• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos stottert nog steeds

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Gebruikersavatar
Karpersmurf
Tomosforummer
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:38
Locatie: Andijk
  • Citeer

Berichtdoor Karpersmurf » 25 apr 2016 14:40

ALS ie rond de 0 zou moeten zijn EN je meting klopt dan is daar wel iets aan de hand. Maar wat.

Doorgaans gaan spoelen kapot door hitte en wrijving en dat zou dan een lagere meting moeten geven, geen hogere. Of hij brand door of iets maar dan krijg je juist weer een veel hogere uitslag lijkt me (tot oneindig)

Dus dan zou je denken dat er ergens een slecht contact zit naar massa toe, als dat via de bout gaan kan daar misschien iets mis gaan, oxidatie?

Je moet het allemaal maar is ff goed bekijken :)
welke bout bedoel je? die op je bobine zit voor de massa?
in mijn bezit:
-Tomos Quadro, 65cc, 15MM Bing carburateur en 15MM spruitstuk. Hogedruk kop en met de gianelli reverse van Drestar die omgelast is :) trekt als een beest (auto-wheelie).
-Tomos s1 met s25/2 blok. (verkocht)

Remmen is angst.
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 apr 2016 14:54

Gewoon ff kijken en denken, ik heb het hier niet voor me liggen, jij wel.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 25 apr 2016 15:13

En de hoeveelheid wisselspanning die uit de onstekingsspoel moet komen tijdens het kicken is?
Heb je dat ook gemeten? Wel eerst de zwarte draad loshalen van de kabelboom (die naar bobine en uitknop gaat)
Omhoog

Gebruikersavatar
Karpersmurf
Tomosforummer
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:38
Locatie: Andijk
  • Citeer

Berichtdoor Karpersmurf » 25 apr 2016 15:26

En de hoeveelheid wisselspanning die uit de onstekingsspoel moet komen tijdens het kicken is?
Heb je dat ook gemeten? Wel eerst de zwarte draad loshalen van de kabelboom (die naar bobine en uitknop gaat)
tijdens het kicken meten heb ik nog niet geprobeerd.
in mijn bezit:
-Tomos Quadro, 65cc, 15MM Bing carburateur en 15MM spruitstuk. Hogedruk kop en met de gianelli reverse van Drestar die omgelast is :) trekt als een beest (auto-wheelie).
-Tomos s1 met s25/2 blok. (verkocht)

Remmen is angst.
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 25 apr 2016 16:15

[quote="ief"]Hij geeft 155 ohm, geen 1,55, dat scheelt nog al ff. Maar je moet wel zeker weten dat de 'probes' goed contakt maken...

Meter geeft 0,155 Ohm aan ief, je moet dat zwarte vierkantje zien als een komma. Overigens een erg lage waarde vind ik.
Omhoog

Gebruikersavatar
Karpersmurf
Tomosforummer
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:38
Locatie: Andijk
  • Citeer

Berichtdoor Karpersmurf » 25 apr 2016 17:14

Hij geeft 155 ohm, geen 1,55, dat scheelt nog al ff. Maar je moet wel zeker weten dat de 'probes' goed contakt maken...

Meter geeft 0,155 Ohm aan ief, je moet dat zwarte vierkantje zien als een komma. Overigens een erg lage waarde vind ik.
hmm. Zou die dan toch kapot zijn?
in mijn bezit:
-Tomos Quadro, 65cc, 15MM Bing carburateur en 15MM spruitstuk. Hogedruk kop en met de gianelli reverse van Drestar die omgelast is :) trekt als een beest (auto-wheelie).
-Tomos s1 met s25/2 blok. (verkocht)

Remmen is angst.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 apr 2016 17:59

Hij geeft 155 ohm, geen 1,55, dat scheelt nog al ff. Maar je moet wel zeker weten dat de 'probes' goed contakt maken...

Meter geeft 0,155 Ohm aan ief, je moet dat zwarte vierkantje zien als een komma. Overigens een erg lage waarde vind ik.
Meter staat op Kohm dus dan word 0.155 Kohm 155 ohm. (was niet heel makkelijk te zien)
meter.jpg
meter.jpg (7.63 KiB) 3979 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 25 apr 2016 18:15

Helemaal gelijk ief, zag het niet goed, moet trouwens echt een nieuwe monitor. beeld wordt steeds donkerder....
Omhoog

Gebruikersavatar
Karpersmurf
Tomosforummer
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:38
Locatie: Andijk
  • Citeer

Berichtdoor Karpersmurf » 25 apr 2016 19:46

Hij geeft 155 ohm, geen 1,55, dat scheelt nog al ff. Maar je moet wel zeker weten dat de 'probes' goed contakt maken...

Meter geeft 0,155 Ohm aan ief, je moet dat zwarte vierkantje zien als een komma. Overigens een erg lage waarde vind ik.
Meter staat op Kohm dus dan word 0.155 Kohm 155 ohm. (was niet heel makkelijk te zien)
meter.jpg
dus dan klopt de meting wel? :lol:
Maar de meting is alsnog te hoog toch bij die 155ohm?
@shadowranger jij hebt veel verstand van elektra toch?
in mijn bezit:
-Tomos Quadro, 65cc, 15MM Bing carburateur en 15MM spruitstuk. Hogedruk kop en met de gianelli reverse van Drestar die omgelast is :) trekt als een beest (auto-wheelie).
-Tomos s1 met s25/2 blok. (verkocht)

Remmen is angst.
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 26 apr 2016 08:05

Waarom meet je nu niet gewoon de wisselspanning die uit de ontstekingspoel komt tijdens het kicken?
Bij een 4 spoels iskra ontstekingspoel zou je ongeveer 50 tot 70 Volt wisselspanning zien als je kickt.
Ben benieuwd hoeveel spanning er uit jouw spoel komt.
Laatst gewijzigd door John1950 op 26 apr 2016 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Karpersmurf
Tomosforummer
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:38
Locatie: Andijk
  • Citeer

Berichtdoor Karpersmurf » 26 apr 2016 09:47

Waarom meet je nu niet gewoon de wisselspanning die uit de otstekingspoel komt tijdens het kicken?
Bij een 4 spoels iskra ontstekingspoel zou je ongeveer 50 tot 70 Volt wisselspanning zien als je kickt.
Ben benieuwd hoeveel spanning er uit jouw spoel komt.
Check ik vanavond want ga vanavond weer sleutelen.
in mijn bezit:
-Tomos Quadro, 65cc, 15MM Bing carburateur en 15MM spruitstuk. Hogedruk kop en met de gianelli reverse van Drestar die omgelast is :) trekt als een beest (auto-wheelie).
-Tomos s1 met s25/2 blok. (verkocht)

Remmen is angst.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
71 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.