Pagina 4 van 7

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 dec 2011 19:05
door MichielWolthaus
Of je cilinder en kop even vlak schuren. (glasplaat met schuurpapier erover)
Natuurlijk geen hele milimeters, maar alleen om te zorgen dat eventuele kleine putjes/deukjes weg zijn.
En dan monteren. Loopt het niet, dan is het niet dicht en moet er toch een pakking tussen.
Ik heb op mijn A3 nooit koppakking gebruikt, en had zo een mooie squish van 0,7mm zoals het hoort als men gaat opvoeren.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 dec 2011 19:35
door Ping
Hou er rekening mee dat je bezig bent met het verhogen van de compressie,

alle lagers en keerringen krijgen het dus zwaarder te verduren.
Het zou dus raadzaam zijn om deze na te kijken en evt preventief te vernieuwen .

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 09 dec 2011 09:40
door biersmurf
Dan laat ik hem er wel tussen zitten :P
en nog een vraagje, is het illigaal om een bromkop op een snor te hebben?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 09 dec 2011 11:26
door Alex..
Dan laat ik hem er wel tussen zitten :P
en nog een vraagje, is het illigaal om een bromkop op een snor te hebben?
niets is illegaal om erop te hebben qua opvoeren, behalve een ongekeurde uitlaat

zolang die maar niet te hard gaat

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 15:53
door slimmedirk
Vraagje:
DMP 65cc (uitlaatpoort vergroot)
44mm standaard kop
SHA 15/15
techno estoril
ontgrensd spruitstuk

knijpt mijn *standaard luchtfilrter dit af?
Ik heb die rond lopende slang er al uit, en dat piemeltje dat het frame inloopt rond geboort.
kan ik nog iets doen voor meer lucht of moet ik dan een powerfilter halen, dat ga ik namelijk niet doen ivm herrie.



Bedankt.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 16:01
door Alex..
met een filter dat meer lucht door laat zou je er meer uit kunnen halen op de hoge toeren,
heel veel zal dit niet zijn.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 20:06
door slimmedirk
Moet ik bij mijn DMP 65 een koppakking gebruiken of kan ik deze weg laten?
Evt, vloeibare pakking?

En bij mijn polini membraan zit in het midden een spijltje en aangezien het toch 1 groot carbon klepje heeft dacht ik misschien kan ik dit spijltje ertussenuit halen.
Of is dit een slecht idee.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 21:32
door TheStealthSpy
Je kan de kop eerst proberen te monteren zonder pakking. Als deze dan valse lucht trekt dan moet je wel een koppakking monteren. Ik zou het membraan gewoon zo laten zoals het is.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 22:16
door slimmedirk
Zou ik het dan niet eerst met vloeibare pakking proberen of zonder?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 mar 2012 22:28
door jason246
Zou ik het dan niet eerst met vloeibare pakking proberen of zonder?
Vloeibare pakking is niet echt geschikt voor plaasten waar er druk op komt te staan, en het moet minimaal 24 uur drogen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 09 mar 2012 20:01
door slimmedirk
Vraagje:
DMP 65cc (uitlaatpoort vergroot)
44mm standaard kop
SHA 15/15
ontgrensd spruitstuk
*standaard luchtfilter
TWV 24/22

http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/motor ... xi-nt.html

Is dit een HD kop die op mijn DMP past?
En mij is dat ik met deze setup 70 ga (ong).
En ik las dus gister dat een jongen met de brommer gepakt was met 44 km te hard en had 240 boete !O_O
En ik ga hiermee ook ong 45 te hard dus dacht, jaaa laat ik dat maar niet doen,

Tecno cc en TWV 24/26 hoe hard ga ik hiermee ong? en trekt dit harder dan met estoril?

bedankt.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 17 mar 2012 13:40
door Alex..
ja past gewoon

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 mar 2012 20:08
door MichielWolthaus
Het moment dat ik mijn uitlaat ga repareren/verlassen komt steeds dichter bij.
En nu ben ik me een beetje aan het bedenken wat ik met het laatste stuk van de uitlaat wil doen.
De bocht word sowieso vervangen van 24(weet ik niet helemaal zeker) naar 26mm, de uitlaat word daarmee dus iets hoogtoeriger. Dat is niet het probleem.

Maar de achterkant van mijn uitlaat is nogal raar, er is een expansie maar deze word aan het einde totaal verbroken door de manier waarop de demper aan de uitlaat vast zit.

Afbeelding

Hier is te zien hoe de uitlaat er uit ziet, de bovenste is een tekening van de uitlaat zoals deze nu is. Door het schot op het einde van de uitlaat word de werking van de expansie dus nogal tegen gewerkt. (Op dit moment zitten er gaten in dat schot geslagen(vermoedelijk door een beunhaas met een schroeverdraaier ofzo), maar dit in niet ideaal, en zit er niet uit.

Wat is nu de beste optie, de uitlaat herstellen zoals die was, dus het laatste schot weer in ere herstellen.
Of de uitlaat aanpassen zoals te zien in op de middelste of de onderste vorm.
Het gaat me vooral om te prestaties.

Bedankt!

PS. de tekeningen geven een beeld van de binnenkant van de uitlaat.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 mar 2012 20:13
door Joren
Zoals op de middelste foto.
Maak je tail pipe ( dus tussen uitlaat en demper ) trouwens wat langer, verschil zul je goed merken.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 mar 2012 20:19
door MichielWolthaus
Leg eens uit waarom, ik snap zelf maar weinig van het idee achter uitlaten.
Alleen dat hoe dikker en rechter hoe hoogtoeriger. Voor de eigenlijk niets.

Misschien handig om te vermelden. De uitlaat hangt onder een AT50 (5bak schakel)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 mar 2012 20:21
door Joren
Zoek maar eens een filmpje op over de werking van een 2 takt uitlaat, dan snap je het.
Dikkere bocht is niet perse sneller.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 apr 2012 22:22
door slimmedirk
Wat is het verschil tussen een 65cc van airsel en en van DMP?
Ze zien er namelijk precies hetzelfde uit.

Klopt het dat de ontsteking optimaal is tussen de snor en brom stand in?

Laatste vraag:
DMP/airsel 65cc (Profesioneel getuned)
Puch HD kop
ontgrensd spruitstuk
*standaard luchtfilter
TWV 24/22
Tecno estoril

Knijpen een *standaard luchtfilter en 15/15 deze setup,
Dus helpt een powerfilter en 16/16 of 17.5?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 apr 2012 23:20
door TheStealthSpy
Verschil tussen de 65cc's staan hier: viewtopic.php?f=24&t=8878&start=20.

De ontsteking is natuurlijk optimaal op bromstand en niet er tussenin!

Op die setup knijpt het ontgrensde spruitstuk de snelheid het meeste. Als een cilinder professioneel getuned is dan is het zeker waard om er een 16/16 of 17,5 carburateur op te monteren. Het spruitstuk moet dan ook een 16mm of een 17,5mm doorgang hebben. Met zo'n grote carburateur is het wel aan te raden om een powerfilter te gebruiken.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 00:16
door slimmedirk
Bedankt.

Melf van het scooterforum zei namelijk in het midden vandaar de vraag. (veel ervaring die man)

19 mm spruitstuk kost nog geen 2 tientjes.
Vraag is dan welk formaat carb het beste is.
16/16, 17,5 of 19 mm?

En ik ben zelf zeer tevreden met mijn estoril maakt een hoop toeren meer dan mijn technigas.
Vraag is, is op deze setup een estoril betere uitlaat dan een homoet? Aangezien ik geen ervaring heb met deze uitlaat.

Mijn neefje en ik gaan een budget sprintertje maken:D

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 00:21
door TheStealthSpy
19mm is het snelst, maar deze zou ook het meeste gaan verbruiken. Homoet is sneller, maar een Tecno Estoril trekt beter op. Het is wat je liever hebt.