• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos A35 Quadro Racing. Update P9: TE KOOP IN ONDERDELEN

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
163 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende
dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 07 sep 2009 15:10

Zo, de spullen zijn woensdagavond besteld, 236.50 euro voor de voorvork, led achterlicht, nieuw speedfighter voorkap, spanningsregelaartje en voorspatbordje.. hopelijk morgen binnen...

Greetzz
Ingmar zegt:
kickboxer he, lenige benen
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:
heb maar één lenig been en dat is me 3e

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 14 sep 2009 14:39

Tomos is back! hij is weer gemaakt en gaat weer als de......
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

tomostefan
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 14 sep 2009 18:23

Zeker net ding! :D
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 14 sep 2009 18:55

Zeker net ding! :D
Dankje! :)
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 04 okt 2009 12:33

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje niets meer van mij laten horen ivm met drukdruk nieuwe opleiding enzo.
Ik ga nu elke dag met de tomos naar school, dit is ongeveer 25 tot 30 km enkele reis.
2 weken gepakt met lasergun ik reed 70 waar ik 45 mocht dus ik zal wel een dikke prent thuisgestuurd krijgen op kenteken..
maar nu is de vraag: hoeveel km/h zal mijn tomos langzamer lopen als ik van atw 24 naar atw 28 ga?
ivm met bekeuringen en dat ik mn wilde haren verloren ben en topsnelheid niet zo heel belangrijk meer vind, optrekken blijft leuk trouwens. Iemand een idee wat het uitmaakt in km/h op top ?
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 04 okt 2009 13:39

Niet veel, je moet ongeveer 1km/h per tandje rekenen.
Tomos A35
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.
Ik heb 1 woord voor je Woutah.

BEUNHAAS!

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 04 okt 2009 22:14

Niet veel, je moet ongeveer 1km/h per tandje rekenen.
dus als ik naar atw 28 ga ga ik ongeveer 5km langzamer.. scheelt het wel wat in acceleratie?
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

vdWal
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor vdWal » 04 okt 2009 22:29

zeer nice brommertje zo in dat paars, heb het ook nog overwoge, uitlaat staat hem ook goed zo
Baby Blue Street Racert!!

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 04 okt 2009 22:39

zeer nice brommertje zo in dat paars, heb het ook nog overwoge, uitlaat staat hem ook goed zo
Dankje! ik weet dat er meer paarse tomosjes zijn maar deze kleur precies zoals deze is gelukkig niet verder te krijgen dus ben wel uniek maar dat was ook de bedoeling.. Reed vanmiddag nog met mn vriendin in Arnhem met dat ding, blijft leuk dat mensen hun nekken blijven draaien voor dat ding

nog even een oud filmpje(nouja, 1.5 maand geleden :P ), laag in de toeren een wheelie.
http://www.youtube.com/watch?v=9YdLhO8GC4w
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 19 okt 2009 22:46

Zo, na weer een tijdje niets gepost te hebben kom ik toch maar weer even langs. Nu lekker vakantie dus kan weer knutselen aan de tomos ( velgjes ga ik waarschijnlijk van de week zelf effe poedercoaten op het werk, ik zit nog te twijfelen: Hoogglans wit of Hoogglans zwart met een chromen velgrand? )
Ook heb ik gereden met ATW 28, na heel wat gebeun om het tandwiel passend te maken, want de gaten waar de bouten doorheen gingen zaten op de verkeerde plaats. Dit heeft me een paar van die steentjes voor in de dremel gekost, maar uiteindelijk is het passend gekregen.
Mn eerste reactie was, f*ck, ik hou dat voorwiel maar niet aan de grond haha, al helemaal niet met mijn vriendin achterop ( niet dat ze zwaar is dat zeker niet :lol: maar meer dat er wat meer gewicht richting de achterkant gaat, dus bij stoplichten een beetje voorover hangen bij het optrekken.
Na een keer naar school rijden ( vanaf Rheden naar Apeldoorn, zo'n 30 km ) was ik het al gauw zat, bij de stoplichten trek je alles en iedereen eruit maar je mag blij wezen als je de 55 haalt en originele 4-takt scooters haalden mij gewoon in!
en toen ik in de tank keek werd ik ook niet vrolijk, normaal heen en terug naar school kost mij 1,5 liter. nu was ik eerder 2.5 liter kwijt. dus de volgende dag meteen het oude achtertandwiel terug geplaatst waardoor het motortje toch weer wat rustiger liep. en tussen de 50 en de 75 trekt hij zo lekker met atw 24, terwijl dat met atw 28 tussen de 40 en de 50 lag. en dan was de koek op.
Ik raad dus niemand aan om dit te doen omdat je motortje gewoon constant veel te veel toeren maakt, loeiheet word en zuipt als een dronkenlap.
ik heb ook vanmiddag even een filmpje gemaakt van hoe de tomos optrekt in de eerste versnelling.
zie hier het filmpje:
Link
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hesdgfmyGG8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hesdgfmyGG8&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

zo, dit leek me wel weer even voldoende informatie. Fijne vakantie voor de mensen die dit hebben.
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 20 okt 2009 10:37

Trekt wel lekker zo te zien. Ik heb gister ook een ATW 28 erop gezet, maar ik heb een snor, dus dan is het natuurlijk andere koek. :mrgreen:
Tomos A35
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.

BEUNHAAS!

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 20 okt 2009 11:32

Trekt wel lekker zo te zien. Ik heb gister ook een ATW 28 erop gezet, maar ik heb een snor, dus dan is het natuurlijk andere koek. :mrgreen:
Ja voor een snor zal het wel rustig lopen maar op een brom is het niet te doen..

Hij trekt inderdaad wel lekker de laatste tijd en mischien is het ook wel leuk om te vermelden dat ik mijn koppelingsveren niét heb ingekort en de segmenten ook niét heb verlicht. gewoon de kopp.veren van de 2e versnelling ook in de eerste stouwen! ( die zijn namelijk korter )
Er zijn mensen die zeggen dat er geen verschil zit tussen de koppelingveren van de eerste en 2e versnelling, nou dat is dus wél zo, de koppelingsveer van de 2e versnelling is dikker en korter. ook heeft hij een andere kleurmarkering ( ik dacht groen, en die van de eerste koppeling rood )

Ook kan ik van de vakantie aan de slag met mn keerring bij het TWV deze lekt al een tijdje, een half jaartje ofzo. uiteraard een nieuwe keering in gedouwd en nog een en nog een, het wou niet baten.. Gelukkig bestaat er iets als het HOW TO gedeelte op dit forum.. hier heb ik dus gevonden dat het niet mijn keerring is maar eerder het pasbusje die tussen het asje en de keerring zit, dus hij lekt tussen het asje en de pasbusje.. oplossing was een beetje vloeibare pakking ertussen gooien en het busje weer terug plaatsten, van de week even proberen. Ik ben dat smerige achterwiel best wel zat namelijk haha!
( en al mn kleren die onder komen te zitten als ik zonder jas erop zit, je had mn vriendin moeten zien toen er een oliespettertje op haar nieuwe wit met gouden adidasjes zat haha )
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 20 okt 2009 17:41

Net even sproeier 66 gehaald bij de lokale bromboer. deze gemonteerd, dit was nog een heel karweitje vanwege een niet werkend benzinekraantje ( op welke stand ik hem ook zette, er bleef benzine uit stromen ) noodoplossing was dus even een boutje ( eentje van uit mijn zijkapjes, want die lagen het dichtste bij ) in mn bezineslangetje drukken en of dat hij dicht bleef haha. :P
Bougie was zwart dus er kon wel wat kleiner in. Nu trekt hij een stukkie beter, starten gaat nog steeds prima ( choke heb ik bijna nooit nodig ). Het verschil merk ik het meeste als het cilindertje goed warm is en ik trek op bij het stoplicht, dan gaat hij nu een stuk beter weg dan eerst! en het bijkomende lagere verbruik is mooi meegenomen! ( mn record is 1 op 45 met sproeier 68, maar met normaal gebruik zit ik tussen de 1 op 38 en 1 op 40 )
Als ik met de velgen aan de slag ga zal ik een update plaatsen.
Ook zal ik binnenkort de remblokken + remkabels vervangen, de winter komt eraan!
ik zit zelfs te denken aan een schijfrem voor het voorwiel, iemand tips :?
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 20 okt 2009 21:45

Ingmar is heeft ook schijmremmen op z'n Tomos. En er staat volgens mij ook ergens een How to.
Tomos A35

BEUNHAAS!

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 21 okt 2009 21:11

Ik ga vanavond effe de kettingspanners beter spannen ( ketting hangt weer een beetje slap ) en mn blokolie bijvullen.
van de week moet ik ook ff vloeibare pakking tussen keerringbusje en de as stouwen, bij het TWV.
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 03 nov 2009 18:22

Nou zaterdag middag mn keerringbusje ingesmeerd met vloeibare pakking en mn andere koplampspotje ook even aagesloten.

volgende dag gaan rijden nadat het gedroogd was, nix aan het handje, na een tijdje heeel licht een rateltje op mid-hoge toeren. Verder niets achter gezocht ( tomos en ratelen hoort bij elkaar ).
Volgende dag richting school op de brommer, geen ratel meer! Mooi dacht ik :)
Totdat ik wat harder ging rijden, rond de 60. RATELRATELRATEL zo keihard! Ik meteen in de remmen vol natuurlijk, maarja vlak voordat ik stil stond hoorde ik een tsjoeffffching, en toen was het dodelijk stil. Kut dacht ik :x
Kickstarter zat muur en muurvast. gelukkig kon ik de brommer achterlaten bij een mevrouw, en me moeder gebeld, die had me meteen naar school gebracht, was maar een uurtje te laat :lol:

diezelfde avond de tomos op de fietsendrager achter de auto gezet ( zo eentje voor elektrische fietsen, daar past hij ideaal stevig op ) en naar huis gereden.

thuisgekomen eerst de cilinder losgehaald, nou die ging er perfect af dus er was niets met de cilinder, dus het moet iets in het blok zijn. Vanavond of morgen draai ik het carterkapje er even af en kijk ik wat er mis is. Ik denk dat ik er zowieso een nieuw blok ondergooi als hij er erg aan toe is.

Heeft iemand er nog een staan voor mij toevallig voor een redelijk prijsje? :)

Ik hou jullie op de hoogte.
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 03 nov 2009 20:30

is een van je krukaslagers niet vastgelopen? anders zou ik zeggen dat je koppelingsmoer los is en ergens in je blok is vast grenaaid.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!

danny_spd
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor danny_spd » 03 nov 2009 20:49

he nette tomos man zonde dat die vast is gelopen de mijne is verleden week stil gevallen
was gelukkig niej zo erg stukje zuiger weg en een halve veer waar die is gebleve??
hoop dat het meevalt

check de mijne ook ff danny 70cc tomos

latozz danny 8)
viewtopic.php?f=9&t=8971
70cc dmp
70 cc hogedruk kop
16/16 dell'orto
26-22
ninja twin
snelheid 80

dj_overmixed
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer dj_overmixed
Website
  • Citeer

Berichtdoor dj_overmixed » 03 nov 2009 21:36

is een van je krukaslagers niet vastgelopen? anders zou ik zeggen dat je koppelingsmoer los is en ergens in je blok is vast grenaaid.
Ik heb geen idee ik ga morgenmiddag even kijken wat er loos is ik dacht zelf mischien aan het koppelingshuislagertje maarja dat zie ik morgen wel! als ik niets in het versnellings/koppelingsgedeelte zie dan zal het in het krukasje ergens zitten of de lagertjes eromheen..

ik hoop dat het niet te duur is!
Ingmar zegt:
Dj Overmixed zegt:
haha ja
Dj Overmixed zegt:

tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 04 nov 2009 10:57

ik zou voor de zekerheid je blok ff helemaal uit eklaar halen en alle pakkingen,keeringen en lagers ver vangen. dan weet je zeker dat het goed is en kan het weer een tijdje mee.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
163 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4