Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
ik heb een tomos *standaard snor.
mijn ketting hangt heel erg los!
nu ben ik erachter gekomen dat mijn achter tandwiel 24 is.
welke tandwielen kan ik er het best opdoen
of hoe haal ik er een schakel tussen uit (de ketting)
als je wiel nog niet helemaal achterin staat kan je eerst proberen om je ketting te spannen. als die dan nog te slap hangt kan je altijd nog naar de fietsenmaker of bromboer, en dan moet je een kettingpons kopen
schakel kan je eraf slijpen en dan middel busje eruit tikken en dan weer bevestigen aan zo'n tussen schakel,
je kan ook tandwiel 26 halen, maar weet niet cker of je ketting dan te kort is!
Ik heb vandaag mijn uitlaat Grand Prix Chroom van scooter scooterenminibikeshop.nl binnen gekregen. maar aan de kant van het wiel zit een "deuk" in de uitlaat. Nu is mijn vraag hoort dit zo of heeft iemand hem laten vallen?
ik wilde het eerst even navragen voordat ik een email naar hun stuur.
Tomos A3, Snor.
Maakt flinke overtoeren voordat hij overschakelt naar de 2. Als ik vol gas geeft hapert hij heel even en maakt ie een hard ratelend geluid, maar ook met kwartgas als ik weg wil rijden na het afremmen. Vraag me af of dit slecht kan zijn voor de koppeling, of dat er misschien al iets kapot is waardoor hij zo hard ratelt bij het overschakelen? Maar hoe kan het verholpen worden? atw 26 bromkop 14/9 powerfilter 50cc std
Als hij slecht doortrekt van zijn 1 naar zijn 2 dan zou het te maken hebben met je vraagtekenveer.
Het haperen bij wegrijden kan echter te maken hebben met een koppeling die slipt, misschien versleten.
Verholpen: nieuwe koppelingsegmenten als dat het is en een nieuwe vraagtekenveertje.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina: Mijn zundapp Ks50 TT
en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp
en als die niet versleten is zou ik even kijke of je 1 cm van de 2e koppelingsveer kan afhalen!
ik had dit ook 1e koppeling ingekort en nou wil die halverwege de 1e versnelling al naar de 2e
Ik heb een vraagje, kan je je standaard tomos kilometerteller afstellen ofzo?
Hij geeft tussen de 15 en 25 km aan. Terwijl die met (een goed afgestelde)
fietskilometerteller 45 rijdt. Nou zou je denken wat boeit dat nou, maar ik vind het
wel fijn als ik af kan lezen wanneer mijn tank ongeveer leeg is:)
Bedankt alvast
groet