veel roest bevat.
En niet te vergeten: als dat allemaal klaar is gaat hij naar het RDW om er kenteken op te krijgen.
Alles bij elkaar hoop ik toch voor ongeveer 370 euro wel klaar te zijn.
Aanschaf: €75,00
Verf: €35,00
Velgranden: €70,00
Keuren +/- €150,00
Bij elkaar 330 euro.
Ik heb dus nog wat speling voor onverwachte kosten.