Bedoel je niet gewoon je versnelling?Vraagje:
ik heb vandaag mijn splinternieuwe tomos snorfiets opgehaald en er nu 30 km mee gereden.
Nu rij ik bijna helemaal nog niet voluit omdat ik hem aan het inrijden ben.
Maar als ik dit wel doe lijkt het net alsof hij even inhoudt en dan ineens hard optrekt. Hij houdt 2 seconden in en dan gaat hij naar de 25. Zo voelt het tenminste.
Daarnaast als ik onder het rijden mijn gas los laat, dan hapert de tomos wat en dit voel je dan ook.
Zijn deze dingen normaal en wat kun je er aan doen als het niet zo hoort?
Alvast bedankt!
ja dat bedoel ikIk neem aan dat je bedoelt dat je een zuiger met inlaatsleuven hebt? Dan horen die naar de inlaatzijde te zitten.Ik heb een klein vraagje ( weet niet of ik hier nieuw topic voor zou moeeten beginnen )
Klinkt voor sommigen misschien een beetje dom, maar zou iemand mij willen vertellen hoe ik mijn zuiger moet plaatsen.
dan bedoel ik inlaat, uitlaat welke kant die gaten op moeten zitten.
alvast bedankt
Ben Kuyper
'k kan je aanraden de uitlaatpakking te vervangen. kost geen drol en je weet zeker dat alles nog goed functioneert.Heee,
ik wil mijn snor opvoeren, ik ga een nieuwe uitlaat een bullet kopen, een vriend zei dat ik ook een grotere sproeier moest hebben. is dit allemaal waar en wat heb ik voor Onderdelen nogmeer nodig? een pakking,uitlaat en ??
Dankjewel alvast
Nee inderdaad als hij stilstaat heb ik het dus niet, vandaar dat ik dacht dat het niet normaal was. Maar tijdens het rijden heb ik het dus wel als ik het gas los laat. Dus ik hoef me geen zorgen te maken, hij is goed in elkaar gezet in de fabriekZoals je het zo omschrijft wel ja.
Door de stationairschroef laat je carb een klein beetje gas door als je geen gas geeft. Zo blijft ie lopen als je stilstaat
als je stilstaat merk je hier qua schokjes niks van omdat ie nog niet in zn versnelling zit, hij zit zegmaar nog in zn vrij, maar als je tijdens het rijden je gas loslaat zou het wel voor wat schokjes kunnen zorgen
klopt, is gewoon je 2-speed.Nee inderdaad als hij stilstaat heb ik het dus niet, vandaar dat ik dacht dat het niet normaal was. Maar tijdens het rijden heb ik het dus wel als ik het gas los laat. Dus ik hoef me geen zorgen te maken, hij is goed in elkaar gezet in de fabriek![]()
Maar dat van die versnelling klopt dus wel. ik zie het zelf net alsof hij even niet verder kan en dan ineens wel verder kan en snel optrekt.
Maar ik lees overal op het het forum dat als je je atw kleiner maakt je harder rijd? En het is de bedoeling om beter op te trekken dus moet ik dan toch nummer 26 nemen? het maakt niet uit als hij zachter gaat rijden!Hey,
Het beste is om je voortandwiel *standaard te houden en om je achtertandwiel aan te passen naar nummertje 26. Verder raad ik je aan om en hoge drukkop te kopen en niet zelf af te vlakken om dat het meestal voorkomt dat het verkeert gebeurd en je valste lucht kan aantrekken. Tenzij je zelf weet dat je het 100% goed doet. Verder spruitstuk ontgrenzen en je bougie goed bekijken want hoe beter je brommer is afgesteld hoe betere prestaties je tomos zal leveren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten