Pagina 22 van 118
Geplaatst: 20 sep 2006 18:56
door Tossie
Je moet wel een zo klein mogelijk schroefje erin draaien, anders hinder je het mengsel alsnog.
En het is niet voor niks een begrenzer, dus het zal iets schelen ^^
Geplaatst: 21 sep 2006 13:01
door Tomos_Power1
hey ik had ff wat vraagjes :
1.als ik mijn ontsteking op brom zet, ga ik dan harder of heb ik meer trek kracht? , of is het alleen de gas reactie?!
2.en wat is het verstandigst om te doen met me kop. hij is nu nog standaar snorkop, zal ik die afvlakken of zal ik een bromkop kopen? en is het dan slim om die af te vlakken? ik zet er dan ook meteen een 26 achtertandwiel op. Er zit nu nog een 33 op.
3.wat gebeurt er met mijn trekkracht als ik er een bromkop opzet en 26 achtertandwiel. Trek ik dan sneller op dan std snorkop en 33 achtertandwiel? want ik wil wel veel trekkracht hebben...(nee lucas ik kort niet me koppelingsveren in)
4.en wat voor verschil maakt een polini membraam?! wat heeft/doet een polini membraam anders dan een standaard membraam?
Geplaatst: 21 sep 2006 14:51
door Joop56
1. Gas reactie en bij iedereen anders, maar het rijdt fijner, mssn iets harder weet niet
2. Bromkop kopen en de snorkop afvlakken, dan kan je kijken of het verschil maakt.
3 Als je bromkop erop hebt en kleiner atw zul je net zo hard trekken als met die snor, tenzij je ook je carb veranderd , spruitstuk, dat ligt er helemaal aan je setup.
4. Het mengsel is er sneller, betere gasreactie imo
Geplaatst: 22 sep 2006 10:47
door freaky_Tomos
een polini racemembraan is bedoeld voor 65 cc enzo, omdat een std membraan dit niet volhoud

dit heb ik zelf ondervonden want min std membraan was in 2en gebroken.
wrm niet koppelingsveren inkorten, ik heb het gister ook gedaan

het is een half uur werk voor allebei de koppelingsveren
Geplaatst: 22 sep 2006 11:27
door Wdv
ik heb een gewone spruitstuk onbegrensd maar past dat ook op een 15mm of 16mm carburateur?
en hoeveel meer zuipt deze 2 caburateuren?
Geplaatst: 22 sep 2006 12:19
door ex-gast
ja past wel , ja loopt wel , nee loopt niet zoals het moet
ik weet niet wat je doel is maar een grotere carb is pas veel later nodig
je kan bijvoorbeeld ook gewoon 70 met een 12/14
de grote van de carb bepaalt niet hoeveel hij zuipt hoor
dat is een veelgemaakte fout
deze dingen bepalen oa hoeveel je brommer zuipt
rijgedrag
toerental
onderdruk in de cilinder
weerstand
Geplaatst: 22 sep 2006 15:29
door roflkopter
past een scooterzuiger in een snor cilinder?, en ik hoorde van die brommerboer dat een bromkop en zuiger bijna niets schelen?
bedankt
Geplaatst: 22 sep 2006 16:43
door Joop56
een zuiger is totaal iets anders dan een bromkop.
wat bedoel je precies, en ik dnek niet dat een scooter zuiger in een tomos cilinder past.
Geplaatst: 22 sep 2006 16:50
door roflkopter
haha zo bedoel ik het totaal niet
ik bedoel dat de brommer boer zei dat een andere zuiger en een afgevlakte bromkop bijna geen verschil maken..
Geplaatst: 22 sep 2006 16:52
door Joop56
Ja zeker wel, een bromkop ga je net iets harder door en je hebt iets meer vermogen, bij mij dan.
Geplaatst: 22 sep 2006 17:03
door roflkopter
ow en nog iets, kheb een tomos quadro snor, en heeft het daar ook nut voor het hardere optrekken om die koppelingsveren in te korten?
Geplaatst: 22 sep 2006 17:08
door Joop56
Ja
Geplaatst: 22 sep 2006 17:13
door roflkopter
okay, en als laatste: ik krijg me rechter carterkap er met geen mogelijkheid af.. alleen de voorkant zit een piepklein beetje los, hoe krijg ik die carterkap los?
bedankt
Geplaatst: 22 sep 2006 18:21
door Joop56
Alles losdraaien, 3 inbusboutjes.
rechterkap is eerst olie eruit laten lopen.
Dus eerst onderste schroef open zetten met flesje eronder voor de olie, dan alles eruit laten lopen, schroef erin.
Vervolgens de 3(of 4) inbusboutjes eruit draaien.
Dan moet je met een beetje heen en weer bewegen zo de kap eraf kunnen halen.
Succes
Bandenspanning
Geplaatst: 23 sep 2006 15:58
door MiloBuur
Even een kleine vraag tussendoor:
Tot welke spanning (hoeveel bar) moet ik m'n banden oppompen?
Want zo zacht als ze nu zijn kan nooit goed zijn....

Geplaatst: 23 sep 2006 20:09
door freaky_Tomos
staat dat neit op je banden dan?
Geplaatst: 24 sep 2006 02:03
door Joop56
Bandenspanning moet ongeveer 2,0 Bar zijn.
Regelmatig controleren voor optimaal en langdurig gebruik.
Geplaatst: 24 sep 2006 10:03
door vdWal
2.0.. bij mij moet er 2.8 in
Geplaatst: 24 sep 2006 12:09
door MiloBuur
staat dat neit op je banden dan?
heb gezocht maar kon t niet vinden..

Geplaatst: 24 sep 2006 13:35
door Joop56
Ik heb laatst mailtje gehad van tomos.nl met allerlei informatie die ik op heb gevraagd, dus het zal wel 2,0 zijn.
Heb jij grotere banden ofzo?