Pagina 23 van 68
Geplaatst: 19 jan 2007 12:32
door Tossie
jaa dat lukt me juist niet.. dat spruitstuk ontgrenzen
heb het al een paar keer geprobeerd.. maar wel met andere dingen dan een dikke spijker haha..
ik ga het nog wel een keer proberen met een dikke spijker en hoe zou ik het anders kunnen doen?
en ik snap niks van die toeren shizzle

is hier een FAQ over ofzo? :p
en die ontsteking op brom, als ik dat niet doe.. loopt ie dan zachter?
en ik heb een bromkop zou ik daardoor nog harder gaan ofzo?
stel ik teveel vragen?

Vragen mag natuurlijk altijd, of je antwoord krijgt is wat anders
Nee maar hoe kleiner je achtertandwiel is, hoe meer topsnelheid maar minder het optrekken. Hoe groter tandwiel, hoe harder optrekken maar minder top.
Ontsteking kan op het 2e puntje, dit scheelt je iets ja.
Een bromkop zorgt voor iets meer compressie, je trekt er iets harder mee op.
Geplaatst: 19 jan 2007 14:19
door W ILL
okee duss hoe kleiner achtertand wiel hoe minder toeren je maakt hoe groter hoe meer toeren..
maar wat houd dat toeren shizzle in
ennn verder bedankt
(is er nog een andere manier dat spruitstuk te ontgrenzen?)
Geplaatst: 20 jan 2007 13:30
door RR1991
Ik heb een wat ouder blok, dus nog niet met zo'n nieuw lang spruitstuk, maar een kleinere. Deze is bij mij ongeveer 12mm, hier valt niks aan te ontgrenzen toch? En zijn er ook 15mm exemplaren gemaakt?
minibike koppeling
Geplaatst: 20 jan 2007 13:33
door henk kasten
hallo,
weet iemand wat de breedte is van een minibike koppeling, de diameter is dacht ik 80mm, ik zit namelijk te denken om zo'n minibike koppeling pas te maken voor tomos, maar dan moet de breedte natuurlijk wel overeenkomen.
Alvast bedankt
Geplaatst: 20 jan 2007 13:34
door henk kasten
Zover ik weet zijn er geen 15mm spruitstukken verkrijgbaar voor het oude type a3 blok, dus voor op een eicilinder.
Geplaatst: 22 jan 2007 13:55
door sicktuning
ik heb een vraagje...
ik had er al een topic over geopend maar het werd me allemaal een beetje te vaag,
wat is nou het verschil tussen standaard brom uitlaat en standaard-snel uitlaat en hoe kun je dat zien? gr thom
Geplaatst: 22 jan 2007 16:20
door sicktuning
de dikte van de bocht misschien?
Geplaatst: 22 jan 2007 17:08
door Tossie
Zowel op een brom als een snor zit standaard een uitlaat(chroom) met een S-bocht. Er is een immitatie uitlaat en die bocht is dikker en loopt in 1 keer door.
Geplaatst: 22 jan 2007 19:37
door sicktuning
kijk maar op 50 cc.nl die rechte uitlaat is standaard model
ook op
http://www.de-brommershop.com de standaard en standaard-snel hebben allebei een rechte pijp en niet s-bocht
Geplaatst: 22 jan 2007 19:41
door Tossie
Beste Sicktuning. Op 50cc.nl staat inderdaad een std.model en een techno racing chroom, dit zijn dus bijna identieke uitlaten, alleen een ander merk.
Ik heb zelf de std.model zoals het daar staat en als je die vergelijkt met de standaard tomos uitlaat zie je er geen merk op staan. Deze is dus NIET standaard van tomos zelf.
Geplaatst: 22 jan 2007 19:56
door sicktuning
ow ok , dus als er geen merk opstaat is het een snd-snel?
Geplaatst: 22 jan 2007 22:13
door mlvdk
setup :
dmp 50 cc
dellorto 15/15
sproeier 68
bullet uitlaat
polini membraam
spruitstuk 15 mm
wat moet ik hieraan verbeteren en wat is de verwachte snelheid.. ik wil namenlijk niet te snel ...
mvg,
michael
Geplaatst: 22 jan 2007 22:15
door mlvdk
sorry heb het antwoord al gevonden
- 60-65KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop (gevlakt)
- 12mm / 15mm Carburateur
- Standaard-snel, Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-22
maar had ik wel de juiste sproeier en is een spruitstuk van 15 mm nodig ?
Geplaatst: 23 jan 2007 15:54
door henk kasten
[quote]maar had ik wel de juiste sproeier en is een spruitstuk van 15 mm nodig ?[/quote]
een 15mm carburateur i.c.m. een 12mm spruitstuk heeft niets zoveel nut, het is beter om dan ook een 15mm spruitstuk te monteren.
Geplaatst: 23 jan 2007 15:57
door mlvdk
en welke sproeier raden jullie aan ? 70/72 ?
mvg,
michael
Geplaatst: 29 jan 2007 07:24
door Sitt
ik heb sinds kort een 65cc alleen de koppakking die ik erbij kreeg heeft een smallere diameter.
ik weet niet of dit erg is want hij ziet bij me kop(std kop) gewoon goed alleen bij me cilinder is de diameter ongeveer 3mm groter...
Heeft dit gevolgen?
Geplaatst: 29 jan 2007 09:19
door poekelen
als de zuiger hem niet raakt..
je kan hem natuurlijk ook even bij werken

Geplaatst: 04 feb 2007 21:42
door koon127
wat gebeurt er als ik me achtertandwiel verander in 26? heb nu standaard,, dus 26-31
optrekken sneller/langzamer
top harder/langzamer
Geplaatst: 08 feb 2007 17:25
door michael_91
Hee,
Zoals jullie mischien wel zien ben ik nieuw op dit forum, ik heb een tomos standaard (snor) Tot nu toe is alles nog standaard. Ik heb me nu een homoet aangeschaft en een powerfilter. Nu is mijn vraag wat voor sproeier ik er nu ongeveer in moeten zetten, zodat ik een beetje weet hoe of wat.
Alvast bedankt,
Groetjes Michael
Geplaatst: 08 feb 2007 18:36
door Tossie
Met een standaard carburateur zo rond de 56 maar dat is niet bij elke brommer hetzelfde.