• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 21:33

oooh op die manier. hmmm zou het? Heb het nog nooit eerder gehoord. Er zit trouwens een scheur in de buitenkabel van het gas bij de carburateur boven dat rubber hoedje. Het is best een flink stuk dat hier bloot licht dus zou het kunnen dat hij hier een beetje valse lucht trekt en dus zo reageert?

Edit: Dit begint trouwens voor mij echt een gênant lang topic te worden :)
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 21:51

Lijkt me sterk. Stukkie ductape er om en je weet het :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 22:05

Tja, mij ook. Maar dan is het maar uitgesloten.

Offtopic: Zoals je morgen wel zal zien als je je cilinder binnen krijgt is m'n ductape op :lol:
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 mar 2016 22:12

Ah, ik voel een redelijk uitpak avontuur aankomen, lol.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 mar 2016 22:14

Dat is nog zwak uitgedrukt haha
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 mar 2016 12:30

Dit was voornamelijk schilderstape, zo open :)

Boel maar is ff beter bekijken komende tijd, had je dat spruitstukje bekeken trouwens? Denk dat een origineel meer doorlaat heeft :lol: , voordeel, hij is zo wel erg goed te bewerken.
15mmspruit.jpg
15mmspruit.jpg (41.28 KiB) 4224 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 12:52

Ik had het gezien ja haha. Eerste wat ik dacht: Daar gaat ief meteen de dremel in zetten
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 21:15

Nou, het is weer feest hoor... Net lekker naar huis gereden van m'n werk. Kom ik thuis, zet m'n motor af. Zit m'n achterwiel vast... het is niet de rem die want die staat nog steeds mooi los. Naar voor draait het wiel heel stroef, maar naar achter wil hij niet. De motor loopt nog gewoon precies hetzelfde...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 21:18

Net weer even aangekickt. Motor loopt weer prima en wiel was weer vrij tijdens het lopen. zet ik de motor af, wiel weer vast!? Dus trap ik de motor weer aan, zit hij weer vast :(
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 22:22

Net weer even gekeken en het lijkt toch alsof hij vooruit en achteruit even vast zit. Ook komt er gepiep uit het wiel...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 mar 2016 22:31

Al die 'diagonaaltjes' kon ie niet aan? ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 23:00

Nou, ik ging weer even kijken. Wiel nog steeds redelijk vast. Dus ik rij even 5 meter en hij zit weer los. maar de as piepte wel op een bepaald punt. Dus ik even op en neer in de straat, en de piep was weg.

Ik blij dus even een klein rondje gereden(en natuurlijk een paar diagonaaltjes getrokken ;) )om te kijken of het niet teruh zou komen. Kom ik thuis, zit hij weer half vast... Misschien vuil in de lager ofzo? Wat een bijzondere machine blijft onze tomos toch
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 10 mar 2016 10:12

blijft je rem/remkabel toevallig hangen?

Als het de wielager zou zijn die muur vast zit, dan zou dat ook wel hoorbaar moeten zijn?
Of je as is krom :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 10 mar 2016 11:03

Nee, de remkabel loopt mooi vrij. Als m'n as krom zou zijn zou ik er altijd last van moeten hebben lijkt me. En het is dus soms.. :/
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 21 mar 2016 19:53

Het stationair lopen wilde weer niet echt dus heb ik vandaag het slangetje in het luchtfilter geplaatst en sproeier 50 ipv 52. Loopt nu stabiel stationair en de vertraagde gasreactie is echt een stuk minder geworden. Trekkracht is in de lage toeren wel een stuk naar beneden gegaan.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 mar 2016 21:21

Nog ff en het is weer een snor ;)

Boutje d'r al uit?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 21 mar 2016 21:40

Nee, helaas. Heb de boel nu dichtgeplamuurd aan de onderkant. Ik durf me er niet echt toe te zetten. Bijna de hele kop is er af en ik ben bang dat als ik de rest van het overgebleven boutje er niet uit krijg hij gaat lekken aan de onderkant als hij daar dus niet vast zit. Ook weet ik nog niet hoe ik het gat vanaf de binnenkant dicht kan krijgen. (Heb geen las apparaat dus kan er ook geen pitje op lassen ofzo)
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 21 mar 2016 21:41

Ik heb wel al een nieuwe carterkap liggen alleen denk ik dat dan de speling anders wordt en hij dus niet goed loopt.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 mar 2016 21:54

Die carterkap is toch niets mee mis? Boutje moet er gewoon uit, kan er weer een nieuwe in :)

Die manier van mij werkt redelijk goed volgens mij, anders iemand zoeken met lasapparaat en er een moer oplassen, komt ie er ook wel uit.

Hoe je dat evt met die speling moet doen weet ik ook niet, schijnt in de manual te staan maar niet gelezen en geen idee wat je daar voor nodig hebt.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 21 mar 2016 22:46

Het punt is dat dat ik ben uitgeschoten en een klein gaatje in de kap heb gemaakt boven het gat voor het boutje... Daarom heb ik het dichtgeplamuurd. Moet er wel mee kunnen rijden.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.